חב"דפדיה:פארבריינגען/ארכיון 2: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "http://chabad.info/index.php" ב־"http://old2.ih.chabad.info/index.php"
מ (החלפת טקסט – "http://chabad.info/index.php" ב־"http://old2.ih.chabad.info/index.php")
שורה 101: שורה 101:
ועוד, דהרי [[פרה אדומה]] (צהובה?...) הזו, סותרת במפורש לדברים אחרים שאמרת{{הערת שוליים|[ל[[אברהם פריז]] ב[[תשכ"ה]], ל[[שלום דובער וולפא]] ב[[תשמ"ה]], לכלל הציבור ב[[תשנ"ב]], ועוד (:].}} -  
ועוד, דהרי [[פרה אדומה]] (צהובה?...) הזו, סותרת במפורש לדברים אחרים שאמרת{{הערת שוליים|[ל[[אברהם פריז]] ב[[תשכ"ה]], ל[[שלום דובער וולפא]] ב[[תשמ"ה]], לכלל הציבור ב[[תשנ"ב]], ועוד (:].}} -  


סיפרת לנו על ה[[קרבן|קרבנות]], קירוב החושים להשי"ת{{הערת שוליים|ראה בכל [[ספר המאמרים באתי לגני]], ובמיוחד ב[[ד"ה]] זה [[השי"ת]] ו[[תש"ל]].}}, הגיוני, מובן. ופתאום הפרה הזו, אינה קרבן{{הערת שוליים|ראה פרשתינו י"ט ה'.}}, עשייתה בכל פרטי'צריכה להיות דווקא בחוץ{{הערת שוליים|ראה ס' החינוך על מצווה זו}}, מצוותה בסגן{{הערת שוליים|[[רש"י]] פרשתינו י"ט ה'.}}(כן! לא ברשכבה"גים הגדולים, ה[[צדיק]]ים והחשובים, דווקא בסגנים הפיצקלא'ך{{הערת שוליים|1=[http://chabad.info/index.php?url=article_he&id=40479 5 ראה (גם) פה].}} האלו...{{הערת שוליים|(נדמה לי שיש ל)עיין ב[[ביאורים לפרקי אבות]] על משנת [[רבי חנינא סגן הכהנים]].}}, מזים אותה אל פתח [[אוהל מועד]], ובכלל - '''היא כקדשים'''{{הערת שוליים|[[רש"י]] י"ט, ט'}}. (ולכן היא נחשבת ב[[יהדות]] כחוק הכי גדול שיש{{הערת שוליים|לכל הנושא הזה ראה ב[[לקוטי שיחות]] ח"ח שיחה א' לפ' חוקת.}}.) בקיצור - כלום פה לא מובן.
סיפרת לנו על ה[[קרבן|קרבנות]], קירוב החושים להשי"ת{{הערת שוליים|ראה בכל [[ספר המאמרים באתי לגני]], ובמיוחד ב[[ד"ה]] זה [[השי"ת]] ו[[תש"ל]].}}, הגיוני, מובן. ופתאום הפרה הזו, אינה קרבן{{הערת שוליים|ראה פרשתינו י"ט ה'.}}, עשייתה בכל פרטי'צריכה להיות דווקא בחוץ{{הערת שוליים|ראה ס' החינוך על מצווה זו}}, מצוותה בסגן{{הערת שוליים|[[רש"י]] פרשתינו י"ט ה'.}}(כן! לא ברשכבה"גים הגדולים, ה[[צדיק]]ים והחשובים, דווקא בסגנים הפיצקלא'ך{{הערת שוליים|1=[http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=40479 5 ראה (גם) פה].}} האלו...{{הערת שוליים|(נדמה לי שיש ל)עיין ב[[ביאורים לפרקי אבות]] על משנת [[רבי חנינא סגן הכהנים]].}}, מזים אותה אל פתח [[אוהל מועד]], ובכלל - '''היא כקדשים'''{{הערת שוליים|[[רש"י]] י"ט, ט'}}. (ולכן היא נחשבת ב[[יהדות]] כחוק הכי גדול שיש{{הערת שוליים|לכל הנושא הזה ראה ב[[לקוטי שיחות]] ח"ח שיחה א' לפ' חוקת.}}.) בקיצור - כלום פה לא מובן.


ופה מלמדת אותנו [[תורת חיים]], שם נקרא אותה למפרע - לא נצא: "אל תהיו כמרגלים"! אל תתחילו עם פרשנויות, דקדוקים ודיוקים! משה אמר להאמין - האמינו! משה אמר לפרסם - פרשמו. משה אמר "לחיות את זה" - תחיו! -  
ופה מלמדת אותנו [[תורת חיים]], שם נקרא אותה למפרע - לא נצא: "אל תהיו כמרגלים"! אל תתחילו עם פרשנויות, דקדוקים ודיוקים! משה אמר להאמין - האמינו! משה אמר לפרסם - פרשמו. משה אמר "לחיות את זה" - תחיו! -