גבריאל צינר: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:ציננער - מכתב.jpg|שמאל|ממוזער|250px|מכתבו של הרב ציננער לרבי]]
[[קובץ:ציננער - מכתב.jpg|שמאל|ממוזער|250px|מכתבו של הרב ציננער לרבי]]
'''גבריאל ציננער''' הוא [[רב]] מפורסם, שנתפרסם במיוחד אודות לסדרת ספריו "נטעי גבריאל", ומכהן כרב בית המדרש "נטעי גבריאל" ב[[בורו פארק]].
הרב '''גבריאל ציננער''' הוא [[סמיכה|פוסק]] מפורסם, שנתפרסם במיוחד אודות לסדרת ספריו "נטעי גבריאל", ומכהן כרב בית המדרש "נטעי גבריאל" ב[[בורו פארק]].


סדרת ספריו עוסקים בנושאים שונים בכל מקצועות ההלכה, אך יחידותם היא עקב היותו מקיף בהם את מנהגי החצרות השונות למיניהם, בין השאר מביא בספריו אלפי מנהגי ליובאוויטש.
סדרת ספריו עוסקים בנושאים שונים בכל מקצועות ההלכה, אך יחידותם היא עקב היותו מקיף בהם את מנהגי החצרות השונות למיניהם, בין השאר מביא בספריו אלפי מנהגי ליובאוויטש.

גרסה מ־10:30, 21 בנובמבר 2010

מכתבו של הרב ציננער לרבי

הרב גבריאל ציננער הוא פוסק מפורסם, שנתפרסם במיוחד אודות לסדרת ספריו "נטעי גבריאל", ומכהן כרב בית המדרש "נטעי גבריאל" בבורו פארק.

סדרת ספריו עוסקים בנושאים שונים בכל מקצועות ההלכה, אך יחידותם היא עקב היותו מקיף בהם את מנהגי החצרות השונות למיניהם, בין השאר מביא בספריו אלפי מנהגי ליובאוויטש.

הרב מקורב ביותר לחסידות חב"ד, וידוע במיוחד הודות חיבתו הידועה וקרבתו המיוחדת לרבי מליובאוויטש.

מכתב לרבי

לאחר הסתלקות הרבנית בכ"ב שבט, יצא לאור קובץ בשם "אמנו המלכה", ובתחילת החוברת נדפסה תמונתה. בעקבות פרסום הקובץ, כתב הרב ציננער לרבי שלכאורה מן הראוי שלא לפרסם תמונות נשים. הרבי שלל את ההערות, וכמנהגו הכניס את התשובה תוך נוסח המכתב. נוסח המכתב הוא של הרב ציננער, וההדגשות הם מהרבי.

"ב"ה, י"א באדר תשמ"ח לכבוד כ"ק אדמו"ר הגה"ק שליט"א."

"באתי להעיר אודות שיצא לאור ספר אמנו "המלכה" בודאי הבחין בהפשוט גם בלא הסתכלות כלל - אשר במהדורא אחרת הוסיפו בלי צבעים תמונה מהרבנית ע"ה ולפי עניות דעתי אינו נכון - ואף דאמרו חז"ל סנהדרין מ"מ גמירי אין יצר הרע שולט אלא במה שעיניו רואות ושולל בנוגע לאחרנייתא וגם קיימא לן באבן העזר סי' כ"א ס"א דאסור 1) להסתכל אף בבגדי 2) צבעונים של אשה 3) שהוא מכירה ומכלל הן אתה שומע שלילת האיסור כאשר אין ג' הנ"ל, ובפרט - כל הג' (ועי' באוצר הפוסקים סקי"ב בשם שו"ת הב"ח סי' י"ד דגם בבגד אשה שכבר מתה עיי"ש) מה שאין כן בנידון דידן, ועל כל פנים מדת חסידות להחמיר, אלא שעי"ז יתמעט ב"והחי יתן אל לבו" - כנראה במוחש (ואולי זוהי סברת המוסיפים הנ"ל).".[1]

קישורים חיצונים

הערות שוליים