רב שמואל בר שילת: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
מובא בגמרא, כי מבני בניו של [[המן]] למדו [[תורה]] בבני ברק, וגירסת העין יעקב היא ומנו רב שמואל בר שילת. | מובא בגמרא, כי מבני בניו של [[המן]] למדו [[תורה]] בבני ברק, וגירסת העין יעקב היא ומנו רב שמואל בר שילת. | ||
[[הרבי]]{{הערת שוליים|1=[http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=15886&hilite=6ee510e1-1ad8-4e0d-8677-942fcdf618a6&st=%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%A2%D7%99&pgnum=149 רשימות].}} חוקר מתי שהוא גר | [[הרבי]]{{הערת שוליים|1=[http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=15886&hilite=6ee510e1-1ad8-4e0d-8677-942fcdf618a6&st=%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%A2%D7%99&pgnum=149 רשימות].}} חוקר מתי שהוא גר ב[[ארץ ישראל]]. במקורות שונים מובא כי הוא גר במקומו של [[רב (אמורא)|רב]], ולכן מסיק הרבי כי יתכן שגר יחד עם רב בתקופת שהותו של רב אצל רבי בארץ ישראל. אם כי על כך קשה, שישיבתו של רבי היתה בבית שערים{{הערת שוליים|[[סנהדרין]] ל"ב ע"ב.}} ולא בבני ברק, ועוד שב[[מסכת שבת]]{{הערת שוליים|קנג ע"א.}} וב[[סדר הדורות]] משמע שדר ונפטר בארץ ישראל. | ||
הרבי מציע כי יתכן שדר בבבל אם כי למד ולימד בארץ ישראל כנהוג בזמנם{{הערת שוליים|תוספות ב[[מסכת שבת]] ט' ע"ב ד"ה הא.}} ובפרט לפי הגירסא "דעתי להתם" {{הערת שוליים|[[ב"ב]] ח' ע"א. ועיין ב[[רש"י]] שלפי גרסתו ופירושו קאי על [[ארץ ישראל]] דלא כשאר מפרשים.}} אם כי בכתובות{{הערת שוליים|סב ע"א.}} לא משמע שהתגורר בקביעות בבבל{{הערת שוליים|מכיון שהוא מוזכר כאחד מהטיילים שעונתן בכל יום. הערות ברשימות. אם כי קשה, אולי נסע בצעירותו יותר לא"י.}}, וכן מכיון שנקרא "רב" תואר המיוחד לאמוראים המתגוררים בבל ולא בארץ ישראל{{הערת שוליים|סדר תנאים ואמוראים בסופו, נדפס בשם הגדולים להחיד"א.}}. | הרבי מציע כי יתכן שדר בבבל אם כי למד ולימד בארץ ישראל כנהוג בזמנם{{הערת שוליים|תוספות ב[[מסכת שבת]] ט' ע"ב ד"ה הא.}} ובפרט לפי הגירסא "דעתי להתם" {{הערת שוליים|[[ב"ב]] ח' ע"א. ועיין ב[[רש"י]] שלפי גרסתו ופירושו קאי על [[ארץ ישראל]] דלא כשאר מפרשים.}} אם כי בכתובות{{הערת שוליים|סב ע"א.}} לא משמע שהתגורר בקביעות בבבל{{הערת שוליים|מכיון שהוא מוזכר כאחד מהטיילים שעונתן בכל יום. הערות ברשימות. אם כי קשה, אולי נסע בצעירותו יותר לא"י.}}, וכן מכיון שנקרא "רב" תואר המיוחד לאמוראים המתגוררים בבל ולא בארץ ישראל{{הערת שוליים|סדר תנאים ואמוראים בסופו, נדפס בשם הגדולים להחיד"א.}}. | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:אמוראים]] | [[קטגוריה:אמוראים]] |
גרסה מ־06:11, 29 ביולי 2010
רב שמואל בר שילת היה אמורא בדורו ובמקומו של רב, ושימש גם כמלמד תינוקות.
מובא בגמרא, כי מבני בניו של המן למדו תורה בבני ברק, וגירסת העין יעקב היא ומנו רב שמואל בר שילת.
הרבי[1] חוקר מתי שהוא גר בארץ ישראל. במקורות שונים מובא כי הוא גר במקומו של רב, ולכן מסיק הרבי כי יתכן שגר יחד עם רב בתקופת שהותו של רב אצל רבי בארץ ישראל. אם כי על כך קשה, שישיבתו של רבי היתה בבית שערים[2] ולא בבני ברק, ועוד שבמסכת שבת[3] ובסדר הדורות משמע שדר ונפטר בארץ ישראל.
הרבי מציע כי יתכן שדר בבבל אם כי למד ולימד בארץ ישראל כנהוג בזמנם[4] ובפרט לפי הגירסא "דעתי להתם" [5] אם כי בכתובות[6] לא משמע שהתגורר בקביעות בבבל[7], וכן מכיון שנקרא "רב" תואר המיוחד לאמוראים המתגוררים בבל ולא בארץ ישראל[8].
הערות שוליים
- ↑ רשימות.
- ↑ סנהדרין ל"ב ע"ב.
- ↑ קנג ע"א.
- ↑ תוספות במסכת שבת ט' ע"ב ד"ה הא.
- ↑ ב"ב ח' ע"א. ועיין ברש"י שלפי גרסתו ופירושו קאי על ארץ ישראל דלא כשאר מפרשים.
- ↑ סב ע"א.
- ↑ מכיון שהוא מוזכר כאחד מהטיילים שעונתן בכל יום. הערות ברשימות. אם כי קשה, אולי נסע בצעירותו יותר לא"י.
- ↑ סדר תנאים ואמוראים בסופו, נדפס בשם הגדולים להחיד"א.