שיחה:חיים ליברמן: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 23: שורה 23:
:::::בקשר לשם "הצד שכנגד" - בערך [[משפט הספרים]] כתבנו את שמו [[בער גוראריה]]. אמנם מה שנכתב עד היום ב[[חב"דפדיה]] זה לא "קדוש קדוש", אבל אם כבר נכתב פעם אחת, אז... --[[משתמש:chabadnik|chabadnik]] - [[שיחת משתמש:chabadnik|שיחה]] 08:23, 10 יוני 2009 (EDT)
:::::בקשר לשם "הצד שכנגד" - בערך [[משפט הספרים]] כתבנו את שמו [[בער גוראריה]]. אמנם מה שנכתב עד היום ב[[חב"דפדיה]] זה לא "קדוש קדוש", אבל אם כבר נכתב פעם אחת, אז... --[[משתמש:chabadnik|chabadnik]] - [[שיחת משתמש:chabadnik|שיחה]] 08:23, 10 יוני 2009 (EDT)
::::::הוא לא אכל אצל בערי, אלא אצל הוריו.[[משתמש:מיכאל א|מיכאל א]]
::::::הוא לא אכל אצל בערי, אלא אצל הוריו.[[משתמש:מיכאל א|מיכאל א]]
מנלן לך שיהושע מונדשיין לא החשיבו כמוקצה?

גרסה מ־12:18, 16 במאי 2014

שתי הערות:

א. לא הצלחתי למצוא ביטוי מתאים יותר מאשר "הצד שכנגד". מחד, זה אמור להוות ערך אנציקלופדי וביטוי "הצד שכנגד" אינו מתאים כ"כ לענ"ד. מאידך, זה אתר חב"די, וקשה לכנות בכינוי אחר את אותו צד שכנגד. אם למישהו יש הצעות, אשמח לשמוע.

ב. צוין בערך כי "יש אומרים" שר' חיים ליברמן חזר בו בסוף ימיו. זה נשמע לי לא אמין, מאחר ורח"ל פרסם בזמנו כתבות ארסיות נגד הרבי באופן אישי, ולא נשמע לי הגיוני שהוא חזר בו בתוך זמן קצר כ"כ. אשמח לשמוע סימוכין לעניין.

בשנותיו האחרונות שהה בבית אבות בויליאמסבורג. ישנו וידיאו ובו אחד מעובדי בית האבות אומר לרבי כי "חיים ליברמן מבקש ברכה ואומר שכיוון שהרבי הוא רבי הוא יודע מה מציק לו" ורואים שהרבי מחייך.
בלי קשר לזה שאצל חסידים מספרים שחזר בו. חסיד חב"ד* אידישעפדיה

ידוע לי כי היה בבית אבות בוויליאמסבורג, והיא הנותנת - הם אמצו אותו שם בחום בדיוק מהסיבה שהוא מרד ברבי. על הוידאו לא ידעתי, תודה. אבל בכל-זאת - לא נראה שאם הוא היה אכן חוזר בו, וקצת היו יודעים מזה, אז היה לו לכה"פ מנין יהודים בלווייתו?

קצת מוזר, וכי בית האבות לא יכל לדאוג לו למניין? חסיד חב"ד* אידישעפדיה

בית האבות היה בוויליאמסבורג, הלוי' היתה בהר-הזיתים. כנראה שלא הצילחו לארגן משם, או שלא חשבו על זה. אינני יודע. עכ"פ, נראה שעד יום פטירתו ('עם הכולל'...) הוא נחשב ל'מוקצה' אצל אנ"ש.

א - כמובן שאצל א' מאנ"ש הוא מעולם לא נחשב למוקצה.
וללא קשר - השאלה היא לא אם הוא הי' מוקצה, השאלה היא האם "חזר בו" - וזה כנראה שכן. חסיד חב"ד* אידישעפדיה
דיון מעניין ומלמד רבות. יישר כח. יואל
בקשר לשם "הצד שכנגד" - בערך משפט הספרים כתבנו את שמו בער גוראריה. אמנם מה שנכתב עד היום בחב"דפדיה זה לא "קדוש קדוש", אבל אם כבר נכתב פעם אחת, אז... --chabadnik - שיחה 08:23, 10 יוני 2009 (EDT)
הוא לא אכל אצל בערי, אלא אצל הוריו.מיכאל א

מנלן לך שיהושע מונדשיין לא החשיבו כמוקצה?