מסכת יומא: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
ב[http://www.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=6&daf=2&format=pdf מסכת יומא] יש 8 פרקים ו86.5 דפים. | ב[http://www.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=6&daf=2&format=pdf מסכת יומא] יש 8 פרקים ו86.5 דפים. | ||
שורה 6: | שורה 5: | ||
== ביאורים מיוחדים == | == ביאורים מיוחדים == | ||
במסכת מבואר {{הערת שוליים|דף פ"ו ב.}} על אחד ה[[אמוראים]] שהיה אומר | |||
לעצמו "דברי [[מוסר]]" שלא תזוח דעתו. מסיפור זה למדים שני ענינים: (א) צריכים לשלול ענין של ישות כו'. (ב) ואכן יכולים לשלול זאת. | לעצמו "דברי [[מוסר]]" שלא תזוח דעתו. מסיפור זה למדים שני ענינים: (א) צריכים לשלול ענין של ישות כו'. (ב) ואכן יכולים לשלול זאת. | ||
=== ביאורי הרבי === | === ביאורי הרבי === | ||
שורה 38: | שורה 37: | ||
*'''סיום המסכת.''' הרואה קרי ביוהכ"פ. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16025&st=%D7%9C%D7%A7%D7%95%D7%98%D7%99+%D7%A9%D7%99%D7%97%D7%95%D7%AA&pgnum=195&hilite=64baf3b4-a87a-473e-b6ca-93af4c653b2e לקוטי שיחות חי"ז עמ' 182 (עמ' 195)] | *'''סיום המסכת.''' הרואה קרי ביוהכ"פ. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16025&st=%D7%9C%D7%A7%D7%95%D7%98%D7%99+%D7%A9%D7%99%D7%97%D7%95%D7%AA&pgnum=195&hilite=64baf3b4-a87a-473e-b6ca-93af4c653b2e לקוטי שיחות חי"ז עמ' 182 (עמ' 195)] | ||
{{הערות שוליים}} | |||
[[קטגוריה:ש"ס]] |
גרסה מ־01:12, 16 ביוני 2010
במסכת יומא יש 8 פרקים ו86.5 דפים.
נושא המסכת הוא בעניני יום הכפורים, והנושאים המסתעפים הן: דיני כהן גדול וסדר העבודה, הקלפי והשעיר לעזאזל, איסורי אכילה ביוהכ"פ. וכן בעניני שחיטת התמיד, ותרומת הדשן.
ביאורים מיוחדים
במסכת מבואר [1] על אחד האמוראים שהיה אומר לעצמו "דברי מוסר" שלא תזוח דעתו. מסיפור זה למדים שני ענינים: (א) צריכים לשלול ענין של ישות כו'. (ב) ואכן יכולים לשלול זאת.
ביאורי הרבי
- ב א. וכפר בעדו ובעד ביתו ביתו זו אשתו. שערי המועדים עמ' שי (עמ' 297)
- ח ב. וכי לשכת פרהדרין היתה, והלא לשכת בלווטי היתה. התוועדויות תשמ"ב חלק ד' עמ' 1914 (עמ' 168)
- מט ב. נמנין ומושכין את ידיהן ממנו עד שישחט. שערי המועדים פסח ח"א עמ' רנח (ע' 246)
- נ א. נקוט האי כללא בידך כל שזמנו קבוע דוחה את השבת כו' אפילו ביחיד. לקוטי שיחות חי"ח עמ' 105 (עמ' 114)
- נא א. אתי בכנופיא. לקוטי שיחות חי"ח עמ' 104 (עמ' 113) שערי המועדים פסח ח"א עמ' רמא (עמ' 229)
- נב א. ה׳ מקראות אין להם הכרע, ואחד מהם משוקדים, דמספקא לן אי קאי אגביעים או אכפתוריה ופרחיה. התוועדויות תשמ"ב חלק ד' עמ' 1916 (עמ' 170)
- נד א. ראו חיבתכם לפני המקום כחיבת זכר ונקבה. לקוטי שיחות ח"ב עמ' 360 (עמ' 85)
- סז א. בין עשה תשובה בין לא עשה תשובה יום הכפורים מכפר. לקוטי שיחות ח"ח עמ' 165 (עמ' 178)
- ע א. ויום טוב היה עושה לאוהביו. לקוטי שיחות עמ' 106 (עמ' 119)[שערי המועדים יוהכ"פ עמ' דש (עמ' 291)]
- עד א. חצי שיעור מחלוקת ר"י ור"ל. לקוטי שיחות ח"ז עמ' 110 (עמ' 122)
- פב א. אמר רב קיים אברהם אבינו כל התורה כולה. לקוטי שיחות חל"ה עמ' 107)
- פה ב. בין עשה תשובה בין לא עשה תשובה יום הכפורים מכפר. לקוטי שיחות ח"ח עמ' 165 (עמ' 178)
- פו א. שאל ר' מתיא בן חרש כו'. לקוטי שיחות חי"ז עמ' 194 (עמ' 207)
- פו ב. גדולה תשובה שדוחה את לא תעשה שבתורה. תורת מנחם חלק כ"ו עמ' 182 (עמ' 182)
- סיום המסכת. הרואה קרי ביוהכ"פ. לקוטי שיחות חי"ז עמ' 182 (עמ' 195)
הערות שוליים
- ↑ דף פ"ו ב.