פלשתים: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "׳" ב־"'")
שורה 5: שורה 5:
ההסבר הוא, כי זה לעומת זה עשה אלקים ויש בחינת פלשתים בקדושה ובחינת פלשתים בקליפה. בחינת פלשתים שב[[קדושה]] היא בחינת התגלות ה[[שמחה]] בדביקות ה' בפילוש ובגלוי ובהתרחבות לאין קץ, בחינת "ובכל מאדך", ופלשתים שבקליפה הם הלצים שהוא גם כן ענין הרחבת פיו כרצונו לדבר מה שלבו חפץ והיא שמחה של הוללות לאמר שפתינו אתנו כו', ואין מעצור לרוחו.  
ההסבר הוא, כי זה לעומת זה עשה אלקים ויש בחינת פלשתים בקדושה ובחינת פלשתים בקליפה. בחינת פלשתים שב[[קדושה]] היא בחינת התגלות ה[[שמחה]] בדביקות ה' בפילוש ובגלוי ובהתרחבות לאין קץ, בחינת "ובכל מאדך", ופלשתים שבקליפה הם הלצים שהוא גם כן ענין הרחבת פיו כרצונו לדבר מה שלבו חפץ והיא שמחה של הוללות לאמר שפתינו אתנו כו', ואין מעצור לרוחו.  


השמחה של הוללות מכסה ומסתרת על אור ה' שבה להיות יש ודבר בפני עצמו, היפך לשמוח בה׳ אלקים חיים מחמת הבטול במציאות אליו ית׳{{הערה|1=[http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=15886&hilite=3aebb142-8814-4d1f-90b8-c922fe63646c&st=%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%A2%D7%99&pgnum=174 בשם תורה אור].}}.
השמחה של הוללות מכסה ומסתרת על אור ה' שבה להיות יש ודבר בפני עצמו, היפך לשמוח בה' אלקים חיים מחמת הבטול במציאות אליו ית'{{הערה|1=[http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=15886&hilite=3aebb142-8814-4d1f-90b8-c922fe63646c&st=%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%A2%D7%99&pgnum=174 בשם תורה אור].}}.
==ראו עוד==
==ראו עוד==
*[[אבימלך (מלך פלישתים)]]
*[[אבימלך (מלך פלישתים)]]
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]

גרסה מ־18:36, 13 במרץ 2014

רחוב פלישתי משוחזר בקובץ רבדים

פלשתים הוא עם המוזכר בתנ"ך.

בתורת החסידות

על פי תורת החסידות, פלישתים הוא לשון מבוי המפולש, כמו שאמרו רז"ל על פסוק "ובמושב לצים לא ישב אלו פלשתים".

ההסבר הוא, כי זה לעומת זה עשה אלקים ויש בחינת פלשתים בקדושה ובחינת פלשתים בקליפה. בחינת פלשתים שבקדושה היא בחינת התגלות השמחה בדביקות ה' בפילוש ובגלוי ובהתרחבות לאין קץ, בחינת "ובכל מאדך", ופלשתים שבקליפה הם הלצים שהוא גם כן ענין הרחבת פיו כרצונו לדבר מה שלבו חפץ והיא שמחה של הוללות לאמר שפתינו אתנו כו', ואין מעצור לרוחו.

השמחה של הוללות מכסה ומסתרת על אור ה' שבה להיות יש ודבר בפני עצמו, היפך לשמוח בה' אלקים חיים מחמת הבטול במציאות אליו ית'[1].

ראו עוד

הערות שוליים