ניגון קול ביער: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 19: | שורה 19: | ||
==קישורים חיצוניים== | ==קישורים חיצוניים== | ||
* [http://www.770live.com/en770/nigunim/nigunPlay.asp?nigunId=Dovid_Hurwitz/023.rm&gif=023 הניגון 'קול ביער' מפי ר' דוד הורביץ]{{שמע}} | |||
* [http://www.770live.com/en770/nigunim/nigunPlay.asp?nigunId=Dovid_Hurwitz/023.rm&gif=023 | * [http://www.chabad.info/php/audio.php?action=playsong&id הניגון 'קול ביער' בעיבודו של ר' אלאור ולנר]{{שמע}} | ||
* [http://www.chabad.info/php/audio.php?action=playsong&id=40 הניגון 'קול ביער' מתוך "ניחח"]{{שמע}} | |||
* [http://www.chabad.info/php/audio.php?action=playsong&id | * [http://chabad.info/php/audio.php?action=playsong&id=2179 הניגון 'קול ביער' מפי הרב קוניקוב]{{שמע}} | ||
* [http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=63666 הניגון 'קול ביער' בביצועו של ארז לב ארי]{{שמע}} | |||
* [http://www.chabad.info/php/audio.php?action=playsong&id=40 | |||
* [http://chabad.info/php/audio.php?action=playsong&id=2179 | |||
[[קטגוריה:ניגונים מיוחסים]] | [[קטגוריה:ניגונים מיוחסים]] |
גרסה מ־11:56, 1 בספטמבר 2011
הניגון קול ביער הינו ניגון השתפכות הנפש על גלות השכינה וגלות ישראל. יש בו ארבעה בתים כשבין כל בית ישנו פזמון. כל בית מושר בשלושה שפות; לשון-הקודש, אידיש ואוקראיינית. לפי המסורה היה הסבא משפולי (או באידיש ה"שפאלער זיידע") מנגן ניגון זה קודם קריאת שמע שעל המיטה או לפני תיקון חצות.
מילות הניגון הם (בלה"ק ובאידיש):
בית א': קול ביער אנוכי שומע אב לבנים אוי קורא אהא - א געשריי און א געוואלד און א געפילדער א פאטר אין וואלד זוכט דאך זיינע קינדער.
בית ב': בני בני היכן הלכתם אשר עלי כך שכחתם - קינדער קינדער וואו זייט איהר געווזען וואס אויף מיר האט איהר שוין פארגעסען.
בית ג': בני בני לכו לביתי כי לא אוכל לשבת יחידי בביתי - קינדער קינדער קומט צו מיר אהיים ווארום מיר איז אומעטיג צו זיצען אליין.
בית ד': אבינו אבינו איך נלך כי השומר עומד בשער המלך - פאטער פאטער ווי קענען מיר געהן צו דיר אז דער שומר שטהעט דאד ביי דער טיר.
ר' פרץ מוצ'קין הוסיף פעם בהתוועדות את בית ה': בני בני טענתכם אינה מועילה, כי על הכל מועיל תשובה. אך הרבי לא היה מרוצה מתוספת זו. אחר כך הסביר ר' פרץ מוצ'קין כי הרבי לא היה מרוצה כיוון שלכאורה בני ישראל נשארים ללא תשובה.
ניגון זה הוא ניגון כ"ד בספר הניגונים.