מסכת מנחות: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " חי"ח " ב־" חלק י"ח ") |
מ (החלפת טקסט – " חי"ד " ב־" חלק י"ד ") |
||
שורה 14: | שורה 14: | ||
*'''ל ב.''' כתבו, מעלה עליו הכתוב כאילו קבלה מ[[הר סיני]]. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16034&hilite=dff8eb1c-d167-460c-95af-0276e3165885&st=%D7%9C%D7%A7%D7%95%D7%98%D7%99+%D7%A9%D7%99%D7%97%D7%95%D7%AA&pgnum=32 לקוטי שיחות חכ"ג עמ' 17 (עמ' 32)] | *'''ל ב.''' כתבו, מעלה עליו הכתוב כאילו קבלה מ[[הר סיני]]. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16034&hilite=dff8eb1c-d167-460c-95af-0276e3165885&st=%D7%9C%D7%A7%D7%95%D7%98%D7%99+%D7%A9%D7%99%D7%97%D7%95%D7%AA&pgnum=32 לקוטי שיחות חכ"ג עמ' 17 (עמ' 32)] | ||
*'''לו ב.''' ק"ו מ[[ציץ]]. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14939&hilite=2f59105a-4faa-4167-a0e8-3b2aec1640f0&st=%D7%AA%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9F&pgnum=163 לקוטי שיחות | *'''לו ב.''' ק"ו מ[[ציץ]]. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14939&hilite=2f59105a-4faa-4167-a0e8-3b2aec1640f0&st=%D7%AA%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9F&pgnum=163 לקוטי שיחות חלק י"ד עמ' 151 (163)] | ||
*'''מג ב.''' כיון שנזכר במילה שבשרו נתיישבה דעתו. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14924&st=&pgnum=59&hilite= לקוטי שיחות חלק א' עמ' 46 (עמ' 59)] | *'''מג ב.''' כיון שנזכר במילה שבשרו נתיישבה דעתו. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14924&st=&pgnum=59&hilite= לקוטי שיחות חלק א' עמ' 46 (עמ' 59)] |
גרסה מ־07:29, 16 במרץ 2014
מסכת מנחות היא המסכת השנייה בסדר קדשים, הסדר החמישי במשנה. מלבד המשנה והתוספתא, יש על המסכת תלמוד בבלי, ואין עליה תלמוד ירושלמי. יש בה שלושה עשר פרקים אשר עוסקים בעיקר בדיני הקורבנות הבאים מהצומח וקרויים מנחות, בניגוד למסכת זבחים העוסקת בקורבנות הבאים מן החי. פרק רביעי במסכת זו עוסק בדרך אגב בציצית, תפילין, והלכות ספר תורה, ומזוזה.
בתלמוד בבלי יש למסכת זו 109 דפים.
מצוות מילה
במסכת[1] מובא כי דוד המלך, כאשר הוא נכנס לבית המרחץ ושהה ללא מצוות, הוא התאונן על כך. אך כאשר נזכר בברית מילה שבבשרו, נתיישבה דעתו.
מכאן מוכיח הרבי, כי מלבד מעשה המילה, המילה היא גם כן מצווה תמידית ומתמשכת, שהיא - להיות מהול, ולכן אדם מהול הוא בקיום מצווה תמידי, ולכן נתיישבה דעתו של דוד המלך.[2]
ביאורי הרבי
- כט ב. ולא היה יודע מה הן אומרים. לקוטי שיחות ח"ו שמות עמ' 255 (עמ' 165)
- ל ב. כתבו, מעלה עליו הכתוב כאילו קבלה מהר סיני. לקוטי שיחות חכ"ג עמ' 17 (עמ' 32)
- לו ב. ק"ו מציץ. לקוטי שיחות חלק י"ד עמ' 151 (163)
- מג ב. כיון שנזכר במילה שבשרו נתיישבה דעתו. לקוטי שיחות חלק א' עמ' 46 (עמ' 59)
- סח ב. העומר היה מתיר במדינה. לקוטי שיחות חל"ב עמ' 134 (עמ' 147)
- פה ב. שניה לה רגב בעבר הירדן. לקוטי שיחות חכ"ד עמ' 20 (עמ' 36)
- צ ב. אביו בלא אמו, אמו בלא אביו מניין. לקוטי שיחות חלק י"ח עמ' 117 (עמ' 108)
- צט ב. כל המשכח דבר אחד מתלמודו עובר בלאו. לקוטי שיחות חל"ד עמ' 24 (עמ' 36)
- קד ב. פירשתי מנה של עשרונים ואיני יודע כמה פירשתי. התוועדויות תשמ"ה חלק א' עמ' 200 (עמ' 207)
- קז ב. גדול והביא קטן לא יצא. התוועדויות תשמ"ה חלק א' עמ' 199 (עמ' 207)
- סיום המסכת. לקוטי שיחות חלק י"ב.
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ↑ מג, ב.
- ↑ לקוטי שיחות חלק א' עמ' 46 (עמ' 59).
מסכתות הש"ס | ||||
---|---|---|---|---|
סדר זרעים | ברכות · פאה · דמאי · כלאים · שביעית · תרומות · מעשרות · מעשר שני · חלה · ערלה · ביכורים | |||
סדר מועד | שבת · עירובין · פסחים · שקלים · ראש השנה · יומא · סוכה · ביצה · תענית · מועד קטן · מגילה · חגיגה | |||
סדר נשים | יבמות · כתובות · נדרים · נזיר · סוטה · גיטין · קידושין | |||
סדר נזיקין | בבא קמא · בבא מציעא · בבא בתרא · סנהדרין · מכות · שבועות · עדויות · עבודה זרה · אבות · הוריות | |||
סדר קדשים | זבחים · מנחות · חולין · בכורות · ערכין · תמורה · כריתות · מעילה · תמיד · מדות · קינים | |||
סדר טהרות | כלים · אהלות · נגעים · פרה · טהרות · מקוואות · נדה · מכשירין · זבים · טבול יום · ידים · עוקצין |