שיחת משתמש:יצחק ב: הבדלים בין גרסאות בדף
(←כל זה אתה כתבת אצלי וכדי שתראה ותענה כתבתי אף פה: פסקה חדשה) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 60: | שורה 60: | ||
== כל זה אתה כתבת אצלי וכדי שתראה ותענה כתבתי אף פה == | == כל זה אתה כתבת אצלי וכדי שתראה ותענה כתבתי אף פה == | ||
אדרבא, לפי זה יוקשה לך מדוע נתת לו אף התואר רב. הרי אני מאמין שאין לך את תעודת הסמיכה שלו, ובכל זאת אתה מסתמך שהוא רב כי כך נוהגים לקרוא לו והוא גדול בתורה. אז אם כך אף הגאון הוא תואר בו נוהגים לו לקרוא לו. | |||
נ.ב. מתאים למשיחיסט כמוך להסתמך על כך שוולפא כתב בא' מספריו (ההזויים י"ל) את השיחה הידועה בהדולרים בין הגאון הנ"ל לכ"ק אדמו"ר, וגם מצד זה יש לך לסמוך על כך שהוא גאון ללא ספק. ועוד צד ספק שיש להכריע בו הוא שאמנם אצל חסידים לא נהוג לקרוא בשמות תואר כאלו ואחרים (כמו הרשב"ץ שקראו לו דוד הירשל אפילו ללא " ר' " וכיו"ב) ואילו כאן שמדובר ללא ספק ברב ליטאי (ההוכחות לזה הוא מכך שבא לכ"ק אדמו"ר לייצג את דעתם, ומכבוד אכסניא אף אציין שהוא נמצא כאן בקטגוריית "רבני ליטא", למרות שבלי אלו ובפרט האחרון היינו יודעים והוא מדברים שאין צריכים ראי'ה על זה). וע"כ מגיע לו ללא ספק התואר הגאון הגדול. | |||
אגב, הסתפקתי אפ להוסיף מלבד "הגאון הגדול" אף תיבת "האדיר". ובמחשבה שניה ראיתי שזה יביא לההיפך מהרצוי (עניינים של לעג וצחוק), בפרט שאצל חסידים ועוד יותר אצל חבדצקערס כולם הוא גארנישט ורק הרבי הוא הוא (ומכיון שהתרגלו לכתוב בזלזול מה (מצ"ע לא מצד נושא התואר) על רבניהם החסידיים, כמו"כ מחמת ההרגל יכתבו כן על שאר רבני ליטא שבשבילם זהו זילזול גדול באם לא. | |||
ומסיימים בטוב, שה' יפקח עיננו בתורה הקדושה למען ידעו את המעשה אשר יעשון. ויותר מזה שמתוך שלא לשמה בא לשמה (וראה במאמר ד"ה ויאמר לו יונתן תשל"ו, בענין זה בהרחבה יתירה). [[משתמש:יש נוחלין|יש נוחלין]] - [[שיחת משתמש:יש נוחלין|שיחה]] 16:35, 29 במאי 2011 (UTC) |
גרסה מ־18:35, 29 במאי 2011
שלום יצחק ב, וברוך בואך לחב"דפדיה - האנציקלופדיה החב"דית ברשת האינטרנט חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה פתוחה, שכולם יכולים לקרוא ולהיעזר בה, ואף לשפר ולערוך אותה.
|
אשמח לעזור בכל המצטרך --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה באדר ב' ה'תשע"א 07:20, 31 במרץ 2011 (UTC)
שני הערות קטנות
תודה על תרומתך לחב"דפדיה.
רק שני הערות קטנות:
1 דיונים יש לפתוח בסוף דף השיחה, לאחר הטקסט שנכתב כבר.
2 בחב"דפדיה נהוג לחתום בדפי השיחה בסיום כל תגובה. החתימה נעשית באמצעות ארבע טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון: (מופיע מעל חלונית העריכה). את חתימתך תוכל לעצב בדף ההעדפות האישיות. --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ח בניסן ה'תשע"א, למניינם 04:33, 2 במאי 2011 (UTC)
חתימה
יש תו ' מיותר בחתימתך, מה שיוצר הטעיה שלכאורה לא מכוונת. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ט בניסן ה'תשע"א 07:51, 3 במאי 2011 (UTC)
שאלה
האם אתה קורא דף שיחה זה? --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ל' בניסן ה'תשע"א, למניינם 01:19, 4 במאי 2011 (UTC)
בוודאי! --בברכה, יצחק (מטכסים עצה) 01:23, 4 במאי 2011 (UTC)
- יופי. חשבתי שאינך קורא דף זה, מכיוון שלא הגבת על שום חאת מההודעות הקודמות. כדאי, אכן, להגיב על הודעות, כשם שהמנהג הוא להגיב על הודעות הנאמרות מפה אל פה.
- האם אתה יודע כיצד לכתוב קטגוריה? בערך לוד, למשל, יש להוסיף מטה את הטקסט [[קטגוריה:קהילות חב"ד בארץ הקודש]]. --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ל' בניסן ה'תשע"א, למניינם 01:25, 4 במאי 2011 (UTC)
כן, פשוט שכחתי, תודה! --בברכה, יצחק (מטכסים עצה) 01:26, 4 במאי 2011 (UTC)
- בהזדמנות זו, אביע את הערכתי הרבה לפועלך בחב"דפדיה! --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ל' בניסן ה'תשע"א, למניינם 01:29, 4 במאי 2011 (UTC)
תמונות
יש לי הרבה תמונות לעלות לערכים שכתבתי ואשמח לעלותם כשאקבל אישור לכך. --בברכה, יצחק (מטכסים עצה) 01:30, 4 במאי 2011 (UTC)
- אדרבה. אבקש את ההרשאות עבורך, ולהערכתי תקבל אותם תוך יום - יומיים. --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ל' בניסן ה'תשע"א, למניינם 01:35, 4 במאי 2011 (UTC)
גם לי יש תמונות להרבה ערכים יש נוחלין - שיחה 01:37, 4 במאי 2011 (UTC)
- בנתיים שלח אותם לאימייל של חב"דפדיה, או לאימייל שלי, ואשתדל להעלות אותם. ההרשאות אינן ניתנות, מפני כו"כ סיבות, אלא לאחר עבודה של כתיבת ערכים, (כמו זו של יצחק ב), וגם אז, הם נתונות לפי שיקול דעתו של הביורוקרט, כך שאיני יכול להבטיח את קבלתן. --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ל' בניסן ה'תשע"א, למניינם 01:42, 4 במאי 2011 (UTC)
תודה! אגב, אפשר לעלות תמונות מחב"ד און ליין? --בברכה, יצחק (מטכסים עצה) 16:58, 4 במאי 2011 (UTC)
- לא! רק תמונות חופשיות או מאתר חב"ד אינפו וחב"ד בישראל שאישרו לנו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ל' בניסן ה'תשע"א 17:01, 4 במאי 2011 (UTC)
- אין לתת לתמונה שם עם גרשיים ("). --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ל' בניסן ה'תשע"א 17:29, 4 במאי 2011 (UTC)
- מותר להעלות תמונה כזו, ובלבד שתהא מורכבת מסימן אחד כזה " ולא משני סימנים כאלו'. --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ל' בניסן ה'תשע"א, למניינם 17:32, 4 במאי 2011 (UTC)
שמות תמונות
שלום יצחק ב ותודה על תרומותיך לחב"דפדיה. לגבי תמונות, מומלץ מאוד לתת לכל תמונה שם המגדיר בקצרה את תוכן התמונה. לדוגמא, תמונה של אדם, כדאי לקרוא לתמונה בשם האדם. וכן מוסד, מבנה וכו'. הדבר יועיל גם בחיפושים מגוגל וגם בחיפושים פנים חב"דפדים. תודה ובהצלחה! --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), א' באייר ה'תשע"א 08:01, 5 במאי 2011 (UTC)
עכשיו קצת עברתי על תמונות וראיתי שהרבה מגיעים מויקפדיה, חבד און ליין ושטורעם. אז מותר להביא מאתרים אחרים או לא??? --בברכה, יצחק (מטכסים עצה) 18:07, 8 במאי 2011 (UTC)
- כל התמונות מחב"ד און ליין ושטורעם, דינם להימחק! תמונות מוויקיפדיה, צריך לראות כל תמונה לגופה כפי שמופיע ב"זכויות היוצרים" שם. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ד' באייר ה'תשע"א 20:11, 8 במאי 2011 (UTC)
- יש המון תמונות מויקיפדיה וויקשיתוף. 99.99% מהתמונות שם הם חופשיות, חלקם לגמרי, וחלקם בתוספת ציון מקור עיי"ש. התמונות מהאתרים האחרים, דינם אכן להמחק. --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ד' באייר ה'תשע"א, למניינם 22:55, 8 במאי 2011 (UTC)
חשבון נפש
שלום יצחק, קראתי את דבריך תחת הכותרת "חשבון נפש" ואני חושב שהוא דיון כלל חב"דפדי ומקומו ב"אולם הדיונים". אודה לך באם תעביר את הדיון לשם. ואגב, ייש"כ עד דבריך. אגיב שם. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ט באייר ה'תשע"א 22:08, 23 במאי 2011 (UTC)
- העברתי ואכן אשמח לשמוע תגובות. --בברכה, יצחק (מטכסים עצה) 22:41, 23 במאי 2011 (UTC)
- הגבתי שם. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ' באייר ה'תשע"א 20:18, 24 במאי 2011 (UTC)
שמחה עלברג כמומלץ
אודה לך על הערות לערך שמחה עלברג לפני הגדרתו כמומלץ. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ' באייר ה'תשע"א 20:18, 24 במאי 2011 (UTC)
כל זה אתה כתבת אצלי וכדי שתראה ותענה כתבתי אף פה
אדרבא, לפי זה יוקשה לך מדוע נתת לו אף התואר רב. הרי אני מאמין שאין לך את תעודת הסמיכה שלו, ובכל זאת אתה מסתמך שהוא רב כי כך נוהגים לקרוא לו והוא גדול בתורה. אז אם כך אף הגאון הוא תואר בו נוהגים לו לקרוא לו.
נ.ב. מתאים למשיחיסט כמוך להסתמך על כך שוולפא כתב בא' מספריו (ההזויים י"ל) את השיחה הידועה בהדולרים בין הגאון הנ"ל לכ"ק אדמו"ר, וגם מצד זה יש לך לסמוך על כך שהוא גאון ללא ספק. ועוד צד ספק שיש להכריע בו הוא שאמנם אצל חסידים לא נהוג לקרוא בשמות תואר כאלו ואחרים (כמו הרשב"ץ שקראו לו דוד הירשל אפילו ללא " ר' " וכיו"ב) ואילו כאן שמדובר ללא ספק ברב ליטאי (ההוכחות לזה הוא מכך שבא לכ"ק אדמו"ר לייצג את דעתם, ומכבוד אכסניא אף אציין שהוא נמצא כאן בקטגוריית "רבני ליטא", למרות שבלי אלו ובפרט האחרון היינו יודעים והוא מדברים שאין צריכים ראי'ה על זה). וע"כ מגיע לו ללא ספק התואר הגאון הגדול.
אגב, הסתפקתי אפ להוסיף מלבד "הגאון הגדול" אף תיבת "האדיר". ובמחשבה שניה ראיתי שזה יביא לההיפך מהרצוי (עניינים של לעג וצחוק), בפרט שאצל חסידים ועוד יותר אצל חבדצקערס כולם הוא גארנישט ורק הרבי הוא הוא (ומכיון שהתרגלו לכתוב בזלזול מה (מצ"ע לא מצד נושא התואר) על רבניהם החסידיים, כמו"כ מחמת ההרגל יכתבו כן על שאר רבני ליטא שבשבילם זהו זילזול גדול באם לא.
ומסיימים בטוב, שה' יפקח עיננו בתורה הקדושה למען ידעו את המעשה אשר יעשון. ויותר מזה שמתוך שלא לשמה בא לשמה (וראה במאמר ד"ה ויאמר לו יונתן תשל"ו, בענין זה בהרחבה יתירה). יש נוחלין - שיחה 16:35, 29 במאי 2011 (UTC)