פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 8 בתים ,  09:53, 3 בינואר 2019
אין תקציר עריכה
פירוש נוסף במשמעות שדי, והוא דרגה גבוהה עוד יותר בשם שדי שהתגלה לאבות, מובא בחז"ל{{הערה|ב"ר פמ"ו שם.}}: "שאין העולם ומלואו כדי לאלקותי".
ועם כל זה, גם דרגת הגילוי הגבוהה יותר שמשם שדי אינה מגיעה למעלת הגילוי שמשם הוי' - ולכן אומר "ושמי הוי' לא נודעתי להם". כי, למרות שמתגלה האור האלוקי שלמעלה מהעולם, בכל זאת מדובר באור שיש לו איזו שהיא שייכות והוא שורש לגבול של העולם, ולכן גם כשמאיר באופן בלתי מוגבל הוא מאיר בתוך הגבול ופועל באמצעותו (ולכן, הניסים שנמשכים משם א־ל שדי הם נסים המלובשים בטבע). והגילוי שלמעלה לגמרי משייכות לעולם ולגבול - הוא גילוי שם הוי', שם העצם (ולכן, הניסים שנמשכים משם הוי' הם נסים שלמעלה מהטבע){{הערה|1=ראה בכל הנ"ל [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15917&st=&pgnum=55&hilite= סה"מ תרכ"ט ע' מג (בהוצא החדשה - מט)] ובמקורות שצויינו שם. ובאריכות - ד"ה וארא תר"ל ([http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15963&st=&pgnum=69&hilite= סה"מ ע' סא] ואילך). עטר"ת. תרפ"ד ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15966&st=&pgnum=189&hilite= סה"מ ע' קפג] ואילך). תשל"ה ([http://www.chabadlibrary.org/books/admur/mlukat/2/31/index.htm#_ftnref_2118 סה"מ מלוקט ח"ה ע' קלז ואילך]). ד"ה כענבים במדבר תרפ"ו ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=31675&st=&pgnum=207&hilite= סה"מ ע' ר] ואילך).}}.
אלא שהחסרון בגילוי לאבות הוא רק "ושמי הוי' '''לא נודעתי''' להם", כלומר, שהאיר להם שם הוי' , רק שהיה '''בהעלם'''. כי גם הגילוי של האור המתלבש בעולם, שמשם א־ל שדי, כוונתו וענינו האמיתי הוא להוסיף בגילוי הבלתי מוגבל, שמשם הוי'. ולכן בפנימיות, גם גילוי זה הוא חלק מגילוי שם הוי' (ובעומק יותר, אפילו הגילוי של שם שדי שבתחילת הבריאה כוונתו גילוי שם הוי'). ועל ידי שהתגלה שם הוי' ב[[מתן תורה]], התגלתה פנימיותו של שם א־ל שדי - שהוא שם הוי'; ובגאולה האמיתית והשלימה, שבה יתחברו לגמרי הגבול והבלי גבול, יושלם גילוי זה שגם א־ל שדי הוא הוי'{{הערה|1=ד"ה וארא תשל"ה הנ"ל ס"ט ואילך. [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15968&st=&pgnum=180&hilite= שיחת ש"פ וארא תנש"א].}}.
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:שמות ה']]
[[קטגוריה:חסידות]]