פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 1,063 בתים ,  20:53, 16 בנובמבר 2014
אין תקציר עריכה
השינוי מתבטא בכל הדרגות שבהם:
 
'''מוחין'''
*מהות השכל היא השגה והבנה שהאדם עצמו יבין את ההשכלה ואין לזה שייכות לזולתו*פעולת המוחין שהיא הבנה והשגה להבין ולהשיג דבר שכל אין לזה צורך בזולת שגם כשהאדם , גם האדם לעצמו ללא זולת יכול להשכיל השכלות . ואדרבה כשהוא לבד יכול להשכיל , לפעמים בכדי לעמוד על דבר שכל על בוריו הוא דווקא כשהאדם לבדו. '''מדות'''*מהות המדות הם ההתייחסות של האדם לזולתו לאוהבו או לשנאתו לרחם או להתחסד ושייך דווקא כשקיים זולת במציאות.*התעוררות המדות (כאברהם אבינו שהתעורר במידת החסד וציפה לאורחים) זה דווקא עם ישנו מציאות של זולת בעולם למי להתחסד לכן שייך להתעורר במידת החסד ברצון להתחסד.*פעולת המדות (לרחם או להשפיע חסד) דווקא אם יש מציאות של זולת למי להשפיע בפועל. ==מקורות לעיון==ספר המאמרים תרס"ו עמוד קי"ד ואילךספר המאמרים מלוקט ח"ה עמוד ר ואילך - מאמר ד"ה אלה פקודי תש"ל {{הערות שוליים}}
5,403

עריכות