י"ג בכסלו: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 15: שורה 15:
*[[תקס"ח]] - הרב [[ברוך (נכד אדמו"ר הזקן)|ברוך]], נכד [[אדמו"ר הזקן]], התחתן.
*[[תקס"ח]] - הרב [[ברוך (נכד אדמו"ר הזקן)|ברוך]], נכד [[אדמו"ר הזקן]], התחתן.
*[[תשמ"ו]] - בית המשפט הפדרלי ב[[ארצות הברית]] פסק ש[[אדמו"ר שליט"א]] פטור מלבוא להעיד בבית המשפט על [[פרשת הספרים]].
*[[תשמ"ו]] - בית המשפט הפדרלי ב[[ארצות הברית]] פסק ש[[אדמו"ר שליט"א]] פטור מלבוא להעיד בבית המשפט על [[פרשת הספרים]].
==ימי החסידים==
* [[תש"מ]] - הרב [[חיים בער לרמן]], למד בישיבת [[תומכי תמימים קרמנצ'וג]], בשנת [[תרפ"ז]] עבר ל[[ארה"ק]]. הי' חבר בחברה קדישא בתל אביב, נפטר.
* [[תשמ"ה]] - הרב [[שניאור זלמן טייבל]], עשה רבות בשליחות רבותינו נשיאינו בחינוך והפצת היהדות ב[[מרוקו]] ו[[צרפת]], נפטר.
* [[תשס"ו]] - הרב [[מנחם מענדל ברוק]], בנו של ה[[משפיע]], הרב [[חיים שאול ברוק]], נפטר.


{{להיום יום|י"ג|כסלו}}
{{להיום יום|י"ג|כסלו}}
[[קטגוריה:ימי חב"ד|ג יג]]
[[קטגוריה:ימי חב"ד|ג יג]]
[[קטגוריה:ימי חב"ד - חודש כסלו|ב יג]]
[[קטגוריה:ימי חב"ד - חודש כסלו|ב יג]]

גרסה מ־11:49, 20 בפברואר 2012

<< >> חודש כסלו

א ב ג ד ה ו ז ח ט י
יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ
כא כב כג כד כה כו כז כח כט ל

תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט · אדר
ניסן · אייר · סיוון · תמוז · מנחם אב · אלול

י"ג בכסלו הוא היום השלושה עשר בחודש כסלו.

אירועים ביהדות

  • ד'ר"ס - האמורא רב אבינא בר רב הונא, ראש ישיבת סורא ומסדר התלמוד הבבלי יחד עם רב אשי, נפטר.
  • של"ח - רבי עזריה דה-רוסי (=מן האדומים) מפרארה – איטליה, מחבר ספר 'מאור עיניים', נפטר.
  • תקצ"ז - רבי דוד אמאדו מאיזמיר – טורקיה, מחבר ספר 'תהלה לדוד', נפטר.
  • תרי"ח - רבי שלמה זלמן פרנקל מויליפולי, נפטר.
  • תרל"ו - רבי דב בער מליאובה, נפטר.
  • תרפ"א - רבי ישראל טאוב ממודזיץ', מחבר ספר 'דברי ישראל', נפטר.
  • תרפ"ח - רבי משה שתרוג, רבה של תוניס ומחבר ספר 'שו"ת ישיב משה', נפטר.
  • תרצ"ד - רבי ישראל פרידמן מצ'ורטקוב, נפטר.

ימי חב"ד

ימי החסידים



הפתגם היומי - י"ג בכסלו - מלוח היום יום
אמר אבי אדמו"ר: "חסידות משנה את המציאות ומגלה את המהות. והמהות של האיש הישראלי אין להעריך ולשער, כי הוא חלק מן העצם, והתופס במקצתו כאלו תופס בכולו, וכשם שהעצם אין לו שעור כך החלק אין לו שעור, על דרך הכנף מין כנף - עס איז מעהר ניט וואס עצמות האט בורא געווען א נשמה אז זי זאל זיין א נברא - וחסידות מגלה את המהות (= זהו לא יותר מאשר שעצמות ברא נשמה שתהיה נברא וחסידות מגלה את המהות).