יהא שמיה רבא: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(ביטול גרסה 95120 של 208.89.215.225 (שיחה))
מ (החלפת טקסט – "</REF>" ב־"}}")
שורה 1: שורה 1:
אמירת '''אמן יהא שמיה רבא''' בקול רם ובכוונה בכל כוחו, קורעת גזר דינו של אדם, גם של שבעים [[שנה]].<REF>[[מסכת שבת]].</REF>
אמירת '''אמן יהא שמיה רבא''' בקול רם ובכוונה בכל כוחו, קורעת גזר דינו של אדם, גם של שבעים [[שנה]].<REF>[[מסכת שבת]].}}


== פירוש המילים ==
== פירוש המילים ==


פירוש המילים הם: יהא שמו הגדול, מבורך לעולם ועד. פירוש אחר של המילים הוא מה שפירש במחזור ויטרי, יהא שמיה רבא שזו תפלה שאנו מתפללין שימלא שמו ככתוב <REF>שמות יז.</REF> כי יד על כס יה שלא יהא שמו שלם וכסאו שלם עד שימחה זרעו של עמלק, ופירושו כך, יהא שמי"ה שם יה רבא, כלומר: שאנו מתפללין שיהא שמו גדול ושלם, ומבורך לעולם היא תפלה אחרת, כלומר, ומבורך לעולם הבא.<REF>[http://www.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=1&daf=3&format=text תוס' ד"ה ועונין, ברכות ג א.]</REF>
פירוש המילים הם: יהא שמו הגדול, מבורך לעולם ועד. פירוש אחר של המילים הוא מה שפירש במחזור ויטרי, יהא שמיה רבא שזו תפלה שאנו מתפללין שימלא שמו ככתוב <REF>שמות יז.}} כי יד על כס יה שלא יהא שמו שלם וכסאו שלם עד שימחה זרעו של עמלק, ופירושו כך, יהא שמי"ה שם יה רבא, כלומר: שאנו מתפללין שיהא שמו גדול ושלם, ומבורך לעולם היא תפלה אחרת, כלומר, ומבורך לעולם הבא.<REF>[http://www.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=1&daf=3&format=text תוס' ד"ה ועונין, ברכות ג א.]}}


== יוקר האמירה ==
== יוקר האמירה ==
שורה 9: שורה 9:
הרבה שנים קודם [[פטרבורג]] (המאסר שם בשנת [[תקנ"ט]]), יצא פעם [[אדמו"ר הזקן]] לציבור ואמר: בגן עדן מרגישים ("דערהערט מען") את היוקר של [[עולם הזה]]. לא מיבעי מלאכי השרת, אפילו נאצלים הראשונים היו מוסרים הכל עבור "אמן יהא שמיה רבא" של יהודי, כשהוא אומרה בכל כוחו כפירושו בכל כוונתו, היינו - הוא לגמרי בתוך זה.
הרבה שנים קודם [[פטרבורג]] (המאסר שם בשנת [[תקנ"ט]]), יצא פעם [[אדמו"ר הזקן]] לציבור ואמר: בגן עדן מרגישים ("דערהערט מען") את היוקר של [[עולם הזה]]. לא מיבעי מלאכי השרת, אפילו נאצלים הראשונים היו מוסרים הכל עבור "אמן יהא שמיה רבא" של יהודי, כשהוא אומרה בכל כוחו כפירושו בכל כוונתו, היינו - הוא לגמרי בתוך זה.


זה היה כל המאמר, והוא פעל כזו התלהבות והתלהטות אצל השומעים, ששנה שלמה אמרו "אמן יהא שמיה רבא" בהתלהטות<REF>היום יום י"ז אדר א'.</REF>
זה היה כל המאמר, והוא פעל כזו התלהבות והתלהטות אצל השומעים, ששנה שלמה אמרו "אמן יהא שמיה רבא" בהתלהטות<REF>היום יום י"ז אדר א'.}}
{{תפילה}}
{{תפילה}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:תפילה]]
[[קטגוריה:תפילה]]

גרסה מ־21:50, 28 בדצמבר 2015

אמירת אמן יהא שמיה רבא בקול רם ובכוונה בכל כוחו, קורעת גזר דינו של אדם, גם של שבעים שנה.<REF>מסכת שבת.}}

פירוש המילים

פירוש המילים הם: יהא שמו הגדול, מבורך לעולם ועד. פירוש אחר של המילים הוא מה שפירש במחזור ויטרי, יהא שמיה רבא שזו תפלה שאנו מתפללין שימלא שמו ככתוב <REF>שמות יז.}} כי יד על כס יה שלא יהא שמו שלם וכסאו שלם עד שימחה זרעו של עמלק, ופירושו כך, יהא שמי"ה שם יה רבא, כלומר: שאנו מתפללין שיהא שמו גדול ושלם, ומבורך לעולם היא תפלה אחרת, כלומר, ומבורך לעולם הבא.<REF>תוס' ד"ה ועונין, ברכות ג א.}}

יוקר האמירה

הרבה שנים קודם פטרבורג (המאסר שם בשנת תקנ"ט), יצא פעם אדמו"ר הזקן לציבור ואמר: בגן עדן מרגישים ("דערהערט מען") את היוקר של עולם הזה. לא מיבעי מלאכי השרת, אפילו נאצלים הראשונים היו מוסרים הכל עבור "אמן יהא שמיה רבא" של יהודי, כשהוא אומרה בכל כוחו כפירושו בכל כוונתו, היינו - הוא לגמרי בתוך זה.

זה היה כל המאמר, והוא פעל כזו התלהבות והתלהטות אצל השומעים, ששנה שלמה אמרו "אמן יהא שמיה רבא" בהתלהטות<REF>היום יום י"ז אדר א'.}}

הערות שוליים