שיחה:יש מאין: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "בכח העצמות דווקא (סימן כ באגרת הקודש בתניא), אור הסובב כל עלמין (תורה אור, מגילת אסתר יביאו...")
 
(←‏משוב: פסקה חדשה)
שורה 1: שורה 1:
בכח העצמות דווקא (סימן כ באגרת הקודש בתניא), אור הסובב כל עלמין (תורה אור, מגילת אסתר יביאו לבוש מלכות) על ידי ספירת המלכות דווקא יש מאין באצילות ויש מאין בבי"ע יש מאין בספירות  בכלל (ספר המאמרים רנ"ט מאמר צאינה וראינה דרך מצוותיך מצוות הלל ועוד.)ועוד ועוד....--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 14:25, 10 במאי 2015 (UTC)
בכח העצמות דווקא (סימן כ באגרת הקודש בתניא), אור הסובב כל עלמין (תורה אור, מגילת אסתר יביאו לבוש מלכות) על ידי ספירת המלכות דווקא יש מאין באצילות ויש מאין בבי"ע יש מאין בספירות  בכלל (ספר המאמרים רנ"ט מאמר צאינה וראינה דרך מצוותיך מצוות הלל ועוד.)ועוד ועוד....--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 14:25, 10 במאי 2015 (UTC)
== משוב ==
והענין דשם הוי׳ נק׳ ע״ש
שמהוה מאין ליש. והנה ידוע הקושיא למה נק׳ ההתהוות מאין ליש
הלא אדרבה הוא ית׳ היש האמיתי וכולא קמיה כלא חשיב ואין ואפס
ממש• אד העניו הוא משום שא״ס ב״ה כשמו כן הוא אין לו תהלה
בו׳ ולכד כשהיה צ״ל המשכת האור להתהוות הנבראים בעלי גבול א״א
להיות ע״י השתלשלות עילה ועלול שא״כ היה הכל בתי׳ בלי גבול, אלא
צ״ל צמצום עצום בתתלה שיהיה הגילוי רק בחינת הארה מצומצמת לבד
בבדי שאז יוכל להיות בחינת הארה זו מקור ושרש להתהוות עולמות
בעלי גבול ושלא יתבטלו במציאות וזהו עניו היו״ד דשם הוי׳ שהוא בחינת
צמצום ישת חשד טתרו רק גילוי בתינת נקודה ויצא כברק תצו כו׳ ואחר
היו״ד נמשך בחי׳ ח׳ שיש בו אורך ורוחב והוא בחי׳ סוכ״ע וממכ״ע
למעלה עד אין קץ ולמטח עד אין תכלית שכ״ז נמשד אחר בהי׳ היו״ד. ולכן
נקרא הבריאה יש מאין שמקור התהוות היש הוא ע״י בהי׳ מה שהוא אין
וכלא חשיב לגבי מהותו ועצמותו שלמעלה מבחי׳ צמצום זה ועמ״ש בד״ה
וירא ישראל.(לקוטי תורה "מטות" פו){{משוב}} [[מיוחד:תרומות/79.182.100.74|79.182.100.74]] 00:00, 23 ביולי 2015 (UTC)

גרסה מ־02:00, 23 ביולי 2015

בכח העצמות דווקא (סימן כ באגרת הקודש בתניא), אור הסובב כל עלמין (תורה אור, מגילת אסתר יביאו לבוש מלכות) על ידי ספירת המלכות דווקא יש מאין באצילות ויש מאין בבי"ע יש מאין בספירות בכלל (ספר המאמרים רנ"ט מאמר צאינה וראינה דרך מצוותיך מצוות הלל ועוד.)ועוד ועוד....--הנחה - שיחה 14:25, 10 במאי 2015 (UTC)

משוב

והענין דשם הוי׳ נק׳ ע״ש שמהוה מאין ליש. והנה ידוע הקושיא למה נק׳ ההתהוות מאין ליש הלא אדרבה הוא ית׳ היש האמיתי וכולא קמיה כלא חשיב ואין ואפס ממש• אד העניו הוא משום שא״ס ב״ה כשמו כן הוא אין לו תהלה בו׳ ולכד כשהיה צ״ל המשכת האור להתהוות הנבראים בעלי גבול א״א להיות ע״י השתלשלות עילה ועלול שא״כ היה הכל בתי׳ בלי גבול, אלא צ״ל צמצום עצום בתתלה שיהיה הגילוי רק בחינת הארה מצומצמת לבד בבדי שאז יוכל להיות בחינת הארה זו מקור ושרש להתהוות עולמות בעלי גבול ושלא יתבטלו במציאות וזהו עניו היו״ד דשם הוי׳ שהוא בחינת צמצום ישת חשד טתרו רק גילוי בתינת נקודה ויצא כברק תצו כו׳ ואחר היו״ד נמשך בחי׳ ח׳ שיש בו אורך ורוחב והוא בחי׳ סוכ״ע וממכ״ע למעלה עד אין קץ ולמטח עד אין תכלית שכ״ז נמשד אחר בהי׳ היו״ד. ולכן נקרא הבריאה יש מאין שמקור התהוות היש הוא ע״י בהי׳ מה שהוא אין וכלא חשיב לגבי מהותו ועצמותו שלמעלה מבחי׳ צמצום זה ועמ״ש בד״ה וירא ישראל.(לקוטי תורה "מטות" פו) 79.182.100.74 00:00, 23 ביולי 2015 (UTC)