ראשי תיבות: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
שורה 26: | שורה 26: | ||
*'''[[נר"נ]]''' - [[נפש]] [[רוח]] [[נשמה]]. | *'''[[נר"נ]]''' - [[נפש]] [[רוח]] [[נשמה]]. | ||
*'''[[ע"ק]]''' - [[עתיקא קדישא]]. | *'''[[ע"ק]]''' - [[עתיקא קדישא]]. | ||
*'''ממ"ש''' - '''מ'''שיח '''מ'''נחם '''ש'''מו וכן '''מ'''נחם '''מ'''ענדל '''ש'''ניאורסון. הרבי התבטא{{הערת שוליים|ב[[שיחה|שיחת]] [[שבת]] [[פרשת משפטים]] [[תשנ"ב]]}} על ביאת הגאולה השלימה: "כן תהיה לנו בפועל ממש, ותיכף ומיד ממש, עם כל הפירושים שב"מיד", וכל הפירושים שב"ממש", ולכל לראש מיד ממש כפשוטו, ממש ממש ממש". | |||
==קישורים חיצונים== | ==קישורים חיצונים== | ||
*[http://otzar770.com/rt/ מאגר ראשי תיבות ופיענוחם] - [[אוצר 770 (אתר)|אוצר 770]] | *[http://otzar770.com/rt/ מאגר ראשי תיבות ופיענוחם] - [[אוצר 770 (אתר)|אוצר 770]] | ||
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]] | [[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]] |
גרסה מ־15:26, 29 באוגוסט 2010
ראשי תיבות הוא צורה של כתיבת מילים בקיצור, בה נכתבת רק האות הראשונה (או השניה) של המילה ('ראש' ה'תיבה').
ראשי תיבות חסידיים
יחד עם תורת החסידות, התפתחו עשרות רבות של ראשי תיבות יחודיים לחסידות, כגון: פ"נ, דא"ח, ועוד רבים.
לצורך הקלת השימוש בראשי התיבות, נערכו כמה לוחות של ראשי תיבות המיוחדים לתורת החסידות בכלל ולחסידות חב"ד בפרט.
ראשי תיבות נפוצים
ראשי תיבות נפוצים בספרי החסידות:
- א"א - אריך אנפין.
- או"א - אבא ואמא.
- א"ס - אין סוף.
- אצי' - אצילות.
- א"ק - אדם קדמון.
- בי"ע - בריאה יצירה עשייה.
- דצח"מ - דומם צומח חי מדבר.
- זו"נ - זכר ונקבה.
- זו"ן - זכר ונקבה.
- ז"א - זעיר אנפין.
- חב"ד - חכמה בינה דעת.
- חג"ת - חסד גבורה תפארת.
- מל' - מלכות.
- נוק - נוקבא.
- נה"י - נצח הוד יסוד.
- נהי"ם - נצח הוד יסוד מלכות.
- נר"נ - נפש רוח נשמה.
- ע"ק - עתיקא קדישא.
- ממ"ש - משיח מנחם שמו וכן מנחם מענדל שניאורסון. הרבי התבטא[1] על ביאת הגאולה השלימה: "כן תהיה לנו בפועל ממש, ותיכף ומיד ממש, עם כל הפירושים שב"מיד", וכל הפירושים שב"ממש", ולכל לראש מיד ממש כפשוטו, ממש ממש ממש".