שיחה:שלושת השלמויות: הבדלים בין גרסאות בדף
כתית למאור (שיחה | תרומות) |
כתית למאור (שיחה | תרומות) (←התורה) |
||
שורה 25: | שורה 25: | ||
==התורה== | ==התורה== | ||
{{ערך מורחב|ערך=[[שלמות התורה]]}} | {{ערך מורחב|ערך=[[שלמות התורה]]}} | ||
שלימות התורה | שלימות התורה היא שכל התורה - כולל כל רמ"ח מצוות עשה ושס"ה מצוות הלא תעשה שבה ישמרו על ידי כל אחד ואחת מבני ישראל, ללא כל ויתור או פשרה. | ||
כחלק ממאבקי הרבי בזה היו גם המלחמות על הגיור כהלכה, על שמירת השבת באוניות ישראליות, מחד נגד הציונות ומאידך באלו הרואים בהתיישבות בארץ ישראל כסכנת קיום לעם ישראל. כן היו מלחמות על אי הדחת רבנים ממשרתם. | |||
לאידך היו גם פעולות חיוביות, כמבצע תפילין, נקות שבת קודש ושאר מבצעי הקודש, עורר על לימוד חת"ת ורמב"ם, ותבע מרבנים שלא לנתוש את קהילותיהם אלא להשפיע על כל יהודי שאפשר. | |||
שלימות התורה לגמרי, תהיה בגאולה העתידה, כיון שאז כשיבנה [[בית המקדש]], [[קיבוץ גלויות|יקובצו הגלויות]] ו[[מינוי מלך|יתמנה מלך]] - אז, נגיע לידי קיום כל התורה כולה, הקרבת הקרבנות, דיני נפשות ושאר מצוות התלויות במקדש ובסנהדרין, כמו גם מצוות התלויות במלך. | |||
מצב כזה בקיום התורה והמצוות היה בזמן שלמה המלך; בביאת המשיח תתווסף מעלה נוספת: שתתווספנה שלוש [[ערי מקלט]] בארצות קיני קניזי וקדמוני, ואז תהיה שלימות בקיום התורה והמצוות כפי שאף פעם לא היתה. | |||
== מה צריך לתקן כאן == | == מה צריך לתקן כאן == |
גרסה מ־23:49, 14 ביולי 2013
הסיבה העיקרית שבשבילה מגיע המלך המשיח היא השבת כל קיום התורה והמצוות על ידי כל עם ישראל.
ובזה מתחלקים לשלושה חלקים: שלימות העם, שלימות הארץ ושלימות התורה. שלושת אלה כוללים את כל התורה והמצוות:
העם
ערך מורחב – שלמות העם |
שלימות העם פירושה: שהעם יהיה שלם, ולא יכנסו בו זרים, כלומר, כאלו שאינם חלק מעמנו וקוראים לעצמם בשם זה; דבר זה גורם לנישואי תערובת של יהודים ואינם יהודים, דבר החמור ביותר כיון שהוא מחלל את כח הא"ס הנמצא ביהודי, שהוא הנון את הכח להוליד, וכאשר הוא בועל גויה (ארמית) הרי שחיללו והשתמש בו לא עבור קדושה.
כחלק עיקרי מזה הוא ה"גיור כהלכה", שכאשר גוי מבקש להתגייר, אי אפשר לעשות לו הנחות וקולות בגיור, אלא עליו לעבור את כל התהליכים - הכוללים גם החלטה על קיום כל המצוות האמורות בתורה על פי הדרך שקיבלו גדולי וחכמי עמינו במסורה מסיני.
חלק נוסף בשלימות העם הוא שכל עם ישראל (בגאולה) יגיע אל ארץ ישראל.
הארץ
ערך מורחב – שלמות הארץ |
ארץ ישראל הובטחה לאברהם אבינו בברית בין הבתרים וניתנה בפועל לעם ישראל על ידי יהושע בן נון; לאחר חורבן בית ראשון בחלוף שבעים שנה חזרו אליה, ולאחר כמה מאות שנה מחורבן בית שני חזרו אליה. בשנת תש"ח הקימו הציונים ממשלה בארץ, לאחר מלחמת ששת הימים בתשכ"ז שכבשו את סיני והגולן החלו פוליטיקאים מסויימים לדבר על כך שזה רק באופן זמני ויחזירו להם את השטחים שלקחו מהם.
הרבי צעק על דבר זה בחריפות רבה, ואמר כמה טעמים על גודל וחומרת האיסור:
בסימן שכ"ט בשולחן ערוך כתוב: שנכרים שבאו על עיר הנמצאת בספר בשבת, אפילו אם באו רק על עסקי קש ותבן יוצאים עליהם במלחמה בשבת, משום סכנת נפשות. ואמר הרבי, כי על חשש נפשות יוצאים למלחמה, כל שכן על ודאי נפשות שמחללים שבת; ומסירת השטחים, ואפילו הדיבורים על מסירתם גורמים לדם יהודי להשפך, ועל כן הוא איסור גמור.
כן הוסיף, שארץ ישראל ניתנה לעם ישראל ע"י הקב"ה, וכך נכתב ברש"י הראשון על התורה: אמר רבי יצחק, לא היה צריך להתחיל את התורה אלא בהחודש הזה לכם, ומדוע פתח בבראשית, משום "כח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גויים". שאם יבואו אומות העולם ויאמרו להם לישראל "ליסטים אתם", יענו להם שהוא בראה, ברצונו נתנה להם,וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו. והיינו, שאין כלל רשות למסור שטחים אלו, שהרי הם ברשות הקב"ה, ולא ברשותנו.
כיון ששלימות הארץ פירושה שארץ ישראל תהיה בידי עם ישראל, הרי ששלימות גמורה בזה תהיה לעתיד לבוא שיתן הקב"ה לעם ישראל את כל הארץ שהבטיח לאברהם אבינו - כולל ארץ הקיני קניזי וקדמוני.
התורה
ערך מורחב – שלמות התורה |
שלימות התורה היא שכל התורה - כולל כל רמ"ח מצוות עשה ושס"ה מצוות הלא תעשה שבה ישמרו על ידי כל אחד ואחת מבני ישראל, ללא כל ויתור או פשרה.
כחלק ממאבקי הרבי בזה היו גם המלחמות על הגיור כהלכה, על שמירת השבת באוניות ישראליות, מחד נגד הציונות ומאידך באלו הרואים בהתיישבות בארץ ישראל כסכנת קיום לעם ישראל. כן היו מלחמות על אי הדחת רבנים ממשרתם.
לאידך היו גם פעולות חיוביות, כמבצע תפילין, נקות שבת קודש ושאר מבצעי הקודש, עורר על לימוד חת"ת ורמב"ם, ותבע מרבנים שלא לנתוש את קהילותיהם אלא להשפיע על כל יהודי שאפשר.
שלימות התורה לגמרי, תהיה בגאולה העתידה, כיון שאז כשיבנה בית המקדש, יקובצו הגלויות ויתמנה מלך - אז, נגיע לידי קיום כל התורה כולה, הקרבת הקרבנות, דיני נפשות ושאר מצוות התלויות במקדש ובסנהדרין, כמו גם מצוות התלויות במלך.
מצב כזה בקיום התורה והמצוות היה בזמן שלמה המלך; בביאת המשיח תתווסף מעלה נוספת: שתתווספנה שלוש ערי מקלט בארצות קיני קניזי וקדמוני, ואז תהיה שלימות בקיום התורה והמצוות כפי שאף פעם לא היתה.
מה צריך לתקן כאן
להסביר במילים קצרות וברורות כל דבר: מהי 'התבוללות' (נישואים מעורבים, וגם לדאוג להמשכיות החינוך היהודי, שכל אחד ידע מה המשמעות שהוא יהודי וידע שהוא העם הנבחר ולא יתערב, וכו'). קיבוץ גלויות זה פרט שולי בשלימות העם. כנ"ל לגבי שלימות הארץ והתורה.
מוכרח להוסיף מקורות, בלי זה זה גם לא נראה טוב, וגם זה ערך חסר. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ב' באב ה'תשע"ג • 22:32, 9 ביולי 2013 (UTC)
- העיקר חסר מן הספר: בן אדם שנכנס לערך לא מבין מה זה שלוש השלמויות? מונח הלכתי? מושג קבלי? ובכלל מה זה אומר? מה המקור של השם הזה? י המציא את זה? וכן הלאה, מקווה שלא החלשתי את הרוח של הכותב, תנסה לעשות את מה שאני עושה: לרגע שוכח מי אני ונכנס לערך עם ראש של אדם שמגיע פעם ראשונה ואז תוכל לראות מה אתה מבין ומה מכיל מילים ומשפטים סתומים. בהצלחה. --בברכה, יצחק - שיחת הגאולה 00:04, 10 ביולי 2013 (UTC)
- 1. הסיבה שערך זה נמצא כאן ולא בארגז חול שלי (אני יודע שלא תסכימו לעצם העובדה) היא בכדי שגם אתם תוסיפו.. 2. ערך זה אמור לנתב אל הערכים השונים בם מוסבר הענין בפרוטרוט, אמנם 3. צריך לפרט יותר. • כבושה בגולה הושענא • ועידת ליובאוויטש 00:16, 10 ביולי 2013 (UTC)
- אין לי התנגדות כלל וכלל, אלא שאין לי צורך שיחפשו לי עבודות. ערך לא ערוך לא מוסיף חשק להוסיף עליו, אלא מוסיף חשק לסגור את הדף (עיין ערך בית כנסת שמוזנח זה זמן רב, כי העלו אותו בצורה לא ערוכה ודלת תוכן...), ועל כן, מי שלקח על עצמו להוסיף עת הערך החשוב הזה עליו זעק הרבי עשרות אלפי פעמים, מוזמן להשלים ולערוך את הפרטים החסרים בו. אגב, ערך כולל שאמור לנתב לערכים שונים צריך להיות ערך הרבה יותר מושקע מהערכים עצמם, היות והוא צריך לתמצת בצורה ברורה ובהירה את המושגים, מבלי להיכנס לפרטים שוליים הקשורים בהם. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ג' באב ה'תשע"ג • 00:43, 10 ביולי 2013 (UTC)
- תגיד לי זוננשיין, האופן שנערכו ב' הקטעים הראשונים מוצאים חן בעיניך • כבושה בגולה הושענא • ועידת ליובאוויטש 22:28, 10 ביולי 2013 (UTC)
- אין לי התנגדות כלל וכלל, אלא שאין לי צורך שיחפשו לי עבודות. ערך לא ערוך לא מוסיף חשק להוסיף עליו, אלא מוסיף חשק לסגור את הדף (עיין ערך בית כנסת שמוזנח זה זמן רב, כי העלו אותו בצורה לא ערוכה ודלת תוכן...), ועל כן, מי שלקח על עצמו להוסיף עת הערך החשוב הזה עליו זעק הרבי עשרות אלפי פעמים, מוזמן להשלים ולערוך את הפרטים החסרים בו. אגב, ערך כולל שאמור לנתב לערכים שונים צריך להיות ערך הרבה יותר מושקע מהערכים עצמם, היות והוא צריך לתמצת בצורה ברורה ובהירה את המושגים, מבלי להיכנס לפרטים שוליים הקשורים בהם. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ג' באב ה'תשע"ג • 00:43, 10 ביולי 2013 (UTC)