יצחק גולדברג: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 12: | שורה 12: | ||
בשנת [[תשס"ח]] תמך ברעיון להוסיף שנת לימודים (שיעור ד') לבחורים הלומדים ב[[ישיבה גדולה|ישיבות גדולות]] בארץ ישראל, לפני נסיעתם לשנת ה'[[קבוצה]]'. בעקבות כך נוסדו "ישיבות שיעור ד'" בטבריה ובחדרה. מודל זה הוא מקביל לשנים תש"ל-תשל"ב בהם היה הרב גולדברג תלמיד בישיבה תוך כדי עיסוק ב"הפצת המעיינות". | בשנת [[תשס"ח]] תמך ברעיון להוסיף שנת לימודים (שיעור ד') לבחורים הלומדים ב[[ישיבה גדולה|ישיבות גדולות]] בארץ ישראל, לפני נסיעתם לשנת ה'[[קבוצה]]'. בעקבות כך נוסדו "ישיבות שיעור ד'" בטבריה ובחדרה. מודל זה הוא מקביל לשנים תש"ל-תשל"ב בהם היה הרב גולדברג תלמיד בישיבה תוך כדי עיסוק ב"הפצת המעיינות". | ||
מוטיבים מרכזיים באישיותו | '''מוטיבים מרכזיים באישיותו''' | ||
הרב גולדברג נודע ברבים בשל התקשרותו הקיצונית לרבי, מסירות נפשו על מוסד השליחות, בעל חזון גדול ומעוף בלתי נדלה בהפיכת ובתיקון העולם לטוב, אמיתי, ומאיר יותר. ליהודים הוא | הרב גולדברג נודע ברבים בשל התקשרותו הקיצונית לרבי, מסירות נפשו על מוסד השליחות, שיטת לימודים ישרה, כושר הסברה נדיר, בעל חזון גדול ומעוף בלתי נדלה בהפיכת ובתיקון העולם לטוב, אמיתי, ומאיר יותר. ליהודים הוא גם מציע עולם '''יהודי''' יותר. | ||
הרב נוהג להתפלל באריכות מידי שבת בשבתו; את תפילתו הוא מתחיל לאחר לימוד מעמיק בספר 'לקוטי תורה' לרבי שניאור זלמן מייסד חסידות חב"ד. תפילתו אורכת - לפי הערכת גורמים שונים - כשעתיים ומחצה. | |||
שיטת לימודו יונקת משיטת הלימוד הישיבתית-ליטאית [שיטת ההגיון והסברא], שיסודה בבית מדרשו של הרב חיים סולבייצ'יק [ | שיטת לימודו יונקת משיטת הלימוד הישיבתית-ליטאית [שיטת ההגיון והסברא], שיסודה בבית מדרשו של הרב חיים סולבייצ'יק [חיים בריסקער], אך בצירוף מוטיבים חבדיים-ליובאוויטשיים מקוריים, שעקרונותיהם פורטו בהרחבה בקונטרס 'עץ חיים' של הרב שלום דובער שניאורסון, רבה החמישי של חסידות ותנועת חבד העולמית [הרש"ב]. כמו כן, נוהג לשלב בשיעוריו רעיונות ונקודות תורניות עליהם דיבר רבי מנחם מענדל שניאורסון במשך שנותיו כמנהיג חבד, זאת בעקבות התקשרותו הקיצונית [ראה לעיל] של יצחק גולדברג להנ"ל. | ||
הרב ידוע גם כמי שטבע את הסיסמא 'רצינות היא שקר, צריך אמת'. | |||
הרב נחשב כאיש מרכז בפוליטיקה הפנים חב"דית, עובדה זו לא מנעה ממנו להצהיר כי יש לשרוף את המשיחיסטים אחד אחד. | |||
'''דרכו בהתקשרות''' | |||
גרסה מ־21:47, 7 בנובמבר 2010
הרב יצחק גולדברג הוא משלוחי הרבי לארץ הקודש (תשל"ו) וראש ישיבת תומכי תמימים מגדל העמק.
הרב גולדברג נולד בג' אייר תשי"א בברינואה שבצרפת, לר' יוסף גולדברג ז"ל. היה זה לאחר שהוריו ברחו מרוסיה הסובייטית ובהוראתו אדמו"ר מוהריי"צ הגיעו לצרפת. בילדותו התחנך במוסדות חב"ד בברינואה ובבחרותו למד בישיבת תומכי תמימים ברינואה אצל החסידים ר' ניסן נמנוב ר' נחום לבקובסקי.
בשנת תש"ל, כשהיה אמור לנסעו לרבי, הוטל עליו ועל חבריו לעסוק ב"הפצת המעיינות" וזאת במקביל ללימודיו הרגילים במסגרת הישיבה. הפעילות הניבה בעלי תשובה רבים, בסיוע השליח ר' שמואל אזימוב. כעבור שנתיים, בשנת תשל"ג, נסע לרבי.
בשנת תשל"ה נישא לרעייתו לבית ר' ישראל יצחק זלמנוב.
בשנת תשל"ו נסע בשליחות הרבי לארץ הקודש. בתחילה התגורר בצפת ולבקשת ר' מנחם מענדל פוטרפס, עבר לכהן כראש ישיבה בישיבת מגדל-אור חב"ד במגדל העמק ומאז הינו משמש כראש ישיבת חב"ד בתומכי תמימים מגדל העמק על גלגוליה השונים.
בשנת תשס"ח תמך ברעיון להוסיף שנת לימודים (שיעור ד') לבחורים הלומדים בישיבות גדולות בארץ ישראל, לפני נסיעתם לשנת ה'קבוצה'. בעקבות כך נוסדו "ישיבות שיעור ד'" בטבריה ובחדרה. מודל זה הוא מקביל לשנים תש"ל-תשל"ב בהם היה הרב גולדברג תלמיד בישיבה תוך כדי עיסוק ב"הפצת המעיינות".
מוטיבים מרכזיים באישיותו
הרב גולדברג נודע ברבים בשל התקשרותו הקיצונית לרבי, מסירות נפשו על מוסד השליחות, שיטת לימודים ישרה, כושר הסברה נדיר, בעל חזון גדול ומעוף בלתי נדלה בהפיכת ובתיקון העולם לטוב, אמיתי, ומאיר יותר. ליהודים הוא גם מציע עולם יהודי יותר.
הרב נוהג להתפלל באריכות מידי שבת בשבתו; את תפילתו הוא מתחיל לאחר לימוד מעמיק בספר 'לקוטי תורה' לרבי שניאור זלמן מייסד חסידות חב"ד. תפילתו אורכת - לפי הערכת גורמים שונים - כשעתיים ומחצה.
שיטת לימודו יונקת משיטת הלימוד הישיבתית-ליטאית [שיטת ההגיון והסברא], שיסודה בבית מדרשו של הרב חיים סולבייצ'יק [חיים בריסקער], אך בצירוף מוטיבים חבדיים-ליובאוויטשיים מקוריים, שעקרונותיהם פורטו בהרחבה בקונטרס 'עץ חיים' של הרב שלום דובער שניאורסון, רבה החמישי של חסידות ותנועת חבד העולמית [הרש"ב]. כמו כן, נוהג לשלב בשיעוריו רעיונות ונקודות תורניות עליהם דיבר רבי מנחם מענדל שניאורסון במשך שנותיו כמנהיג חבד, זאת בעקבות התקשרותו הקיצונית [ראה לעיל] של יצחק גולדברג להנ"ל.
הרב ידוע גם כמי שטבע את הסיסמא 'רצינות היא שקר, צריך אמת'.
הרב נחשב כאיש מרכז בפוליטיקה הפנים חב"דית, עובדה זו לא מנעה ממנו להצהיר כי יש לשרוף את המשיחיסטים אחד אחד.
דרכו בהתקשרות