פסק הדין שהרבי הוא מלך המשיח: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:
את הפסק הגישו ל[[רבי]] ביום ב' אייר ה' תשנ"א בדרכו ל[[מקווה]], ר' [[דוד נחשון]] אמר ל[[רבי]] "פה נמצאים הפסקי דינים על הרבי [[מלך המשיח]]" ה[[רבי]] סקר את כולם, ובמבט מאיר אם חיוך אמר הרבי '''"ישר כח, ישר כח"''' והכניס את הפסק דין לכיס הסירטוק.
את הפסק הגישו ל[[רבי]] ביום ב' אייר ה' תשנ"א בדרכו ל[[מקווה]], ר' [[דוד נחשון]] אמר ל[[רבי]] "פה נמצאים הפסקי דינים על הרבי [[מלך המשיח]]" ה[[רבי]] סקר את כולם, ובמבט מאיר אם חיוך אמר הרבי '''"ישר כח, ישר כח"''' והכניס את הפסק דין לכיס הסירטוק.
מיד לאחר מכן נסעו לקרא את הפסק על האוהל של הרבי הריי"ץ, וכאשר הם סיימו לקרוא את הפסק דין, הרבי הגיע לאוהל. משם פנו להקריא את הפסק אצל הרבנית חיה מושקא, ואצל אם המלך, הרבנית חנה.
מיד לאחר מכן נסעו לקרא את הפסק על האוהל של הרבי הריי"ץ, וכאשר הם סיימו לקרוא את הפסק דין, הרבי הגיע לאוהל. משם פנו להקריא את הפסק אצל הרבנית חיה מושקא, ואצל אם המלך, הרבנית חנה.
באותו ערב היה [[חלוקת דולרים]], והרבי פנה אליהם בפנים מאוד מאירות, ולמחרת הם קיבלו תשובה מהרבי '''"נת' אזעה"צ והעניין'''[או '''הענינים''']'''"''' (הרבי היה מזכיר "הענין" או "הענינים" על דוחו"ת בעניני משיח ואז הבינו שהרבי מרוצה מהענין).
באותו ערב היה [[חלוקת דולרים]], והרבי פנה אליהם בפנים מאוד מאירות, ולמחרת הם קיבלו תשובה מהרבי '''"נת' אזעה"צ והעניין''' [או '''הענינים''']'''"''' (הרבי היה מזכיר "הענין" או "הענינים" על דוחו"ת בעניני משיח ואז הבינו שהרבי מרוצה מהענין).


הרבי התייחס לפסק, ואמר שהחלטת נשיאי המעצמות הגדולות בעולם על השמדת כלי נשק היא בעקבות פסק הדין. ר' [[דוד נחשון]] ור' אבי טאוב נשלחו על ידי הרבי ל[[אוהל|אוהלים]] ב[[רוסיה]] על מנת להקריא את פסק הדין. בין החותמים: הרבנים [[יהודה קלמן מרלו]] ו[[מרדכי אשכנזי]].
הרבי התייחס לפסק, ואמר שהחלטת נשיאי המעצמות הגדולות בעולם על השמדת כלי נשק היא בעקבות פסק הדין. ר' [[דוד נחשון]] ור' אבי טאוב נשלחו על ידי הרבי ל[[אוהל|אוהלים]] ב[[רוסיה]] על מנת להקריא את פסק הדין. בין החותמים: הרבנים [[יהודה קלמן מרלו]] ו[[מרדכי אשכנזי]].
שורה 15: שורה 15:
התעוררות הרבנים באה בעקבות הזדמנויות רבות בהם ביקש הרבי שרבנים ינצלו את כוחם ויפסקו שהגיע זמן הגאולה ומשיח צריך לבוא.
התעוררות הרבנים באה בעקבות הזדמנויות רבות בהם ביקש הרבי שרבנים ינצלו את כוחם ויפסקו שהגיע זמן הגאולה ומשיח צריך לבוא.


תקופה קצרה לאחר שנכתב ה'פסק' החדש - ביקש הרב [[מרדכי שמואל אשכנזי]] מהרב [[יצחק ליפש]] שישתדל ויתעסק בהחתמת רבנים נוספים על פסק הדין. בקשתו לרב ליפש באה בעקבות נסיונו בהחתמת רבנים על 'פסק' דומה שנכתב ונחתם ע"י רבנים בין השנים [[תשנ"ב]]-[[תשנ"ד]], ובעקבות השתדלותו בהחתמת אישי ציבור וחכי"ם על בקשה שהרבי מלך המשיח יגאל את עם ישראל ויבוא לארץ ישראל.   
תקופה קצרה לאחר שנכתב ה'פסק' החדש - ביקש הרב [[מרדכי שמואל אשכנזי]] מהרב [[יצחק ליפש]] שישתדל ויתעסק בהחתמת רבנים נוספים על פסק הדין. בקשתו לרב ליפש באה בעקבות נסיונו בהחתמת רבנים על 'פסק' דומה שנכתב ונחתם ע"י רבנים בין השנים [[תשנ"ב]]-[[תשנ"ד]], ובעקבות השתדלותו בהחתמת אישי ציבור וח"כים על בקשה שהרבי מלך המשיח יגאל את עם ישראל ויבוא לארץ ישראל.   


מאז נכתב פסק הדין ועד היום, הצטרפו אליו למעלה משלוש מאות רבנים מהארץ ומחו"ל, אף מחוגים שאינם נמנים על חסידי חב"ד.  
מאז נכתב פסק הדין ועד היום, הצטרפו אליו למעלה משלוש מאות רבנים מהארץ ומחו"ל, אף מחוגים שאינם נמנים על חסידי חב"ד.  

גרסה מ־16:43, 24 במרץ 2013

ערך זה זקוק לעריכה: הסיבה לכך היא: כללי.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. אם אתם סבורים כי אין בדף בעיה, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
פסק הדין כי הרבי הוא מלך המשיח חתום על ידי מאות רבנים

פסק דין שהרבי מלך המשיח נכתב לראשונה בב' אייר תשנ"א בהתאם לדברי הרבי על כוחם של פסקי דין[1] שהרבנים צריכים לפסוק ש'כבר הגיע זמן הגאולה'. הפסק הראשון נכתב ביוזמת ר' דוד נחשון ור' אבי טאוב ועליו חתומים שלושה רבנים מארץ הקודש: הרב מרדכי שמואל אשכנזי, הרב לוי ביסטריצקי, והרב גדלי' שי' אקסלרוד, וכן חתמו עוד שני רבנים: הרב יוסף אברהם העלער, והרב גרשון מענדל גרליק. את הפסק הגישו לרבי ביום ב' אייר ה' תשנ"א בדרכו למקווה, ר' דוד נחשון אמר לרבי "פה נמצאים הפסקי דינים על הרבי מלך המשיח" הרבי סקר את כולם, ובמבט מאיר אם חיוך אמר הרבי "ישר כח, ישר כח" והכניס את הפסק דין לכיס הסירטוק. מיד לאחר מכן נסעו לקרא את הפסק על האוהל של הרבי הריי"ץ, וכאשר הם סיימו לקרוא את הפסק דין, הרבי הגיע לאוהל. משם פנו להקריא את הפסק אצל הרבנית חיה מושקא, ואצל אם המלך, הרבנית חנה. באותו ערב היה חלוקת דולרים, והרבי פנה אליהם בפנים מאוד מאירות, ולמחרת הם קיבלו תשובה מהרבי "נת' אזעה"צ והעניין [או הענינים]" (הרבי היה מזכיר "הענין" או "הענינים" על דוחו"ת בעניני משיח ואז הבינו שהרבי מרוצה מהענין).

הרבי התייחס לפסק, ואמר שהחלטת נשיאי המעצמות הגדולות בעולם על השמדת כלי נשק היא בעקבות פסק הדין. ר' דוד נחשון ור' אבי טאוב נשלחו על ידי הרבי לאוהלים ברוסיה על מנת להקריא את פסק הדין. בין החותמים: הרבנים יהודה קלמן מרלו ומרדכי אשכנזי.

האדמו"ר מפינסק קרלין וחסידיו מעיינים בפסק הדין בתומכי תמימים רמת אביב

ההחלטה

בחודש תשרי בשנת תשנ"ח התארגנו מספר רבנים בארץ הקודש וכתבו פסק דין שתוכנו שהרבי הוא מלך המשיח, וכבר הגיע זמן הגאולה.

התעוררות הרבנים באה בעקבות הזדמנויות רבות בהם ביקש הרבי שרבנים ינצלו את כוחם ויפסקו שהגיע זמן הגאולה ומשיח צריך לבוא.

תקופה קצרה לאחר שנכתב ה'פסק' החדש - ביקש הרב מרדכי שמואל אשכנזי מהרב יצחק ליפש שישתדל ויתעסק בהחתמת רבנים נוספים על פסק הדין. בקשתו לרב ליפש באה בעקבות נסיונו בהחתמת רבנים על 'פסק' דומה שנכתב ונחתם ע"י רבנים בין השנים תשנ"ב-תשנ"ד, ובעקבות השתדלותו בהחתמת אישי ציבור וח"כים על בקשה שהרבי מלך המשיח יגאל את עם ישראל ויבוא לארץ ישראל.

מאז נכתב פסק הדין ועד היום, הצטרפו אליו למעלה משלוש מאות רבנים מהארץ ומחו"ל, אף מחוגים שאינם נמנים על חסידי חב"ד.

יש לציין כי פסקי דינים שהרבי מלך המשיח נכתבו בגירסאות שונות כבר משנת תשנ"א, לחלק מהם התייחס הרבי בעצמו בשיחת שבת פרשת משפטים תשנ"ב, ואמר שפסקי דין אלו מזרזים את הגאולה.

בנוסף לכך הרבי עצמו ביקש פעמים רבות מרבנים שיפסקו שכבר הגיע זמן הגאולה.

נוסח ה'פסק דין'

כבוד קדושת אדמו"ר מליובאוויטש בשיחת קודש פרשת שופטים ה'תשנ"א קובע קביעה הלכה למעשה שיש לדורנו זה נביא וחייבים לשמוע בקולו וכפי שנפסק ברמב"ם הלכות יסודי התורה פרק ז.

וזה לשונו הקדוש: "... צריכים לפרסם לכל אנשי הדור, שזכינו שהקב"ה בחר ומינה בעל בחירה, שמצד עצמו הוא שלא בערך נעלה מאנשי הדור, שיהיה ה"שופטיך" וה"יועציך" ונביא הדור, שיורה הוראות ויתן עצות בנוגע לעבודת כל בני ישראל . . עד הנבואה העיקרית - הנבואה ש"לאלתר לגאולה" ותיכף ומיד ממש "הנה זה (משיח) בא". עד-כאן-לשונו-הקדוש בשיחה הנ"ל.

בשיחת קודש פר' וירא ה'תשנ"ב אומר כבוד-קדושת אדמו"ר: … בימינו אלו נתבטלו כל המניעות והעיכובים כו', וכיון שכן, ישנה (לא רק המציאות דמשיח, אלא) גם ההתגלות דמשיח, ועכשיו צריכים רק לקבל פני משיח צדקנו בפועל ממש. עד-כאן-לשונו-הקדוש.

בשיחת קודש פר' משפטים ה'תשנ"ב אומר כבוד-קדושת אדמו"ר: " ... וכן הפסק דין של הרבנים ומורי הוראה בישראל שהגיע זמן הגאולה, "יעמוד מלך מבית דוד וכו', בחזקת שהוא משיח", ועוד הוסיף על פסק-דין הנ"ל את המילים: ועד להמעמד ומצב ד"הרי זה משיח בודאי", ובשיחה זו רמז הרבי בצורה ברורה על היותו מלך המשיח.

הרינו קובעים בזה פסק הלכה על-פי דין תורתנו הקדושה - מבוסס על ההלכה שברמב"ם פרק ז' הלכות יסודי התורה הלכה א', פרק ט' הלכה ב' ופרק י' הלכה א' - שכבוד קדושת אדמו"ר מלך המשיח יש לו דין נביא ומפורש בשיחותיו הקדושות שמרמז על עצמו שהוא נביא ומובן משיחותיו הקדושות שהוא הוא המלך המשיח, וכן עודד שירת "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד", וכבר אמר לעיני כל ישראל ולעיני כל העולם דברים העתידים להיות ובאו דבריו ונתקיימו במילואם ב'מלחמת ששת הימים' וב'מלחמת המפרץ' ועוד ועוד.

ועל כן מחויבים אנו לשמוע לכל אשר יאמר לנו מגדר החיוב לשמוע לדברי הנביא, ובכלל זה - שהוא המלך המשיח ויתגלה אלינו מיד ממש

ראה גם

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. לדוגמא: בעת ביקור הרבנים הראשיים י"ג אייר תשמ"ט, מאמר ד"ה אנכי הוי'- ערב שבועות תשמ"ט.
פרק זה לוקה בחסר. אנא תרמו לחב"דפדיה והשלימו אותו. יתכן שיש על כך פירוט בדף השיחה.