אור תורה: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (שוחזר מעריכה של 173.224.217.162 (שיחה) לעריכה האחרונה של Shalom) |
דוד קורצוג (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
[[תמונה:אור תורה.jpg|left|thumb|250px|שער ההוצאה הראשונה - [[תקס" | [[תמונה:אור תורה.jpg|left|thumb|250px|שער ההוצאה הראשונה - [[תקס"ד]]]] | ||
הספר '''אור תורה''' הינו ליקוט מדבריו של [[המגיד ממעזריטש]] על פרשיות השבוע, כפי שנרשמו על ידי תלמידיו ובעיקר על ידי ר' [[פנחס מקוריץ]]. | הספר '''אור תורה''' הינו ליקוט מדבריו של [[המגיד ממעזריטש]] על פרשיות השבוע, כפי שנרשמו על ידי תלמידיו ובעיקר על ידי ר' [[פנחס מקוריץ]]. | ||
שורה 5: | שורה 5: | ||
הספר יצא לראשונה בעיירה [[קוריץ]] בשנת [[תקס"ד]] ולאחרי זה מספר פעמים במשך מאתיים השנים האחרונות. בשנת [[תשל"ג]] הדפיסה מערכת "[[אוצר החסידים]]" את הספר, זאת על פי הוראה של [[הרבי שליט"א]]. בשנת [[תשס"ו]] הודפסה הוצאה חדשה הכוללת; סידור הספר מחדש, חלוקת הדרושים לסימנים, חלוקת הסימנים לקטעים, השלמות, תקינוים ושינויי נוסחאות בהתאמה לשאר ספרי תורת הרב המגיד, ציוני המקבילות ומראי המקומות בשולי הגיליונות, הערות, ציונים ומפתחות. מהדורה זו נקראה בשם '''אור תורה השלם'''. | הספר יצא לראשונה בעיירה [[קוריץ]] בשנת [[תקס"ד]] ולאחרי זה מספר פעמים במשך מאתיים השנים האחרונות. בשנת [[תשל"ג]] הדפיסה מערכת "[[אוצר החסידים]]" את הספר, זאת על פי הוראה של [[הרבי שליט"א]]. בשנת [[תשס"ו]] הודפסה הוצאה חדשה הכוללת; סידור הספר מחדש, חלוקת הדרושים לסימנים, חלוקת הסימנים לקטעים, השלמות, תקינוים ושינויי נוסחאות בהתאמה לשאר ספרי תורת הרב המגיד, ציוני המקבילות ומראי המקומות בשולי הגיליונות, הערות, ציונים ומפתחות. מהדורה זו נקראה בשם '''אור תורה השלם'''. | ||
ההדרת המהדורות בראשות ר' [[יעקב עמונאל שוחט]]. | |||
בחג הגאולה [[י"ב-י"ג תמוז]] [[תש"ט]] [[התוועדות|התוועד]] [[הרבי הריי"צ]] ובין יתר דבריו דיבר במעלת שלושת הספרים; [[כתר שם טוב]], [[אור תורה]] ו[[תניא]]. וז"ל (בתרגום ל[[לה"ק]]): | בחג הגאולה [[י"ב-י"ג תמוז]] [[תש"ט]] [[התוועדות|התוועד]] [[הרבי הריי"צ]] ובין יתר דבריו דיבר במעלת שלושת הספרים; [[כתר שם טוב]], [[אור תורה]] ו[[תניא]]. וז"ל (בתרגום ל[[לה"ק]]): |
גרסה מ־14:23, 26 באוגוסט 2013
הספר אור תורה הינו ליקוט מדבריו של המגיד ממעזריטש על פרשיות השבוע, כפי שנרשמו על ידי תלמידיו ובעיקר על ידי ר' פנחס מקוריץ.
הספר יצא לראשונה בעיירה קוריץ בשנת תקס"ד ולאחרי זה מספר פעמים במשך מאתיים השנים האחרונות. בשנת תשל"ג הדפיסה מערכת "אוצר החסידים" את הספר, זאת על פי הוראה של הרבי שליט"א. בשנת תשס"ו הודפסה הוצאה חדשה הכוללת; סידור הספר מחדש, חלוקת הדרושים לסימנים, חלוקת הסימנים לקטעים, השלמות, תקינוים ושינויי נוסחאות בהתאמה לשאר ספרי תורת הרב המגיד, ציוני המקבילות ומראי המקומות בשולי הגיליונות, הערות, ציונים ומפתחות. מהדורה זו נקראה בשם אור תורה השלם.
ההדרת המהדורות בראשות ר' יעקב עמונאל שוחט.
בחג הגאולה י"ב-י"ג תמוז תש"ט התוועד הרבי הריי"צ ובין יתר דבריו דיבר במעלת שלושת הספרים; כתר שם טוב, אור תורה ותניא. וז"ל (בתרגום ללה"ק):
"קשה לגלות, אבל אי אפשר להעלים, ובפרט מצד אהבת ישראל, אהבת חינם, וכפי שמקובל אצל חסידים, שאימרה מקובלת פועלת, לכן ברצוני לגלות זאת:
הוד כ"ק אאמו"ר הרה"ק היה מסתכל מידי פעם בשלושת הספרים: כתר שם טוב, אור התורה ותניא. . . הוא היה נוהג להסתכל בהם קודם יחידות ולפני שלושת התפילות, ולפני קריאת שמע שעל המטה. נחוץ ונכון הדבר, שיהיה לחסידים את שלושת הספרים ומטעמים ידועים, לא לכורכם בכרך אחד. ללמוד בהם כמה שירצה, אבל שיהיה ללמוד, כל יום, לכל הפחות בשבתות וימים טובים ובזמנים ידועים".