מציאות: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה תגית: עריכה ממכשיר נייד |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''מציאות''' משמעה - [[ישות]], ההפך מ[[ביטול]]. | '''מציאות''' משמעה - [[ישות]], ההפך מ[[ביטול]]. שמציאותו אינה תלויה באף נמצא, אלא [[מציאותו מעצמותו]]. כל שאר הנמצאים, הימצאותם תלויה בממציא אחר (הקב"ה) ובמילא הרגשתם למציאות אינה חשובה כלום. | ||
ישנה גישה הטוענת ע"פ הנ"ל שמציאות העולם היא ע"ד דמיון בעלמא, חסידות חב"ד בהדגשתה את עניין הביטול והעדר הישות אינה תומכת חלילה בגישה זו במידה כלשהי, ולהפך; היא מיסודה שוללת גישה זו מכל וכל, שכן מציאות העולם נבראה ע"י הקב"ה אשר בתורתו הק' מתחיל בפ' "בראשית ברא..." | ישנה גישה הטוענת ע"פ הנ"ל שמציאות העולם היא ע"ד דמיון בעלמא, חסידות חב"ד בהדגשתה את עניין הביטול והעדר הישות אינה תומכת חלילה בגישה זו במידה כלשהי, ולהפך; היא מיסודה שוללת גישה זו מכל וכל, שכן מציאות העולם נבראה ע"י הקב"ה אשר בתורתו הק' מתחיל בפ' "בראשית ברא..." |
גרסה מ־01:06, 1 בינואר 2016
מציאות משמעה - ישות, ההפך מביטול. שמציאותו אינה תלויה באף נמצא, אלא מציאותו מעצמותו. כל שאר הנמצאים, הימצאותם תלויה בממציא אחר (הקב"ה) ובמילא הרגשתם למציאות אינה חשובה כלום.
ישנה גישה הטוענת ע"פ הנ"ל שמציאות העולם היא ע"ד דמיון בעלמא, חסידות חב"ד בהדגשתה את עניין הביטול והעדר הישות אינה תומכת חלילה בגישה זו במידה כלשהי, ולהפך; היא מיסודה שוללת גישה זו מכל וכל, שכן מציאות העולם נבראה ע"י הקב"ה אשר בתורתו הק' מתחיל בפ' "בראשית ברא..."
בעבודת השם
כל יצור נברא, שמקורו ב'אין' שמרגיש עצמו למציאות עצמאית הרי זה נוגד את האמונה בהשם אחד. שהרי מחשיב את עצמו למציאות נוספת. אדמו"ר הזקן כותב[1] שאמנם גם הסטרא אחרא יודעים ומכירים במלכותו של הקב"ה, אלא שסוברים כי הם מציאות לכשעצמם וזוהי כפירתם.