מלכותו של מלך המשיח: הבדלים בין גרסאות בדף

 
שורה 1: שורה 1:
'''מלכותו של משיח''' היא המשך נצחי למלכות בית דוד, מלך המשיח הינו צאצא של [[דוד המלך]] ותפקידו הוא להשפיע על כל העולם בהרמת הדת ותיקון העולם ולהביא שלימות בגילוי האלוקות.
'''מלכותו של משיח''' היא המשך נצחי למלכות בית דוד, מלך המשיח הינו צאצא של [[דוד המלך]] ותפקידו הוא להשפיע על כל העולם בהרמת הדת ותיקון העולם ולהביא שלימות בגילוי האלוקות.


רוממותו תהיה נעלית מכל מלכי ישראל שקדמו לו (שיהי 'מלך בעצם') שלכן ישפיע על ידי מלכותו גילויים נעלים ביותר שלא התגלו מעולם ויפעל ביטול נפלא בנפשם של כל ישראל עמו.
רוממותו תהיה נעלית מכל מלכי ישראל שקדמו לו (שיהי 'מלך בעצם') שלכן ישפיע על ידי מלכותו גילויים נעלים ביותר שלא התגלו מעולם ויפעל ביטול נפלא בנפשם של כל ישראל עמו.
שורה 12: שורה 12:
מלכותו של מלך המשיח תהיה בשיא השלמות הן בדרגת ורוממות מלכותו, הן בפעולותיו, הצלחתו והשפעתו בכלל (כדלהלן).
מלכותו של מלך המשיח תהיה בשיא השלמות הן בדרגת ורוממות מלכותו, הן בפעולותיו, הצלחתו והשפעתו בכלל (כדלהלן).


===דרגת מלכותו===
== דרגת מלכותו ==
מלך המשיח מתואר "מלך מבית דוד", תואר זה מגדיר את עצם מציאותו הוא אינו מתאר תכונה או תפקיד שנוסף על עצם מציאותו אלא תיאור עצם מציאותו הוא שהוא "מלך". מפני שהוא יהיה "מלך בעצם".
מלך המשיח מתואר "מלך מבית דוד", תואר זה מגדיר את עצם מציאותו הוא אינו מתאר תכונה או תפקיד שנוסף על עצם מציאותו אלא תיאור עצם מציאותו הוא שהוא "מלך". מפני שהוא יהיה "מלך בעצם".


שורה 22: שורה 22:
תפקידו העיקרי הוא "להחזיר מלכות בית דוד ליושנה" שעניינה "להרים דת האמת ולמלאות העולם צדק ולשבור זרוע הרשעים, ולהלחם מלחמות ה' שאין ממליכין מלך אלא לעשות משפט ומלחמות"{{הערה|רמב"ם הלכות מלכים סוף פרק ג}} וזה יהיה גם תפקידו של המשיח כמלך: הן בתיקון העולם והן בתפקידו "להרים דת האמת" - שלימות בתורה ומצוותיה.
תפקידו העיקרי הוא "להחזיר מלכות בית דוד ליושנה" שעניינה "להרים דת האמת ולמלאות העולם צדק ולשבור זרוע הרשעים, ולהלחם מלחמות ה' שאין ממליכין מלך אלא לעשות משפט ומלחמות"{{הערה|רמב"ם הלכות מלכים סוף פרק ג}} וזה יהיה גם תפקידו של המשיח כמלך: הן בתיקון העולם והן בתפקידו "להרים דת האמת" - שלימות בתורה ומצוותיה.


'''תיקון העולם''': בחיזוק וביצור הדת "יכוף כל ישראל לילך בה (-בדרך התורה) ולחזק בדקה",{{הערה|שם=רמ מ יא|רמב"ם פרק יא מהלכות מלכים הלכה ג}} הן במלחמות עם הרשעים ואומות העולם "וילחום מלחמת ה'"{{הערה|שם=רמ מ יא}} והוא יתקן את העולם לעבוד את ה' "שלא יגזלו ולא ישחיתו" "ולא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה'" שכל אלו -פעולותיו בתיקון העולם - הם פעולות המשיח כמלך.{{הערה|לקוטי שיחות חלק לה עמוד 208}}
=== '''תיקון העולם''' ===
בחיזוק וביצור הדת "יכוף כל ישראל לילך בה (-בדרך התורה) ולחזק בדקה",{{הערה|שם=רמ מ יא|רמב"ם פרק יא מהלכות מלכים הלכה ג}} הן במלחמות עם הרשעים ואומות העולם "וילחום מלחמת ה'"{{הערה|שם=רמ מ יא}} והוא יתקן את העולם לעבוד את ה' "שלא יגזלו ולא ישחיתו" "ולא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה'" שכל אלו -פעולותיו בתיקון העולם - הם פעולות המשיח כמלך.{{הערה|לקוטי שיחות חלק לה עמוד 208}}


'''הרמת הדת''':משיח יביא לשלימות בקיום התורה והמצוות, על ידי בנין המקדש{{הערה|בשייכות המלך לבנין המקדש ראה לקוטי שיחות חלק ט"ז עמוד 301}} וקיבוץ הגלויות שעל ידי זה יתווסף בשלימות בקיום המצוות כ[[קורבנות|עבודת הקרבנות]] [[שמיטה]] ו[[יובל]].{{הערה|שם=לקו"ש חי בלק}} על ידו יחזרו המשפטים ב[[בית דין]] הגדול, ובימיו יקיים מצוות הקצאת [[ערי מקלט#ערי מקלט בגאולה|ערי מקלט]] בשלמות.
=== '''הרמת הדת''' ===
משיח יביא לשלימות בקיום התורה והמצוות, על ידי בנין המקדש{{הערה|בשייכות המלך לבנין המקדש ראה לקוטי שיחות חלק ט"ז עמוד 301}} וקיבוץ הגלויות שעל ידי זה יתווסף בשלימות בקיום המצוות כ[[קורבנות|עבודת הקרבנות]] [[שמיטה]] ו[[יובל]].{{הערה|שם=לקו"ש חי בלק}} על ידו יחזרו המשפטים ב[[בית דין]] הגדול, ובימיו יקיים מצוות הקצאת [[ערי מקלט#ערי מקלט בגאולה|ערי מקלט]] בשלמות.


פעולות אלו יעשו על ידו בשלימות באופן של "חידוש" שלא בערך לכל המלכים שלפניו. תיקון העולם שיהיה על ידו הוא שלא יהיה עסק העולם '''אלא לדעת את ה'''' שהוא חידוש עצום בהנהגת העולם{{הערה|גם לפי [[הרמב"ם]] שעולם כמנהגו נוהג הרי זה רק ביחס ל'''טבע''' העולם שלא ישתנה אבל 'הנהגת' העולם הרי בטח תשתנה כמו שהוא עצמו כתב כבפנים ובפרט ב[[ימות המשיח|תקופה השנייה]] לקוטי שיחות חלק לה שם}} וכן בשלימות שיביא בתורה בתפקידו כמלך "להרים דת האמת" שיהיה באופן המושלם ביותר.
פעולות אלו יעשו על ידו בשלימות באופן של "חידוש" שלא בערך לכל המלכים שלפניו. תיקון העולם שיהיה על ידו הוא שלא יהיה עסק העולם '''אלא לדעת את ה'''' שהוא חידוש עצום בהנהגת העולם{{הערה|גם לפי [[הרמב"ם]] שעולם כמנהגו נוהג הרי זה רק ביחס ל'''טבע''' העולם שלא ישתנה אבל 'הנהגת' העולם הרי בטח תשתנה כמו שהוא עצמו כתב כבפנים ובפרט ב[[ימות המשיח|תקופה השנייה]] לקוטי שיחות חלק לה שם}} וכן בשלימות שיביא בתורה בתפקידו כמלך "להרים דת האמת" שיהיה באופן המושלם ביותר.
שורה 34: שורה 36:
שלמות מלכותו תהיה דווקא לאחרי קיבוץ גלויות לארץ ישראל, לפי שאז דווקא שייך שיהיה מלך ועל כל העולם. גם מצד תוכנה הפנימי של קיבוץ הגלויות שהוא שלמות גמר עבודת הבירורים שיתקבצו כל הניצוצות ויעלו, לכן דווקא אז יהיה גילוי מלכותו בשלימות{{הערה|אגרות קודש [[אדמו"ר הרש"ב]] חלק א' עמוד שט ואילך. וראה בלקוטי שיחות חלק כ"ז שם ובהערה 38.}}.
שלמות מלכותו תהיה דווקא לאחרי קיבוץ גלויות לארץ ישראל, לפי שאז דווקא שייך שיהיה מלך ועל כל העולם. גם מצד תוכנה הפנימי של קיבוץ הגלויות שהוא שלמות גמר עבודת הבירורים שיתקבצו כל הניצוצות ויעלו, לכן דווקא אז יהיה גילוי מלכותו בשלימות{{הערה|אגרות קודש [[אדמו"ר הרש"ב]] חלק א' עמוד שט ואילך. וראה בלקוטי שיחות חלק כ"ז שם ובהערה 38.}}.


===תפקידו כמלך על פי החסידות===
== תפקידו כמלך על פי החסידות ==
בנוסף לתפקיד המלך כמנהיג העם השומר על דרכיו כלשון המשנה{{הערה|אבות פ"ג משנה ב'.}}: "אלמלא מוראה, איש את רעהו חיים בלעו" יש למלך השפעה פנימית על העם השפעה המרוממת עבודת העם בביטולם לה'.
בנוסף לתפקיד המלך כמנהיג העם השומר על דרכיו כלשון המשנה{{הערה|אבות פ"ג משנה ב'.}}: "אלמלא מוראה, איש את רעהו חיים בלעו" יש למלך השפעה פנימית על העם השפעה המרוממת עבודת העם בביטולם לה'.


104

עריכות