אוירו של משיח: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
 
(ערך חדש, למרות שהיה כבר קיים)
שורה 1: שורה 1:
'''אוירו של משיח''' הינו מושג שחודש על יסוד לשון חז"ל 'רוחו של [[מלך המשיח]]' (רוח = אויר).  
'''אוירו של משיח''' הינו מושג על יסוד לשון חז"ל 'רוחו של [[מלך המשיח]]'{{הערה| על הפסוק (בראשית א,ב): "והארץ הייתה תוהו ובוהו, וחושך על פני תהום, ורוח אלוקים מרחפת על פני המים". דרשו חז"ל (בראשית רבה, ב, ד): "רוח אלוקים" - זה רוחו של מלך המשיח}}. רוח, היינו אויר.  


על פי המבואר בחסידות [[אויר]] מבטא את עצם החיות, ולכן 'אוירו של משיח' משמעותו עצם נשמת משיח, דרגה עליונה מאד (ראה '[[עצם הנשמה]]').
על פי המבואר ב[[חסידות]] [[אויר]] מבטא את עצם החיות, ולכן 'אוירו של משיח' משמעותו עצם מציאות משיח.


'אויר של משיח' מקביל גם למושג 'התגלות מציאותו בתור מלך המשיח', שמשמעותו התגלות נשמת משיח באישיותו של ה'ראוי להיות משיח' - [[נשיא הדור]] שבכל דור, על ידי מינויו מאת ה' ושליחתו לתפקיד הגאולה.
בשלבי התגלותו של [[מלך המשיח]], ישנם שני שלבים: 1. אוירו של משיח. 2. [[אורו של משיח]]. אוירו של משיח, רומז על עצם מציאותו של משיח, מכיון שאויר הוא הנותן את החיות לאדם, על כן אויר מורה על ה'עצם' ומהות הדבר עצמו. אורו של משיח מצביע על השלב השני בו המשיח מתחיל לפעול בעולם.


כדוגמה לכך ניתן לציין – בדרך אפשר – ל[[שיחה]] שאמר [[הרבי]] ב[[שבת]] פרשת וירא בשנת [[תשנ"ב]] בה נקבע "ישנה לא רק המציאות דמשיח, אלא גם ההתגלות דמשיח" התגלות מציאותו בתור מלך המשיח. ואכן זו השיחה [[מוגה|המוגהת]] הראשונה בה נקבעה העובדה שנשיא דורנו הוא המשיח שבדורנו.
'אוירו' של משיח נעלה יותר מ'אורו'{{הערה|שיחת הרבי, שבת פרשת תולדות תשנ"ב: {{ציטוטון|ויש לומר, ש"אויר (רוח) של משיח" הוא למעלה גם מ"אורו של משיח", כי, אור של משיח מורה על ההתגלות דמשיח ע"י פעולותיו (כמו "ילחם מלחמות ה'" עד ש"נצח", וכיו"ב), משא"כ אויר של משיח מורה על העצם (חיות) דמשיח, כלומר, התגלות מציאותו . . בתור מלך המשיח, ולאחרי התגלות מציאותו (אויר שבאין ערוך מאורו של משיח), מתחילה ההתגלות לעיני כל ע"י פעולותיו (אור של משיח)}}.
 
על ידי שהעם [[קבלת המלכות|מקבל את המלכות]] של המשיח בהכרזת "[[יחי המלך]]", מביא את המשיח לשלב השני שיכול להתחיל לפעול בעולם{{הערה|שיחת הרבי הנ"ל: {{ציטוטון|ההפטרה דשבוע שעבר מסתיימת בהכרזה "יחי אדוני המלך דוד לעולם" . . שתוכנה של הכרזה זו הוא התגלות מציאותו דמלך המשיח. ועי"ז ולאח"ז באה התגלותו לעין כל ע"י פעולותיו כו'}}.


==ראו גם==  
==ראו גם==  
*[[אורו של משיח]].
*[[אורו של משיח]]


[[קטגוריה:נושאים בגאולה ומשיח]]
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:מלך המשיח]]

גרסה מ־05:32, 12 ביולי 2013

אוירו של משיח הינו מושג על יסוד לשון חז"ל 'רוחו של מלך המשיח'[1]. רוח, היינו אויר.

על פי המבואר בחסידות אויר מבטא את עצם החיות, ולכן 'אוירו של משיח' משמעותו עצם מציאות משיח.

בשלבי התגלותו של מלך המשיח, ישנם שני שלבים: 1. אוירו של משיח. 2. אורו של משיח. אוירו של משיח, רומז על עצם מציאותו של משיח, מכיון שאויר הוא הנותן את החיות לאדם, על כן אויר מורה על ה'עצם' ומהות הדבר עצמו. אורו של משיח מצביע על השלב השני בו המשיח מתחיל לפעול בעולם.

'אוירו' של משיח נעלה יותר מ'אורו'{{הערה|שיחת הרבי, שבת פרשת תולדות תשנ"ב: "ויש לומר, ש"אויר (רוח) של משיח" הוא למעלה גם מ"אורו של משיח", כי, אור של משיח מורה על ההתגלות דמשיח ע"י פעולותיו (כמו "ילחם מלחמות ה'" עד ש"נצח", וכיו"ב), משא"כ אויר של משיח מורה על העצם (חיות) דמשיח, כלומר, התגלות מציאותו . . בתור מלך המשיח, ולאחרי התגלות מציאותו (אויר שבאין ערוך מאורו של משיח), מתחילה ההתגלות לעיני כל ע"י פעולותיו (אור של משיח)".

על ידי שהעם מקבל את המלכות של המשיח בהכרזת "יחי המלך", מביא את המשיח לשלב השני שיכול להתחיל לפעול בעולם{{הערה|שיחת הרבי הנ"ל: "ההפטרה דשבוע שעבר מסתיימת בהכרזה "יחי אדוני המלך דוד לעולם" . . שתוכנה של הכרזה זו הוא התגלות מציאותו דמלך המשיח. ועי"ז ולאח"ז באה התגלותו לעין כל ע"י פעולותיו כו'".

ראו גם

הערות שוליים

  1. על הפסוק (בראשית א,ב): "והארץ הייתה תוהו ובוהו, וחושך על פני תהום, ורוח אלוקים מרחפת על פני המים". דרשו חז"ל (בראשית רבה, ב, ד): "רוח אלוקים" - זה רוחו של מלך המשיח