שמואל הנביא: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
[[קובץ:שמואל.jpg|שמאל|ממוזער|250px|ציונו של שמואל הנביא]] | [[קובץ:שמואל.jpg|שמאל|ממוזער|250px|ציונו של שמואל הנביא]] | ||
{{פירוש נוסף|נוכחי=שמואל הנביא|אחר=אמורא, חבירו של [[רב (אמורא)|רב]]|ראו=[[שמואל (אמורא)|שמואל]]}}'''שמואל הנביא''' נולד לאביו | {{פירוש נוסף|נוכחי=שמואל הנביא|אחר=אמורא, חבירו של [[רב (אמורא)|רב]]|ראו=[[שמואל (אמורא)|שמואל]]}}'''שמואל הנביא''' היה השופט האחרון של בני ישראל, נולד לאביו אלקנה ואמו חנה, הידועה בעקבות תפילותיה (שבזכותן נולד בנה שמואל - בהקדם נבואה מעלי ה[[כהן הגדול]]). אודותיו ונבואותיו מובא ב'''ספר שמואל'''. | ||
נחשב לאחד מה[[נביאים]] בשורה הראשונה, עד שהשוו אותו בגמרא ל[[משה]] ו[[אהרן]], | נחשב לאחד מה[[נביאים]] בשורה הראשונה, עד שהשוו אותו בגמרא{{הערת שוליים|[[מסכת ברכות]] לא, ע"ב.}} ל[[משה]] ו[[אהרן הכהן|אהרן]], כפי שנאמר גם ב[[תהילים|ספר התהילים]]{{הערת שוליים|תהילים צו, ב.}} "משה ואהרן בכהניו ושמואל בקוראי שמו". | ||
שמואל הנביא | == שמואל הנביא בתורת הקבלה == | ||
דרך עבודתו של שמואל היה קיום ה[[מצוות]] בשפלות בלא שום טעם רק מפני הרצון לקיים מצוות השם, ועל ידי זה זוכים גם להבין כל הסודות וכו' | הוא היה בדרגה הגבוהה ביותר בנשמות הנביאים, יחד עם משה ואהרן, שנגלה עליהם מבחינת פנימיות דשם [[הויה]]{{הערת שוליים|1=[[אדמו"ר האמצעי]], [[תורת חיים]].}}. | ||
שמואל הנביא תיקן מעט הפגם ד[[נצח]] ושלימותו יתוקן בביאת משיח, שזהו טעם אריכות הגלות דעכשיו. האופן שהוא תיקן את הנצח דקדושה, הוא בבזבוז כל האוצרות{{הערת שוליים|1=[[אדמו"ר האמצעי]] [[תורת חיים]] שמות [[פרשת בשלח]] צדקת פרזונו בישראל רכח, א.}}. | |||
דרך עבודתו של שמואל היה קיום ה[[מצוות]] בשפלות בלא שום טעם רק מפני הרצון לקיים מצוות השם, ועל ידי זה זוכים גם להבין כל הסודות וכו'{{הערת שוליים|1=[[אדמו"ר האמצעי]] [[תורת חיים]] שמות ח"א פרשת בשלח וירא ישראל את היד הגדולה קנז, א.}}. | |||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:נביאים]] | [[קטגוריה:נביאים]] |
גרסה מ־12:50, 5 בינואר 2012
שמואל הנביא היה השופט האחרון של בני ישראל, נולד לאביו אלקנה ואמו חנה, הידועה בעקבות תפילותיה (שבזכותן נולד בנה שמואל - בהקדם נבואה מעלי הכהן הגדול). אודותיו ונבואותיו מובא בספר שמואל.
נחשב לאחד מהנביאים בשורה הראשונה, עד שהשוו אותו בגמרא[1] למשה ואהרן, כפי שנאמר גם בספר התהילים[2] "משה ואהרן בכהניו ושמואל בקוראי שמו".
שמואל הנביא בתורת הקבלה
הוא היה בדרגה הגבוהה ביותר בנשמות הנביאים, יחד עם משה ואהרן, שנגלה עליהם מבחינת פנימיות דשם הויה[3].
שמואל הנביא תיקן מעט הפגם דנצח ושלימותו יתוקן בביאת משיח, שזהו טעם אריכות הגלות דעכשיו. האופן שהוא תיקן את הנצח דקדושה, הוא בבזבוז כל האוצרות[4].
דרך עבודתו של שמואל היה קיום המצוות בשפלות בלא שום טעם רק מפני הרצון לקיים מצוות השם, ועל ידי זה זוכים גם להבין כל הסודות וכו'[5].
הערות שוליים
- ↑ מסכת ברכות לא, ע"ב.
- ↑ תהילים צו, ב.
- ↑ אדמו"ר האמצעי, תורת חיים.
- ↑ אדמו"ר האמצעי תורת חיים שמות פרשת בשלח צדקת פרזונו בישראל רכח, א.
- ↑ אדמו"ר האמצעי תורת חיים שמות ח"א פרשת בשלח וירא ישראל את היד הגדולה קנז, א.