פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 249 בתים ,  01:08, 7 בנובמבר 2021
אין תקציר עריכה
ולכן כיון שאליעזר היה בטל ביותר עד כדי הדרגא הכי גבוהה בשליח, כיון שהאיר בו שהוא ואברהם נועדו לבטא את השי"ת בעולם לכן יכל הוא ליישם את יחוד מ"ה וב"נ -נשמה וגוף, שהם גם שטחית סותרים זת את זה שהנשמה מאיר בה גילוי אלוקות משא"כ בגוף, וע"י שמתגלה בשניהם [[העצם]] כלומר המכנה המשותף ביניהם ששניהם ביטוי של הקב"ה ונועדו לפעול דירה לו ית' עי"ז נוצר הייחוד הלזה. ואליעזר שענין המכנה המשותף בינו לבין אברהם האיר בו התגלתה אליו חזרה המציאות הזו בעולם בנישואי יצחק ורבקה{{הערה|זאת על בסיס מה שמוסבר בריבוי ספרי חסידות אודות "כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם העליון"}}.
ויחוד זה צריך להתגלות בעולם ע"י מעשנו ועבודתנו שאנו כולנו שלוחיו של הרבי (כדרכו התבטא הרבי "כ"ק מו"ח אדמו"ר") אנו צריכים לבטא את מציאות השי"ת בעולם "לעשות לו ית' [[דירה בתחתונים]]" בעצמו ובחלקו בעולם, ובימינו העבודה צריכה להיות חדורה בשליחות הכי עיקרית "קבלת פני משיח צדקנו", וכך עי"ז יבוא משיח צדקנו עצמו שהוא גם שליח (כמ"ש "שלח נא ביד תשלח"{{הערה|כמוסבר במדרש לקח טוב על אתר}}) ויהיה שלימות יחוד מ"ה וב"נ שהתחילו להיפעל אז -בנישואי יצחק ורבקה.
 
מהשיחה הנ"ל לכאורה משמע שאף זה שרצה אליעזר להשיא את יצחק לביתו הוא חלק מן השליחות ולטובת השליחות (דבר זה הוא חידוש שלא מוזכר בשיחות לפנ"ז)
על אמרת חז"ל ש"יפה שיחתן של עבדי בית אבות, מתורתן של בנים"{{הערה|שם=מכילתא}}, ביאר הרבי ש"[[עבד]]" ענינו [[ביטול]] ו[[קבלת עול]], וכוונת האימרה היא ש"עבדי אבות" - שהעבודה של האבות בקבלת עול, חשובה יותר וממהוה בסיס לתורתן של בנים{{הערה|ליקוטי שיחות, חלק א' פרשת חיי שרה.}}.
38

עריכות