כ"ב באלול: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(←‏נולדו: הרחבה)
שורה 4: שורה 4:
==אירועים ביהדות==
==אירועים ביהדות==
*נקבע ב[[מגילת תענית]] כיום-טוב "תבנא לקטלא רשעים"{{הערה|"מפני שהיו יונים שרויים בארץ ישראל ולא היו ישראל יכולים לשלוח יד ברשעים שבהם עד שיצאו משם. המתינו להם ג' ימים אם יעשו תשובה, ולא עשו תשובה. כיון שראו שלא עשו תשובה, נמנו עליהם והרגום, ואותו היום שהרגום עשאוהו יום-טוב".}}.
*נקבע ב[[מגילת תענית]] כיום-טוב "תבנא לקטלא רשעים"{{הערה|"מפני שהיו יונים שרויים בארץ ישראל ולא היו ישראל יכולים לשלוח יד ברשעים שבהם עד שיצאו משם. המתינו להם ג' ימים אם יעשו תשובה, ולא עשו תשובה. כיון שראו שלא עשו תשובה, נמנו עליהם והרגום, ואותו היום שהרגום עשאוהו יום-טוב".}}.
*[[קפ"ז]] – רבינו יעקב סג"ל ממגנצא (המהרי"ל), אבי מנהגי אשכנז, נפטר.
*[[ה'קפ"ז]] – [[רבי יעקב בן משה מולין]] (המהרי"ל, מהר"י סגל), רבה של מגנצא, אבי מנהגי אשכנז, נפטר.
*[[תק"מ]] – רבי אלחנן אשכנזי, מחבר ספר 'סדרי טהרה', נפטר.
*[[תק"מ]] – רבי אלחנן אשכנזי, מחבר ספר 'סדרי טהרה', נפטר.
*[[תרס"ו]] – רבי דב בעריש לייפער מ[[נדבורנה]] – [[סאטמר]], נפטר.
*[[תרס"ו]] – רבי דב בעריש לייפער מ[[נדבורנה]] – [[סאטמר]], נפטר.

גרסה מ־09:31, 8 בספטמבר 2023

<< >> חודש אלול

א ב ג ד ה ו ז ח ט י
יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ
כא כב כג כד כה כו כז כח כט

תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט · אדר
ניסן · אייר · סיוון · תמוז · מנחם אב · אלול

כ"ב באלול הוא היום העשרים ושניים בחודש אלול. ביום זה ישנו כח מיוחד לתקן את חודש שבט בשנה שחלפה.

אירועים ביהדות

ימי חב"ד

אירועים

  • תשנ"ב – חגיגת סיום כתיבת ספר תורה לרפואת הרבי ב-770.

נולדו

נפטרו

הערות שוליים

  1. "מפני שהיו יונים שרויים בארץ ישראל ולא היו ישראל יכולים לשלוח יד ברשעים שבהם עד שיצאו משם. המתינו להם ג' ימים אם יעשו תשובה, ולא עשו תשובה. כיון שראו שלא עשו תשובה, נמנו עליהם והרגום, ואותו היום שהרגום עשאוהו יום-טוב".


הפתגם היומי - כ"ב באלול - מלוח היום יום
תורת החסידות דורשת, כי תחלה להוכחה צריכים להסיר את הצפרנים, ניט שטעכען זיך, כי בטופרהא אחידן, יעדער שטאך איז קליפה וסטרא אחרא, ואחר נטילת הצפרנים צריך להיות נטילת ידים כמבואר ענינה בדברי אלוקים חיים, המשכת המוחין למדות.

תרגום מאידיש: תורת החסידות דורשת, כי תחלה להוכחה צריכים להסיר את הצפרנים, לא להידקר, כי "בצפרנים הן - (הסטרא אחרא) - נאחזות", כל דקירה היא קליפה וסטרא אחרא, ואחר נטילת הצפרנים צריך להיות נטילת ידים, כמבואר ענינה בדברי אלוקים חיים, המשכת המוחין למדות.