שיחת משתמש:יש נוחלין: הבדלים בין גרסאות בדף
(←הערה) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 8: | שורה 8: | ||
התואר רב הוא לא ציון שאני נותן אלא ע"פ תעודת רבנות שהוא מקבל לאחר שנות לימודים, בדיוק כמו פרופסור וד"ר. ואולי באמת צריך לדון למי מגיע את התואר ה"גאון". --בברכה, '''[[משתמש:יצחק ב|יצחק]] - [[שיחת משתמש:יצחק ב|שיחת הגאולה]]''' 15:27, 29 במאי 2011 (UTC) | התואר רב הוא לא ציון שאני נותן אלא ע"פ תעודת רבנות שהוא מקבל לאחר שנות לימודים, בדיוק כמו פרופסור וד"ר. ואולי באמת צריך לדון למי מגיע את התואר ה"גאון". --בברכה, '''[[משתמש:יצחק ב|יצחק]] - [[שיחת משתמש:יצחק ב|שיחת הגאולה]]''' 15:27, 29 במאי 2011 (UTC) | ||
אדרבא, לפי זה יוקשה לך מדוע נתת לו אף התואר רב. הרי אני מאמין שאין לך את תעודת הסמיכה שלו, ובכל זאת אתה מסתמך שהוא רב כי כך נוהגים לקרוא לו והוא גדול בתורה. אז אם כך אף הגאון הוא תואר בו נוהגים לו לקרוא לו. | |||
נ.ב. מתאים למשיחיסט כמוך להסתמך על כך שוולפא כתב בא' מספריו (ההזויים י"ל) את השיחה הידועה בהדולרים בין הגאון הנ"ל לכ"ק אדמו"ר, וגם מצד זה יש לך לסמוך על כך שהוא גאון ללא ספק. ועוד צד ספק שיש להכריע בו הוא שאמנם אצל חסידים לא נהוג לקרוא בשמות תואר כאלו ואחרים (כמו הרשב"ץ שקראו לו דוד הירשל אפילו ללא " ר' " וכיו"ב) ואילו כאן שמדובר ללא ספק ברב ליטאי (ההוכחות לזה הוא מכך שבא לכ"ק אדמו"ר לייצג את דעתם, ומכבוד אכסניא אף אציין שהוא נמצא כאן בקטגוריית "רבני ליטא", למרות שבלי אלו ובפרט האחרון היינו יודעים והוא מדברים שאין צריכים ראי'ה על זה). וע"כ מגיע לו ללא ספק התואר הגאון הגדול. | |||
אגב, הסתפקתי אפ להוסיף מלבד "הגאון הגדול" אף תיבת "האדיר". ובמחשבה שניה ראיתי שזה יביא לההיפך מהרצוי (עניינים של לעג וצחוק), בפרט שאצל חסידים ועוד יותר אצל חבדצקערס כולם הוא גארנישט ורק הרבי הוא הוא (ומכיון שהתרגלו לכתוב בזלזול מה (מצ"ע לא מצד נושא התואר) על רבניהם החסידיים, כמו"כ מחמת ההרגל יכתבו כן על שאר רבני ליטא שבשבילם זהו זילזול גדול באם לא. | |||
ומסיימים בטוב, שה' יפקח עיננו בתורה הקדושה למען ידעו את המעשה אשר יעשון. ויותר מזה שמתוך שלא לשמה בא לשמה (וראה במאמר ד"ה ויאמר לו יונתן תשל"ו, בענין זה בהרחבה יתירה). [[משתמש:יש נוחלין|יש נוחלין]] - [[שיחת משתמש:יש נוחלין|שיחה]] 16:34, 29 במאי 2011 (UTC) | |||
== [[כפר חב"ד (שבועון)]] == | == [[כפר חב"ד (שבועון)]] == |
גרסה מ־18:34, 29 במאי 2011
שלום יש נוחלין, וברוך בואך לחב"דפדיה - האנציקלופדיה החב"דית ברשת האינטרנט חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה פתוחה, שכולם יכולים לקרוא ולהיעזר בה, ואף לשפר ולערוך אותה.
|
--בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ל' בניסן ה'תשע"א, למניינם 01:49, 4 במאי 2011 (UTC)
הערה
ראיתי מקצת העריכות שלך, ויש לי הערה קטנה: מכיון שחב"דפדיה היא בעצם אנציקלופדיה לכן לא מתאים לחלק ציונים כמו: הספר ה"נכבד" או הגאון ה"גדול" וכדו'. והעיקר מתוך שמחה וטוב לבב --בברכה, יצחק - שיחת הגאולה 03:14, 29 במאי 2011 (UTC)
ממה נפשך, א"כ אף התואר "הגאון" גרידא הוא מיותר ואולי אף התואר "הרב". הסוף יהיה שתכתבו שם ר' הירשל בלבד כי אחרת זה "לא בסגנון" (מזכיר משהו?..) ואני לא באתי אלא להזהיר דמשום פחיתות הכבוד להגאונים ז"ל יש לכתוב את התואר המגיע להם גזירה שמא יבואו לזלזל בכבודם. יש נוחלין - שיחה 15:20, 29 במאי 2011 (UTC)
התואר רב הוא לא ציון שאני נותן אלא ע"פ תעודת רבנות שהוא מקבל לאחר שנות לימודים, בדיוק כמו פרופסור וד"ר. ואולי באמת צריך לדון למי מגיע את התואר ה"גאון". --בברכה, יצחק - שיחת הגאולה 15:27, 29 במאי 2011 (UTC)
אדרבא, לפי זה יוקשה לך מדוע נתת לו אף התואר רב. הרי אני מאמין שאין לך את תעודת הסמיכה שלו, ובכל זאת אתה מסתמך שהוא רב כי כך נוהגים לקרוא לו והוא גדול בתורה. אז אם כך אף הגאון הוא תואר בו נוהגים לו לקרוא לו.
נ.ב. מתאים למשיחיסט כמוך להסתמך על כך שוולפא כתב בא' מספריו (ההזויים י"ל) את השיחה הידועה בהדולרים בין הגאון הנ"ל לכ"ק אדמו"ר, וגם מצד זה יש לך לסמוך על כך שהוא גאון ללא ספק. ועוד צד ספק שיש להכריע בו הוא שאמנם אצל חסידים לא נהוג לקרוא בשמות תואר כאלו ואחרים (כמו הרשב"ץ שקראו לו דוד הירשל אפילו ללא " ר' " וכיו"ב) ואילו כאן שמדובר ללא ספק ברב ליטאי (ההוכחות לזה הוא מכך שבא לכ"ק אדמו"ר לייצג את דעתם, ומכבוד אכסניא אף אציין שהוא נמצא כאן בקטגוריית "רבני ליטא", למרות שבלי אלו ובפרט האחרון היינו יודעים והוא מדברים שאין צריכים ראי'ה על זה). וע"כ מגיע לו ללא ספק התואר הגאון הגדול.
אגב, הסתפקתי אפ להוסיף מלבד "הגאון הגדול" אף תיבת "האדיר". ובמחשבה שניה ראיתי שזה יביא לההיפך מהרצוי (עניינים של לעג וצחוק), בפרט שאצל חסידים ועוד יותר אצל חבדצקערס כולם הוא גארנישט ורק הרבי הוא הוא (ומכיון שהתרגלו לכתוב בזלזול מה (מצ"ע לא מצד נושא התואר) על רבניהם החסידיים, כמו"כ מחמת ההרגל יכתבו כן על שאר רבני ליטא שבשבילם זהו זילזול גדול באם לא.
ומסיימים בטוב, שה' יפקח עיננו בתורה הקדושה למען ידעו את המעשה אשר יעשון. ויותר מזה שמתוך שלא לשמה בא לשמה (וראה במאמר ד"ה ויאמר לו יונתן תשל"ו, בענין זה בהרחבה יתירה). יש נוחלין - שיחה 16:34, 29 במאי 2011 (UTC)
כפר חב"ד (שבועון)
שלום לך. שחזרתי את עריכתך כיון שהניסוח לא אנציקלופדי. הניסוח חלק ניכר מעורפל, זה רוב? 30 אחוז? תוכל לפרט כמה מתוך כמה הסכימו? --שיע 15:02, 29 במאי 2011 (UTC)
א. בהערכה על הודעתך כאן. זה מאוד ישר והוגן. ב. לגופו של ענין אכן רוב ניכר. מה מיהרתם למחוק את זה? ממה אתם מפחדים? גיוואלד! יש נוחלין - שיחה 15:20, 29 במאי 2011 (UTC)