אחור באחור: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – "משפיע " ב־"משפיע ") |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
"אחור" ([[אחוריים]]) - משמעותו ברוחניות בחינת חיצוניות, בניגוד ל"[[פנים]]" שמשמעותו - פנימיות. | "אחור" ([[אחוריים]]) - משמעותו ברוחניות בחינת חיצוניות, בניגוד ל"[[פנים]]" שמשמעותו - פנימיות. | ||
"אחור באחור", משמעותו - השפעה מחיצונית | "אחור באחור", משמעותו - השפעה מחיצונית ה[[משפיע]] לחיצוניות המקבל. וענינה, השפעה למקום שאינו ראוי - ל[[קליפות]] ו[[ס"א]]. | ||
השפעה זו באה מחיצוניות רצונו של המשפיע, של הקב"ה, דהיינו שבאמת אינו רוצה להשפיע לקליפות, כי הם "תועבת ה' אשר שנא", אבל בכל זאת משפיע להם - לצורך ענין אחר. | השפעה זו באה מחיצוניות רצונו של המשפיע, של הקב"ה, דהיינו שבאמת אינו רוצה להשפיע לקליפות, כי הם "תועבת ה' אשר שנא", אבל בכל זאת [[משפיע]] להם - לצורך ענין אחר. | ||
ולכן השפעה זו היא בבחינת - "אחור" של המשפיע. | ולכן השפעה זו היא בבחינת - "אחור" של המשפיע. |
גרסה מ־06:22, 19 ביולי 2016
אחור באחור היא השפעת החיצוניות בחיצוניות.
"אחור" (אחוריים) - משמעותו ברוחניות בחינת חיצוניות, בניגוד ל"פנים" שמשמעותו - פנימיות.
"אחור באחור", משמעותו - השפעה מחיצונית המשפיע לחיצוניות המקבל. וענינה, השפעה למקום שאינו ראוי - לקליפות וס"א.
השפעה זו באה מחיצוניות רצונו של המשפיע, של הקב"ה, דהיינו שבאמת אינו רוצה להשפיע לקליפות, כי הם "תועבת ה' אשר שנא", אבל בכל זאת משפיע להם - לצורך ענין אחר.
ולכן השפעה זו היא בבחינת - "אחור" של המשפיע.
ומכיון שההשפעה היא למקום שאינו ראוי, לכן ההשפעה מתקבלת בדרך מקיף וחיצוניות של המקבל - בחינת "אחור" שבו, משום שאינו מסוגל לקלוט השפע הרוחני בפנימיותו הגסה. וזהו - השפעת "אחור באחור".
ראו גם
מקורות לעיון:
- קונטרס ומעין מאמרים ב' ז'.
- (חלק מהחומר בערך נלקח מהספר "ערכים בחסידות")