מסכת יומא: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " ח"ח " ב־" חלק ח' ") |
מ (החלפת טקסט – " ח"ב " ב־" חלק ב' ") |
||
שורה 6: | שורה 6: | ||
במסכת מבואר {{הערת שוליים|דף פ"ו ב.}} על אחד ה[[אמוראים]] שהיה אומר | במסכת מבואר {{הערת שוליים|דף פ"ו ב.}} על אחד ה[[אמוראים]] שהיה אומר | ||
לעצמו "דברי [[מוסר]]" שלא תזוח דעתו. מסיפור זה למדים שני ענינים: (א) צריכים לשלול ענין של [[ישות]] כו'. (ב) שאכן יכולים לשלול זאת.{{הערת שוליים|1=[[התוועדויות]] [[תשמ"ב]] | לעצמו "דברי [[מוסר]]" שלא תזוח דעתו. מסיפור זה למדים שני ענינים: (א) צריכים לשלול ענין של [[ישות]] כו'. (ב) שאכן יכולים לשלול זאת.{{הערת שוליים|1=[[התוועדויות]] [[תשמ"ב]] חלק ב' [http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=16052&hilite=c491541d-2c35-45f3-923c-68c2970d98dc&st=%D7%90%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%90&pgnum=648 עמ' 1332].}} | ||
=== ביאורים נוספים=== | === ביאורים נוספים=== | ||
* '''ב א.''' וכפר בעדו ובעד ביתו ביתו זו אשתו. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15825&st=&pgnum=297 שערי המועדים עמ' שי (עמ' 297)] | * '''ב א.''' וכפר בעדו ובעד ביתו ביתו זו אשתו. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15825&st=&pgnum=297 שערי המועדים עמ' שי (עמ' 297)] | ||
שורה 20: | שורה 20: | ||
*'''נב א.''' ה' מקראות אין להם הכרע, ואחד מהם משוקדים, דמספקא לן אי קאי אגביעים או אכפתוריה ופרחיה. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16016&hilite=ebdace70-7f97-456c-a9a1-67a3e173fd8c&st=%D7%9E%D7%A1%D7%9B%D7%AA&pgnum=169 התוועדויות תשמ"ב חלק ד' עמ' 1916 (עמ' 170)] | *'''נב א.''' ה' מקראות אין להם הכרע, ואחד מהם משוקדים, דמספקא לן אי קאי אגביעים או אכפתוריה ופרחיה. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16016&hilite=ebdace70-7f97-456c-a9a1-67a3e173fd8c&st=%D7%9E%D7%A1%D7%9B%D7%AA&pgnum=169 התוועדויות תשמ"ב חלק ד' עמ' 1916 (עמ' 170)] | ||
*'''נד א.''' ראו חיבתכם לפני המקום כחיבת זכר ונקבה. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14925&hilite=b4dc7371-efed-444d-bbdc-d989c70059fe&st=%u05d1%u05d1%u05d0+%u05d1%u05ea%u05e8%u05d0 לקוטי שיחות | *'''נד א.''' ראו חיבתכם לפני המקום כחיבת זכר ונקבה. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14925&hilite=b4dc7371-efed-444d-bbdc-d989c70059fe&st=%u05d1%u05d1%u05d0+%u05d1%u05ea%u05e8%u05d0 לקוטי שיחות חלק ב' עמ' 360 (עמ' 85)] | ||
*'''סז א.''' בין עשה תשובה בין לא עשה תשובה יום הכפורים מכפר. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15925&hilite=846a7b87-3575-4d28-9df6-f604562e54da&st=%D7%91%D7%91%D7%90+%D7%A7%D7%9E%D7%90&pgnum=178 לקוטי שיחות חלק ח' עמ' 165 (עמ' 178)] | *'''סז א.''' בין עשה תשובה בין לא עשה תשובה יום הכפורים מכפר. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15925&hilite=846a7b87-3575-4d28-9df6-f604562e54da&st=%D7%91%D7%91%D7%90+%D7%A7%D7%9E%D7%90&pgnum=178 לקוטי שיחות חלק ח' עמ' 165 (עמ' 178)] |
גרסה מ־07:21, 16 במרץ 2014
במסכת יומא יש 8 פרקים ו86.5 דפים. רב שרירא גאון קורא למסכת בשם "כיפורים"[1]
נושא המסכת הוא בעניני יום הכפורים, והנושאים המסתעפים הן: דיני כהן גדול וסדר העבודה, הקלפי והשעיר לעזאזל, איסורי אכילה ביוהכ"פ. וכן בעניני שחיטת התמיד, ותרומת הדשן.
ביאורי הרבי
במסכת מבואר [2] על אחד האמוראים שהיה אומר לעצמו "דברי מוסר" שלא תזוח דעתו. מסיפור זה למדים שני ענינים: (א) צריכים לשלול ענין של ישות כו'. (ב) שאכן יכולים לשלול זאת.[3]
ביאורים נוספים
- ב א. וכפר בעדו ובעד ביתו ביתו זו אשתו. שערי המועדים עמ' שי (עמ' 297)
- ח ב. וכי לשכת פרהדרין היתה, והלא לשכת בלווטי היתה. התוועדויות תשמ"ב חלק ד' עמ' 1914 (עמ' 168)
- מט ב. נמנין ומושכין את ידיהן ממנו עד שישחט. שערי המועדים פסח חלק א' עמ' רנח (ע' 246)
- נ א. נקוט האי כללא בידך כל שזמנו קבוע דוחה את השבת כו' אפילו ביחיד. לקוטי שיחות חי"ח עמ' 105 (עמ' 114)
- נא א. אתי בכנופיא. לקוטי שיחות חי"ח עמ' 104 (עמ' 113) שערי המועדים פסח חלק א' עמ' רמא (עמ' 229)
- נב א. ה' מקראות אין להם הכרע, ואחד מהם משוקדים, דמספקא לן אי קאי אגביעים או אכפתוריה ופרחיה. התוועדויות תשמ"ב חלק ד' עמ' 1916 (עמ' 170)
- נד א. ראו חיבתכם לפני המקום כחיבת זכר ונקבה. לקוטי שיחות חלק ב' עמ' 360 (עמ' 85)
- סז א. בין עשה תשובה בין לא עשה תשובה יום הכפורים מכפר. לקוטי שיחות חלק ח' עמ' 165 (עמ' 178)
- ע א. ויום טוב היה עושה לאוהביו. לקוטי שיחות עמ' 106 (עמ' 119) שערי המועדים יוהכ"פ עמ' דש (עמ' 291)
- עד א. חצי שיעור, מחלוקת רבי יוחנן וריש לקיש. לקוטי שיחות חלק ז' עמ' 110 (עמ' 122)
- פב א. אמר רב קיים אברהם אבינו כל התורה כולה. לקוטי שיחות חל"ה עמ' 107)
- פה ב. בין עשה תשובה בין לא עשה תשובה, יום הכפורים מכפר. לקוטי שיחות חלק ח' עמ' 165 (עמ' 178)
- פו א. שאל רבי מתיא בן חרש כו'. לקוטי שיחות חי"ז עמ' 194 (עמ' 207)
- פו ב. גדולה תשובה שדוחה את לא תעשה שבתורה. תורת מנחם חלק כ"ו עמ' 182 (עמ' 182)
- סיום המסכת. הרואה קרי ביום הכיפורים. לקוטי שיחות חי"ז עמ' 182 (עמ' 195)
ביאורי נשיאי חב"ד
- אדמו"ר הצמח צדק, "מסכת יומא", צמח צדק על הש"ס, ברוקלין, תשנ"ה, עמודים 136-ע, באתר HebrewBooks
הערות שוליים
- ↑ שיחות קודש תשכ"ח ח"ב.
- ↑ דף פ"ו ב.
- ↑ התוועדויות תשמ"ב חלק ב' עמ' 1332.
מסכתות הש"ס | ||||
---|---|---|---|---|
סדר זרעים | ברכות · פאה · דמאי · כלאים · שביעית · תרומות · מעשרות · מעשר שני · חלה · ערלה · ביכורים | |||
סדר מועד | שבת · עירובין · פסחים · שקלים · ראש השנה · יומא · סוכה · ביצה · תענית · מועד קטן · מגילה · חגיגה | |||
סדר נשים | יבמות · כתובות · נדרים · נזיר · סוטה · גיטין · קידושין | |||
סדר נזיקין | בבא קמא · בבא מציעא · בבא בתרא · סנהדרין · מכות · שבועות · עדויות · עבודה זרה · אבות · הוריות | |||
סדר קדשים | זבחים · מנחות · חולין · בכורות · ערכין · תמורה · כריתות · מעילה · תמיד · מדות · קינים | |||
סדר טהרות | כלים · אהלות · נגעים · פרה · טהרות · מקוואות · נדה · מכשירין · זבים · טבול יום · ידים · עוקצין |