סידור אדמו"ר הזקן: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
שוחזר מעריכות של שלום (שיחה) לעריכה האחרונה של כתית למאור
מ (החלפת טקסט – "הרבי שליט"א " ב־"הרבי")
מ (שוחזר מעריכות של שלום (שיחה) לעריכה האחרונה של כתית למאור)
שורה 3: שורה 3:
כוונתו של אדמו"ר הזקן בעריכת הסידור הייתה, שיהיה סידור השווה לכל נפש בכוונה הראויה. ובכל זאת שזורים ברמיזה פה ושם הלכות חשובות, שבחלקם ישנם חידושי הלכה גדולים.
כוונתו של אדמו"ר הזקן בעריכת הסידור הייתה, שיהיה סידור השווה לכל נפש בכוונה הראויה. ובכל זאת שזורים ברמיזה פה ושם הלכות חשובות, שבחלקם ישנם חידושי הלכה גדולים.


הרביהגדיר באחד ממכתביו את מטרת ההלכות אותם הכניס אדמוה"ז בסידורו:
הרבי שליט"א הגדיר באחד ממכתביו את מטרת ההלכות אותם הכניס אדמוה"ז בסידורו:


א. "פסקי־דינים בקיצור נמרץ בענינים הרגילים ושווים לכל נפש, וצריכים להיות מצויים גם תחת יד זה שאין השלחן־ערוך באותו שעה על שלחנו".
א. "פסקי־דינים בקיצור נמרץ בענינים הרגילים ושווים לכל נפש, וצריכים להיות מצויים גם תחת יד זה שאין השלחן־ערוך באותו שעה על שלחנו".
שורה 18: שורה 18:
הרב [[אברהם דוד לאוואט]] בהקדמה ל'[[שער הכולל]]': "הסדור הזה נדפס פעם הראשון בחייו בשנת [[תקס"ג]] ב[[שקלאוו]]".
הרב [[אברהם דוד לאוואט]] בהקדמה ל'[[שער הכולל]]': "הסדור הזה נדפס פעם הראשון בחייו בשנת [[תקס"ג]] ב[[שקלאוו]]".


ובספר השיחות תש"ד, מעיר [[הרבי]] כי "סדור אדמו"ר הזקן נדפס לראשונה בשקלאוו תקס"ג. אבל כנראה היו עוד לפני זה רשימות משינוי הנוסחא, כי בשנת [[תקנ"ח]] כבר ניתן רשיון מהממשלה לחסידים להתפלל בנוסח שלהם".  
ובספר השיחות תש"ד, מעיר [[אדמו"ר שליט"א]] כי "סדור אדמו"ר הזקן נדפס לראשונה בשקלאוו תקס"ג. אבל כנראה היו עוד לפני זה רשימות משינוי הנוסחא, כי בשנת [[תקנ"ח]] כבר ניתן רשיון מהממשלה לחסידים להתפלל בנוסח שלהם".  


עד עתה לא הגיע לידינו סדור אדמו"ר הזקן שהודפס בשנת תקס"ג, וגם משתי ההדפסות שסדור זה הודפס בקאפוסט לא נשאר עותק.
עד עתה לא הגיע לידינו סדור אדמו"ר הזקן שהודפס בשנת תקס"ג, וגם משתי ההדפסות שסדור זה הודפס בקאפוסט לא נשאר עותק.
39,916

עריכות