פתיחת התפריט הראשי

שינויים

הוסרו 3 בתים ,  19:37, 13 במרץ 2014
מ
החלפת טקסט – "׳" ב־"'"
ב. ענינו של ה'מלך' קיים בדוד המלך, שענינו כללות ספירת
ה[[מלכות]]{{הערת שוליים|1=לעומת זאת [[שלמה המלך]] הוא ספירה אחת במלכות, [[חכמה]] שבמלכות), [[דרך מצותיך|ספר המצוות להצמח צדק]] - מצות מינוי מלך פ"ב (קח, ב ואילך).}}. ענין המלכות הוא, "אשר יוציאם ואשר יביאם"<REF> פנחס כז.
ח.</REF>, עד שמציאותם של אנשי המדינה אינה אלא מציאותו של המלך<REF> ראה [[חגיגה]] ה, ב. ובארוכה - [[לקו"ש]] ח"ד ע׳ ע' 1050 ואילך.</REF>.
כן הוא גם לפי דברי [[הרמב"ם]]<REF> הל׳ הל' מלכים פ"ו ה"ג.</REF> שהמלך הוא "[[לב]] כל קהל ישראל", והרי ענינו של הלב - שממנו נמשך "הדם הוא הנפש"<REF>ראה יב, כג. </REF> בכל אברי הגוף, "ליבא פליג לכל שייפין"<REF>ראה זח"ג רכא, ב.</REF>, ועד שבו נמצא כללות ועצם הנפש עוד יותר מהמוח שבראש, כמבואר בדרושי חסידות<REF> המשך [[תער"ב]] ח"א ע׳ ע' נט.</REF> שבחינת "נקודה העצמית (יחידה) שבנפש" שייכת ללב דוקא (ולא למוח).
גם היום נשמתו של דוד המלך כוללת את נשמות ישראל, וכפי שאומר כל אחד מישראל ב[[קידוש לבנה]] מידי חודש בחדשו "דוד מלך ישראל חי וקיים", היינו, שהוא "חי וקיים" בתור "מלך ישראל", בכל זמן ובכל מקום, והרי דבר זה נדפס ב"סידור", דבר השוה לכל [[נפש]]...
39,916

עריכות