לשכת עושי חביתין: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
[[תמונה:דד.jpg|left|thumb|220px|דוודים גדולים להרתחת התה והקפה ב'לשכה']]
[[תמונה:דד.jpg|left|thumb|220px|דוודים גדולים להרתחת התה והקפה ב'לשכה']]
"לשכת עושי חביתין" או ‘הלשכה’ - כפי שמכנים אותה בפשטות המוני החסידים הבאים ל-‏[[770]] - נמצאת מתחת לעזרת הנשים של איסטערן פארקווי, והיא ללא ספק אחד הנדבכים החשובים של 770.  
'''לשכת עושי חביתין''' או ‘הלשכה’ - כפי שמכנים אותה בפשטות המוני החסידים הבאים ל-‏[[770]] - נמצאת מתחת לעזרת הנשים של איסטערן פארקווי, והיא ללא ספק אחד הנדבכים החשובים של 770.  


מאות אלפי איש נהנו עד היום משירותו הנאמן והמסור של “ועד סעודת שלמה” ב-‏770, אם במאכל ומשתה. ובכלל, קשה לדמיין כיום את 770 מבלי שירותה הנאמן והמסור של “לשכת עושי חביתין” כפי שרבים כינוה בחיבה על שם הלשכה שהיתה בבית המקדש.  
מאות אלפי איש נהנו עד היום משירותו הנאמן והמסור של “ועד סעודת שלמה” ב-‏770, אם במאכל ומשתה. ובכלל, קשה לדמיין כיום את 770 מבלי שירותה הנאמן והמסור של “לשכת עושי חביתין” כפי שרבים כינוה בחיבה על שם הלשכה שהיתה בבית המקדש.  
שורה 11: שורה 11:
בעקבות זאת, כדי לתקן את העניין, קנו הגבאים מכונה קטנה של תה שאפשר היה לקבל ממנה תה החל מהשעה תשע בבוקר. מובן שאין הקומץ משביע את הארי, ובפרט בימי תשרי שהמו באלפי חסידים שנתקבצו מכל רחבי העולם.  
בעקבות זאת, כדי לתקן את העניין, קנו הגבאים מכונה קטנה של תה שאפשר היה לקבל ממנה תה החל מהשעה תשע בבוקר. מובן שאין הקומץ משביע את הארי, ובפרט בימי תשרי שהמו באלפי חסידים שנתקבצו מכל רחבי העולם.  


במוצאי שבת כ”ף מנחם אב תשמ”ו קרה אסון בשכונה: ב-‏770 הסתובב אז יהודי צרפתי, ערירי ללא משפחה. הוא היה אדם מופנם ושקט; עבד במקומות שונים, ובזמנו הנותר הסתובב ב-‏770. באותו מוצאי שבת הוא נראה ב-‏770 בשעה שתים בלילה. שעה לאחר מכן, בשלוש לפנות בוקר, נמצאה גופתו ברחוב אולבני פינת מונטגומרי.  
במוצאי שבת כ”ף מנחם אב [[תשמ"ו]] קרה אסון בשכונה: ב-‏770 הסתובב אז יהודי צרפתי, ערירי ללא משפחה. הוא היה אדם מופנם ושקט; עבד במקומות שונים, ובזמנו הנותר הסתובב ב-‏770. באותו מוצאי שבת הוא נראה ב-‏770 בשעה שתים בלילה. שעה לאחר מכן, בשלוש לפנות בוקר, נמצאה גופתו ברחוב אולבני פינת מונטגומרי.  


התברר כי מישהו רצח אותו! עד היום לא יודעים מי עשה זאת ועל רקע מה.  
התברר כי מישהו רצח אותו! עד היום לא יודעים מי עשה זאת ועל רקע מה.  


במוצאי שבת שלאחר האסון הזה, ארגן “[[מימוש]]” את אחת מהתוועדויותיו הרגילות. בין השאר ביקשו מהמרא דאתרא, הרה”ג [[יהודה קלמן מארלו]] ע”ה, לשאת דברים.  
ב[[מוצאי שבת]] שלאחר האסון הזה, ארגן “[[מימוש]]” את אחת מהתוועדויותיו הרגילות. בין השאר ביקשו מהמרא דאתרא, הרה”ג [[יהודה קלמן מארלו]] ע”ה, לשאת דברים.  


כיוון שזכר האסון היה עדיין טרי וכואב, זה היה הנושא המרכזי בדבריו של הרב. הוא הזכיר את הכתוב באותה פרשה על הרוג שנמצא בדרך ולא ידוע מי רצחו, ועל כך אומר רש”י “ידינו לא שפכו את הדם הזה - לא הנחנוהו בלא לוויה”. הרב מארלו אמר, שכדי לעשות תיקון לעניין הזה, כדאי שיתחילו לחלק בכל שבת אוכל ב-‏770 - “הייסע בעבלרך”, כפי שכינה זאת.  
כיוון שזכר האסון היה עדיין טרי וכואב, זה היה הנושא המרכזי בדבריו של הרב. הוא הזכיר את הכתוב באותה פרשה על הרוג שנמצא בדרך ולא ידוע מי רצחו, ועל כך אומר רש”י “ידינו לא שפכו את הדם הזה - לא הנחנוהו בלא לוויה”. הרב מארלו אמר, שכדי לעשות תיקון לעניין הזה, כדאי שיתחילו לחלק בכל שבת אוכל ב-‏770 - “הייסע בעבלרך”, כפי שכינה זאת.  
98

עריכות