ב[[שולחן ערוך]], [[הלכות שבת]] סימן רע"א (סעיפים ח-יב) כותב [[אדמו"ר הזקן]] שהסועד ביום שישי, ומגיע זמן [[בין השמשות]], לא צריך להפסיק בסעודתו, אלא יכסה את הפת להראות שהוא מיוחד עבור שבת, יקדש וימשיך בסעודה.
אם כבר שתה [[יין]] בסעודה - אינו צריך לברך בורא פרי הגפן על [[יין]] הקידוש ולא על היין ששותה אחר כך, כמו"כ כן אם מקדש על הלחם - אינו צריך לברך המוציא עוד פעם.
וכותב [[אדמו"ר הזקן]] שמכל מקום בעל [[נפש]] יחמיר ולא יבוא לידי זה ויברך [[ברכת המזון]] מבעוד יום.