שיחה:ניגון קול ביער: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(פירוש ושאלה) |
(צוטט) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{צוטט|פתיח הערך צוטט ב[http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=63924 פלייליסט של תחנת 'גלגלצ'] ([[אלול]] [[תשע"א)]]}} | |||
== הבית הנוסף == | == הבית הנוסף == | ||
גרסה מ־07:52, 9 בינואר 2014
ערך זה צוטט ב{{{1}}}.
הבית הנוסף
מתוכן הערך נראה שהרבי לא ענה על התמיהה, ונ"ל שודאי שלא הסכים עם המענה. זה שאין תשובת האב לבנים הוא מעין צעקת "עד מתי" בה אין לאב תשובה, ולא צריך ללמד בזה זכות על הקב"ה. עוד נראה, שכל הטענה של האב אל בניו היא על עניין התשובה, ועליה הם משיבים שהשומר יושב בשער המלך - וממילא לא שייך לענות שהתשובה מועילה לכל. חסיד שוטה - בית מדרש. תשע"ג = רחש לבי דבר טוב. המשך הפסוק: "אמר אני מעשי למלך" - שהלב ירחש והפה ידבר רק למלך - המלך המשיח. א' בטבת ה'תשע"ג.
- למה שרים בסוף הרי "השומר עומד בשער המלך" וגדול הצער ומה השמחה והתשובה הוא שאדרבא השמחה והשירה היא זו שתציל את המצב. -- נכתב ע"י בערלה ששכח לחתום את שמו.
- כדי שיבינו את עומק כוונתו של בערלה, הריני בזה להסביר את כוונת דבריו הסתומים: הפסקה הרביעית בשיר חותמת במילים "אבינו אבינו איך נשוב אליך, והשומר עומד בשער המלך",ולכאורה אינו מובן מדוע אומרים מילים אלו מתוך שירה ושמחה, והרי פסקה זו עוסקת ביצר הרע המונע מהיהודי להתקרב לקב"ה? - והתשובה היא, שאדרבה, שרים תיבות אלו, היות ודוקא על ידי השמחה המתבטאת בשירה, ניתן להתגבר על השומר העומד בשער המלך ולהתקרב לקב"ה.
- ועכשיו בערל'ה, שתי שאלות לי אליך: א) האם זו הייתה כוונתך? ב) זה ווארט שלך? (ולהזכיר שכל האומר דבר בשןם אומרו מביא גאולה לעולם...). • זוננשיין - תמיד בשמחה • י"ג בסיוון ה'תשע"ג • 05:26, 22 במאי 2013 (UTC)