שיחה:בשורת הגאולה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 29: שורה 29:
::אני מתנגד לשינויים גדולים בערך לדעתי הערך מקיף את הנושא על כל צדדיו ואין סיבה לקחת ממנו פרטים. מה שכן חשוב להבחין שבעוד הפסקה "העולם מוכן לגילוי הגאולה" הוא עיקר הערך שהרי זה עיקר ההכרזה של הרבי, הרבה מהפסקאות הם 'רקע' לצורך הבנת הערך, כמו הפסקה שמבארת את עבודת הגלות, ולכן כל אחד בפני עצמו אמור לשלוח לערך בפני עצמו. ערך רחב על עבודת הבירורים ועל הפצת המעיינות וכו'. הרבה מערכים הנ"ל דינם למחיקה הם סתם ציטוטים ואינם מתאימים--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 08:18, 29 בדצמבר 2015 (UTC)
::אני מתנגד לשינויים גדולים בערך לדעתי הערך מקיף את הנושא על כל צדדיו ואין סיבה לקחת ממנו פרטים. מה שכן חשוב להבחין שבעוד הפסקה "העולם מוכן לגילוי הגאולה" הוא עיקר הערך שהרי זה עיקר ההכרזה של הרבי, הרבה מהפסקאות הם 'רקע' לצורך הבנת הערך, כמו הפסקה שמבארת את עבודת הגלות, ולכן כל אחד בפני עצמו אמור לשלוח לערך בפני עצמו. ערך רחב על עבודת הבירורים ועל הפצת המעיינות וכו'. הרבה מערכים הנ"ל דינם למחיקה הם סתם ציטוטים ואינם מתאימים--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 08:18, 29 בדצמבר 2015 (UTC)


לא כ"כ הבנתי את כוונתך. '''דווקא''' מהסיבה שכתבת - שהערך מקיף את הנושא מכל צדדיו (לעומת הערכים שאמורים להקיף צדדים אחרים בנושא, אך עושים זאת בקושי...), וחלק מהפסקאות בו הם רקע להבנת הערך - לכן בדיוק דעתי שמוטב להעביר את החומר לערכים השייכים, ואילו כאן להזכיר רק בקצרה את עיקרי הדברים.
:::לא כ"כ הבנתי את כוונתך. '''דווקא''' מהסיבה שכתבת - שהערך מקיף את הנושא מכל צדדיו (לעומת הערכים שאמורים להקיף צדדים אחרים בנושא, אך עושים זאת בקושי...), וחלק מהפסקאות בו הם רקע להבנת הערך - לכן בדיוק דעתי שמוטב להעביר את החומר לערכים השייכים, ואילו כאן להזכיר רק בקצרה את עיקרי הדברים.


בכל אופן, במקום להאריך בדיונים על כל שורה - בקשתי שתעבור ג"כ על כל הערכים ותתרשם מהסלט השורר בהם, ואח"כ תציע את דעתך שלך לסידור מחדש - אולי היא תהיה באמת טובה משלי. מה שבטוח שהמצב הנוכחי בוודאי לא ראוי. [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] 05:26, 30 בדצמבר 2015 (UTC)
:::בכל אופן, במקום להאריך בדיונים על כל שורה - בקשתי שתעבור ג"כ על כל הערכים ותתרשם מהסלט השורר בהם, ואח"כ תציע את דעתך שלך לסידור מחדש - אולי היא תהיה באמת טובה משלי. מה שבטוח שהמצב הנוכחי בוודאי לא ראוי. [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] 05:26, 30 בדצמבר 2015 (UTC)
 
::::אז הנה דעתי, בא נתחיל מ-0, יש ערך [[גלות]] ערך זה אמור לתאר את תוכנו סיבתו וכו' של הגלות (כמדומני שאינו עונה לכך לבינתיים).
::::תת ערך שלו הוא [[עבודת הגלות]] שתוכנו הוא המעלות שישנם בגלות שיביאו את הגאולה (כמובן שיש למצוא את השייכות בין הפצת המעיינות ונושאים כיו"ב, לגלות שהרי בשטחיות אין קשר בינו לגלות אלא הוא עניין בפ"ע (כוונתי לומר שלא ערך זה המקום להאריך על התוכן של הפצת המעיינות ועבודת הבירורים והתשובה אלא יש רק להביא אם יש שייכות ביניהם לגלות - עבודת הבירורים בגלות גדולה יותר? והתשובה? וכו' ובערכם שלהם יש להאריך כל אחד במקומו מדוע הגאולה תלויה בו).
::::אחרי זה מגיעים כל הערכים שמכנם המשותף הוא שהם מדברים על היחס והשייכות של הגאולה בגלות. הראשון הוא [[התנוצצות הגאולה]] שהוא סוג של ערך כללי שאמור לכלול את כל הנושא של התנוצצות הגאולה החל מתחילת החורבן, (הפצת המעיינות הוא 'פרט' בערך זה וכו' ראה שם שציינתי בערך בשעתו ממאמרים שיש גילוי ניצוצי גאולה מידי יום וכו') כמובן שבסיומו יש לציין שבדורנו הרי זה שלב מוגבר, ולציין לערך מורחב מתאים (ערך זה), אבל אין מקום להכניס את כולו לשם כי הוא אמור להיות מעין ערך כללי כאמור.
::::בזה גופא מגיע החידוש בדורנו, שכתוב בבשורת הגאולה. הערך [[סיום עבודת הגלות]] מיותר (חוץ מזה שבאמת אי אפשר להתחשב בו כי כולו ציטוטים) משום שהוא הוא הכרזתו של הרבי. כל התבססות הערך הוא על כך ש'הרבי אמר'. ולכן לדעתי ערכו העיקרי הוא כאן. (אלא א"כ הפסקאות האמורות בדבריך יתארכו מאוד שאז לצורך הסדר כדאי לפצל (ולא בגלל שאין זה מקומם)). כל האמרו בזה כאן הוא גם בנוגע ל'טעימה'
(ואני נאמן בזה לרעיון הפשוט שערכים קצרים אינם מכבדים כלל! ורק אחרי שיש ערך ארוך מידי יש לפצלו)

גרסה מ־12:38, 30 בדצמבר 2015

כדי להפוך את הערך לאטרקטיבי כדאי להוסיף תמונות הקשורות לערך, וכן להוסיף מידע היסטורי על הפרסום והתגובות אליו מצד העולם. יישר כח עצום על הערך עצמו. פשוט כיף לקרוא. להתראות - שיחה 23:29, 10 בדצמבר 2014 (UTC)

לא ברור לי כל כך כוונתך במידע היסטורי עם על המהפכות וכיו"ב הרי זה כתוב (או אמור להיות כתוב) בערכים המתאימים ואולי כוונתך למידע אודות תהליך הכרזה והודעה של הרבי כדלהלן
  • שמחת תורה תרס"א - מכריז הרבי הרש"ב על כך שנמצאים שני דורות מהגאולה ובהמשך יבואו דור "אשר חרפו עקבות משיחך" כו'
  • שמחת תורה תרפ"ט - מכריז הרבי הריי"צ שבני ישראל השלימו את תיקון העולם ונשאר רק לצחצח את הכפתורים.
  • קיץ תש"א - מכריז הרבי הריי"צ "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה"
  • י"א שבט תשי"א - מכריז הרבי שנמצאים ב"דור השביעי"
  • (לכאורה בשנות הממ'ס היו עוד ביטוים)
  • חורף (פרשת שמות) תשמ"ז - בני ישראל סיימו גם את "צחצוח הכפתורים"
  • חורף (וארא?) תש"נ - נמצאים בערב שבת לאחרי חצות (או בשעה שלישית לאחריה)
  • אלול תש"נ - הגיע זמן גאולתכם
  • י' באלול תשנ"א - משיח צדקנו התגלה. (ומאז בחורף תשנ"ב ביאר הרבי ענין זה באריכות וכו')

אם לזה התכוונת ונראה לך שיש צורך (אף שלכאורה כלול מזה בערך עצמו) אז יש צורך לערוך זאת ברצינות. --הנחה - שיחה 12:14, 11 בדצמבר 2014 (UTC)

סידור מחדש

בהמשך להצעת האיחוד - לכאורה יש לסדר ולמפות את כל החומר הקיים בערכים הבאים המעורבבים: עבודת הגלות * סיום עבודת הגלות * התנוצצות הגאולה * טעימה מהגאולה בדורנו * בשורת הגאולה * ועוד כמה. כולם מלאים בחומר בנושא אך לאו דוקא שכל דבר כתוב במקומו.

ומכיוון שערך זה הוא המפורט והיפה מכל הנ"ל, אשר על כן הצעתי לקחת ממנו את התכנים הבאים:

  • את הפסקא "פרטי ההכרזה" וכן "העולם מוכן לגילויי הגאולה" - להעביר ל"התנוצצות הגאולה" (או "טעימה מהגאולה" שייפתח).
  • את הפסקא "סיום העבודה" - להעביר ל"סיום עבודת הגלות".

את הקטעים שיועברו לערכים המתאימים, יש להזכיר בערך זה רק בתמצות (ולא כבמצב הנוכחי - שכאן הם מפורטים ושם הם מאוזכרים בקושי).

בעז"ה נתחיל (אני ופינחסי) בעבודת הסדר בקרוב ממש, ומי שבידו לעיין ולחוות דעה תבוא עליו הברכה. קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 04:58, 29 בדצמבר 2015 (UTC)

אני מתנגד לשינויים גדולים בערך לדעתי הערך מקיף את הנושא על כל צדדיו ואין סיבה לקחת ממנו פרטים. מה שכן חשוב להבחין שבעוד הפסקה "העולם מוכן לגילוי הגאולה" הוא עיקר הערך שהרי זה עיקר ההכרזה של הרבי, הרבה מהפסקאות הם 'רקע' לצורך הבנת הערך, כמו הפסקה שמבארת את עבודת הגלות, ולכן כל אחד בפני עצמו אמור לשלוח לערך בפני עצמו. ערך רחב על עבודת הבירורים ועל הפצת המעיינות וכו'. הרבה מערכים הנ"ל דינם למחיקה הם סתם ציטוטים ואינם מתאימים--הנחה - שיחה 08:18, 29 בדצמבר 2015 (UTC)
לא כ"כ הבנתי את כוונתך. דווקא מהסיבה שכתבת - שהערך מקיף את הנושא מכל צדדיו (לעומת הערכים שאמורים להקיף צדדים אחרים בנושא, אך עושים זאת בקושי...), וחלק מהפסקאות בו הם רקע להבנת הערך - לכן בדיוק דעתי שמוטב להעביר את החומר לערכים השייכים, ואילו כאן להזכיר רק בקצרה את עיקרי הדברים.
בכל אופן, במקום להאריך בדיונים על כל שורה - בקשתי שתעבור ג"כ על כל הערכים ותתרשם מהסלט השורר בהם, ואח"כ תציע את דעתך שלך לסידור מחדש - אולי היא תהיה באמת טובה משלי. מה שבטוח שהמצב הנוכחי בוודאי לא ראוי. קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 05:26, 30 בדצמבר 2015 (UTC)
אז הנה דעתי, בא נתחיל מ-0, יש ערך גלות ערך זה אמור לתאר את תוכנו סיבתו וכו' של הגלות (כמדומני שאינו עונה לכך לבינתיים).
תת ערך שלו הוא עבודת הגלות שתוכנו הוא המעלות שישנם בגלות שיביאו את הגאולה (כמובן שיש למצוא את השייכות בין הפצת המעיינות ונושאים כיו"ב, לגלות שהרי בשטחיות אין קשר בינו לגלות אלא הוא עניין בפ"ע (כוונתי לומר שלא ערך זה המקום להאריך על התוכן של הפצת המעיינות ועבודת הבירורים והתשובה אלא יש רק להביא אם יש שייכות ביניהם לגלות - עבודת הבירורים בגלות גדולה יותר? והתשובה? וכו' ובערכם שלהם יש להאריך כל אחד במקומו מדוע הגאולה תלויה בו).
אחרי זה מגיעים כל הערכים שמכנם המשותף הוא שהם מדברים על היחס והשייכות של הגאולה בגלות. הראשון הוא התנוצצות הגאולה שהוא סוג של ערך כללי שאמור לכלול את כל הנושא של התנוצצות הגאולה החל מתחילת החורבן, (הפצת המעיינות הוא 'פרט' בערך זה וכו' ראה שם שציינתי בערך בשעתו ממאמרים שיש גילוי ניצוצי גאולה מידי יום וכו') כמובן שבסיומו יש לציין שבדורנו הרי זה שלב מוגבר, ולציין לערך מורחב מתאים (ערך זה), אבל אין מקום להכניס את כולו לשם כי הוא אמור להיות מעין ערך כללי כאמור.
בזה גופא מגיע החידוש בדורנו, שכתוב בבשורת הגאולה. הערך סיום עבודת הגלות מיותר (חוץ מזה שבאמת אי אפשר להתחשב בו כי כולו ציטוטים) משום שהוא הוא הכרזתו של הרבי. כל התבססות הערך הוא על כך ש'הרבי אמר'. ולכן לדעתי ערכו העיקרי הוא כאן. (אלא א"כ הפסקאות האמורות בדבריך יתארכו מאוד שאז לצורך הסדר כדאי לפצל (ולא בגלל שאין זה מקומם)). כל האמרו בזה כאן הוא גם בנוגע ל'טעימה'

(ואני נאמן בזה לרעיון הפשוט שערכים קצרים אינם מכבדים כלל! ורק אחרי שיש ערך ארוך מידי יש לפצלו)