סעודת מצווה: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "״" ב־""") |
מ (החלפת טקסט – "<REF>" ב־"{{הערה|1=") |
||
שורה 9: | שורה 9: | ||
עיקר העיקרים של סעודת מצוה הוא ה[[התוועדות]] המרבה | עיקר העיקרים של סעודת מצוה הוא ה[[התוועדות]] המרבה | ||
[[אהבת ישראל]], ולכן פועלת סעודת מצוה הזדככות | [[אהבת ישראל]], ולכן פועלת סעודת מצוה הזדככות{{הערה|1=[[תורת שמואל ספר השיחות]] [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15795&hilite=7aa9bf69-9fb8-445c-9dee-84e8db4f434f&st=%D7%94%D7%9B%D7%A0%D7%94+%D7%9C%D7%AA%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%94&pgnum=148 עמ' 143]</REF>. | ||
== ראו עוד == | == ראו עוד == |
גרסה מ־20:47, 28 בדצמבר 2015
סעודת מצוה היא הדרגא הגבוהה ביותר בסדר הסעודות, ואף יותר מסעודת שבת ויום טוב.
בסעודת מצוה מאירה המצוה בסעודה.
היתרון בסעודת מצוה לגבי סעודת שבת וסעודת יום טוב מתבטא בכך שבסעודת יום טוב ישנו החיוב של "אכלו משמנים ושתו ממתקים". אם כי זאת בתנאי שהסעודה הינה לשם שמים, לא מפני שהוא רוצה בעונג שבמשמנים ובממתקים, אלא מפני שכך הוא ציווי השי"ת.
בשונה מסעודות שבת שבהם יש להרבות במאכלים שכן מטרתה היא "עונג שבת", בסעודת מצוה לא נוגע כל הענין של אכילה ושתיה, מכיון שהעיקר הוא המצוה שגרמה לסעודה זו וזו היא מטרתה.
עיקר העיקרים של סעודת מצוה הוא ההתוועדות המרבה אהבת ישראל, ולכן פועלת סעודת מצוה הזדככות{{הערה|1=תורת שמואל ספר השיחות עמ' 143</REF>.
ראו עוד
הערות שוליים