פתיחת התפריט הראשי

שינויים

הוסרו 517 בתים ,  23:09, 1 במאי 2012
'''ימות ה[[משיח]]''' היא תקופת ה[[גאולה]].
==תקופותימות המשיח ברמב"ם==כפי העולה מדברי הרמב"ם{{הערת שוליים|הלכות מלכים פרקים י"א וי"ב ובאורי [[הרבי]] על פרקים אלו}} משמע נראה שישנם שתי תקופות בימות המשיח. ===תקופה ראשונה===מדברי הרמב"ם משמע שיש שתי תקופות כלליות של ימות המשיח. על התקופה הראשונה אומר הרמב"ם{{הערת שוליים|רמב"ם הלכות מלכים י"ב א-ב).}}:
על התקופה הראשונה אומר הרמב"ם{{הערת שוליים|רמב"ם הלכות מלכים י"ב א-ב).}}:
{{ציטוט|תוכן=אל יעלה על הלב שבימות המשיח יבטל דבר ממנהגו של עולם או יהיה שם חידוש במעשה בראשית אלא עולם כמנהגו נוהג וזה שנאמר בישעיה וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ משל וחידה ענין הדבר שיהיו ישראל יושבין לבטח עם רשעי עכו"ם המשולים כזאב ונמר שנאמר זאב ערבות ישדדם ונמר שוקד על עריהם ויחזרו כולם לדת האמת ולא יגזלו ולא ישחיתו אלא יאכלו דבר המותר בנחת עם ישראל שנאמר ואריה כבקר יאכל תבן וכן כל כיוצא באלו הדברים בענין המשיח הם משלים ובימות המלך המשיח יודע לכל לאי זה דבר היה משל ומה ענין רמזו בהן. אמרו חכמים אין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שיעבוד מלכיות בלבד.|מרכאות=כן}}.
===תקופה שניה===ב[[ימות המשיח]] ישנם שתי תקופות - תקופה ראשונה ו'''תקופה שניה'''. כך עולה מדברי ה[[רמב"ם]] בהלכות העוסקות בענייני המלך המשיח בספרו "[[היד החזקה]]". רק בתקופה השניה בימות המשיח - יתוספו ישתנו דברים והנהגות שיעשה הקב"ה, לרבות ענינים שיש בהם משום שינוי מנהגו של עולםבעולם. השינוי הגדול ביותר במעשה בראשית יהיה כמובן תחיית המתים, וכמו כן באגרת תימן כותב הרמב"ם שמשיח עושה אותות ומופתים, בהתיחסו לתקופה השניה של ימות המשיח, לאחר התקופה של "[[עולם כמנהגו נוהג]]".
==הבנת התורה==
102

עריכות