אחור באחור: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "משפיע " ב־"משפיע ")
שורה 3: שורה 3:
"אחור" ([[אחוריים]]) - משמעותו ברוחניות בחינת חיצוניות, בניגוד ל"[[פנים]]" שמשמעותו - פנימיות.  
"אחור" ([[אחוריים]]) - משמעותו ברוחניות בחינת חיצוניות, בניגוד ל"[[פנים]]" שמשמעותו - פנימיות.  


"אחור באחור", משמעותו - השפעה מחיצונית המשפיע לחיצוניות המקבל. וענינה, השפעה למקום שאינו ראוי - ל[[קליפות]] ו[[ס"א]].
"אחור באחור", משמעותו - השפעה מחיצונית ה[[משפיע]] לחיצוניות המקבל. וענינה, השפעה למקום שאינו ראוי - ל[[קליפות]] ו[[ס"א]].


השפעה זו באה מחיצוניות רצונו של המשפיע, של הקב"ה, דהיינו שבאמת אינו רוצה להשפיע לקליפות, כי הם "תועבת ה' אשר שנא", אבל בכל זאת משפיע להם - לצורך ענין אחר.
השפעה זו באה מחיצוניות רצונו של המשפיע, של הקב"ה, דהיינו שבאמת אינו רוצה להשפיע לקליפות, כי הם "תועבת ה' אשר שנא", אבל בכל זאת [[משפיע]] להם - לצורך ענין אחר.


ולכן השפעה זו היא בבחינת - "אחור" של המשפיע.
ולכן השפעה זו היא בבחינת - "אחור" של המשפיע.

גרסה מ־06:22, 19 ביולי 2016

אחור באחור היא השפעת החיצוניות בחיצוניות.

"אחור" (אחוריים) - משמעותו ברוחניות בחינת חיצוניות, בניגוד ל"פנים" שמשמעותו - פנימיות.

"אחור באחור", משמעותו - השפעה מחיצונית המשפיע לחיצוניות המקבל. וענינה, השפעה למקום שאינו ראוי - לקליפות וס"א.

השפעה זו באה מחיצוניות רצונו של המשפיע, של הקב"ה, דהיינו שבאמת אינו רוצה להשפיע לקליפות, כי הם "תועבת ה' אשר שנא", אבל בכל זאת משפיע להם - לצורך ענין אחר.

ולכן השפעה זו היא בבחינת - "אחור" של המשפיע.

ומכיון שההשפעה היא למקום שאינו ראוי, לכן ההשפעה מתקבלת בדרך מקיף וחיצוניות של המקבל - בחינת "אחור" שבו, משום שאינו מסוגל לקלוט השפע הרוחני בפנימיותו הגסה. וזהו - השפעת "אחור באחור".

ראו גם

מקורות לעיון:

(חלק מהחומר בערך נלקח מהספר "ערכים בחסידות")