חב"דפדיה:עקרונות וקווים מנחים לכתיבת ערכים/אישים: הבדלים בין גרסאות בדף

קריטריונים ספציפיים: תיקון בהתאם למה שהסברתי באולם הדיונים
שורה 33: שורה 33:
*'''חסידים בני זמננו''': יש לכתוב ערך רק על אישים שיש אודתם מידע אנציקלופדי המצדיק ערך. להלן קריטריונים לנושא משרות ספציפיים. ככלל ממולץ שלא לכתוב על נושא משרה בטרם מלאו 5 שנים לתפקידו. (לדוגמה שליח שיצא לשליחות, או ראש ישיבה שהתמנה לפני 3 שנים).
*'''חסידים בני זמננו''': יש לכתוב ערך רק על אישים שיש אודתם מידע אנציקלופדי המצדיק ערך. להלן קריטריונים לנושא משרות ספציפיים. ככלל ממולץ שלא לכתוב על נושא משרה בטרם מלאו 5 שנים לתפקידו. (לדוגמה שליח שיצא לשליחות, או ראש ישיבה שהתמנה לפני 3 שנים).
:* '''שלוחים''': שליח זכאי לערך כל עוד יש אודותיו מידע אנציקלופדי (ובלבד שהוא בשליחות יותר מחמש שנים). שליח שעיסוקו העיקרי אינו שליחות (לדוגמה: מורה וכדו') יש לבחון את היקף פעילותו והשפעתו ובהתאם לכך להחליט על זכאותו.
:* '''שלוחים''': שליח זכאי לערך כל עוד יש אודותיו מידע אנציקלופדי (ובלבד שהוא בשליחות יותר מחמש שנים). שליח שעיסוקו העיקרי אינו שליחות (לדוגמה: מורה וכדו') יש לבחון את היקף פעילותו והשפעתו ובהתאם לכך להחליט על זכאותו.
:* '''ראש ישיבה''', ו'''מנהלי מוסדות''' זכאים לערך. לעומת זאת '''ר"מ''' בישיבה, '''מלמד''' בת"ת,  וכל משרה חינוכית זכאים לערך רק אם יש בקורות חייהם או בפעולותיהם/שיטתם החינוכית ייחוד משמעותי אותו ניתן לציין בערך ("מחנך מסור / שיעוריו נודעים בעמקותם" לא נחשב ייחוד).
:* '''ראש ישיבה''', ו'''מנהלי מוסדות''' זכאים לערך בצירוף פעילות נוספת ופרסום בעל משמעות. לעומת זאת '''ר"מ''' בישיבה, '''מלמד''' בת"ת,  וכל משרה חינוכית זכאים לערך רק אם יש בקורות חייהם או בפעולותיהם/שיטתם החינוכית ייחוד משמעותי אותו ניתן לציין בערך ("מחנך מסור / שיעוריו נודעים בעמקותם" לא נחשב ייחוד).
:* '''משפיעים''': משפיעי קהילה המונה יותר ממאה איש זכאים לערך, משפיע ראשי בישיבה המונה יותר משישים תלמידים. משפיעים שאינם נכללים בקטגוריה הנ"ל, זכאים לערך רק אם יש בפעולותיהם/שיטתם החינוכית ייחוד משמעותי אותו ניתן לציין ולתאר בערך כך שיהיה בו תוכן ממשיי מעבר למשפטים בנאלי. ("מתוועד בחיות ומעורר על ההתקשרות" וכן 'נודע בשיטת לימודו המעמיקה' לא נקרא ייחוד).
:* '''משפיעים''': משפיעי קהילה המונה יותר ממאה איש זכאים לערך, משפיע ראשי בישיבה המונה יותר משישים תלמידים. משפיעים שאינם נכללים בקטגוריה הנ"ל, זכאים לערך רק אם יש בפעולותיהם/שיטתם החינוכית ייחוד משמעותי אותו ניתן לציין ולתאר בערך כך שיהיה בו תוכן ממשיי מעבר למשפטים בנאלי. ("מתוועד בחיות ומעורר על ההתקשרות" וכן 'נודע בשיטת לימודו המעמיקה' לא נקרא ייחוד).
:* '''סופרים''': המונח "סופר" יכול לתאר רק אדם שכתב לפחות שני ספרים שנמכרו באופן מסחרי, או שכותב בקביעות במשך למעלה משנה מדור באחד מהעלונים החב"דיים. הוצאת חוברת (קובץ) אינה יכולה לתאר אדם כסופר. אין לכתוב ערכים על שמות עט, את שם העט יש לערוך כדף הפניה לשם האמיתי. בערך על סופר, יש לפרט את שמות הספרים שכתב, שם הוצאת הספרים ושנת ההוצאה לאור.
:* '''סופרים''': המונח "סופר" יכול לתאר רק אדם שכתב לפחות שני ספרים שנמכרו באופן מסחרי, או שכותב בקביעות במשך למעלה משנה מדור באחד מהעלונים החב"דיים. הוצאת חוברת (קובץ) אינה יכולה לתאר אדם כסופר. אין לכתוב ערכים על שמות עט, את שם העט יש לערוך כדף הפניה לשם האמיתי. בערך על סופר, יש לפרט את שמות הספרים שכתב, שם הוצאת הספרים ושנת ההוצאה לאור.