משתמש:הלקח והלבוב: הבדלים בין גרסאות בדף
הלקח והלבוב (שיחה | תרומות) |
הלקח והלבוב (שיחה | תרומות) |
||
שורה 18: | שורה 18: | ||
|}</div><noinclude>[[קטגוריה:תיבות משתמש|איפכא מסתבראניק]]</noinclude> | |}</div><noinclude>[[קטגוריה:תיבות משתמש|איפכא מסתבראניק]]</noinclude> | ||
==דעת רבינו== | ==דעת רבינו== | ||
"כאן המקום להזכיר אודות ענין בלתי רצוי הדורש תיקון..: ישנם "שפיץ-חב"ד" החושבים שהם אלו שיודעים מה צריכים לעשות וכיצד צריכים להתנהג, וכל אלו שמסביבם, שמנסים להעיר להם לפעמים שעושים דבר בלתי רצוי – אין הדבר מועיל להם כלל, בחשבם מי הם אלו שיכולים להעיר להם, בה בשעה שאף אחד מהם אינו מגיע לדרגתם, שהרי הם "שפיץ-חב"ד!"... | "כאן המקום להזכיר אודות ענין בלתי רצוי הדורש תיקון..: ישנם "שפיץ-חב"ד" החושבים שהם אלו שיודעים מה צריכים לעשות וכיצד צריכים להתנהג, '''וכל אלו שמסביבם, שמנסים להעיר להם לפעמים שעושים דבר בלתי רצוי – אין הדבר מועיל להם כלל, בחשבם מי הם אלו שיכולים להעיר להם, בה בשעה שאף אחד מהם אינו מגיע לדרגתם,''' שהרי הם "שפיץ-חב"ד!"... | ||
כוונת דברים - לאלו שכתוצאה מדיבורים שלהם, עניני דפוס שהדפיסו, או ניגונים וכו' [הערה: הכוונה כנראה להניגון "חיילי אדונינו" שהתחילו לנגן], גרמו לרחק עשרות יהודים מתורת הבעש"ט, לימוד החסידות והנהגה בדרכי החסידות... לא רק שפעולות אלו אינם מביאות לקירוב רחוקים, אלא אדרבה, עי"ז מרחקים את אלו שכבר התחילו להתקרב!... | כוונת דברים - לאלו שכתוצאה מדיבורים שלהם, עניני דפוס שהדפיסו, או ניגונים וכו' [הערה: הכוונה כנראה להניגון "חיילי אדונינו" שהתחילו לנגן], גרמו לרחק עשרות יהודים מתורת הבעש"ט, לימוד החסידות והנהגה בדרכי החסידות... '''לא רק שפעולות אלו אינם מביאות לקירוב רחוקים, אלא אדרבה, עי"ז מרחקים את אלו שכבר התחילו להתקרב!... | ||
רצונך לנגן ניגון חסידי – ישנם ניגונים רבים! רצונך לדבר דברי חסידות, להפיץ דברי חסידות – ישנו ריבוי עצום של דברי חסידות! לך בדרך שסללו רבותינו נשיאינו! אף אחד אינו זקוק ל"חידושים" שלך, שהתועלת היחידה שבהם היא – מחלוקת חדשה נגד הבעש"ט ואדמו"ר הזקן, רחמנא ליצלן!... ולכן, להוי ידוע שכל מי שממשיך בפעולות אלו – הרי הוא מנגד ולוחם נגד חסידות חב"ד, נגד נשיא דורנו, הבעש"ט, עד מלכא משיחא... שרוצה וחפץ לבוא, אלא שממתין עד שיוסיפו בהפצת המעיינות חוצה, ואילו הוא – מרחק יהודים מתורת החסידות, רחמנא ליצלן!..." | רצונך לנגן ניגון חסידי – ישנם ניגונים רבים! רצונך לדבר דברי חסידות, להפיץ דברי חסידות – ישנו ריבוי עצום של דברי חסידות! לך בדרך שסללו רבותינו נשיאינו! '''אף אחד אינו זקוק ל"חידושים" שלך, שהתועלת היחידה שבהם היא – מחלוקת חדשה נגד הבעש"ט ואדמו"ר הזקן, רחמנא ליצלן!... ולכן, להוי ידוע שכל מי שממשיך בפעולות אלו – הרי הוא מנגד ולוחם נגד חסידות חב"ד, נגד נשיא דורנו, הבעש"ט, עד מלכא משיחא... שרוצה וחפץ לבוא, אלא שממתין עד שיוסיפו בהפצת המעיינות חוצה, ואילו הוא – מרחק יהודים מתורת החסידות, רחמנא ליצלן!..."''' | ||
(משיחת ש"פ בראשית (התוועדות ב') ה'תשמ"ה) | (משיחת ש"פ בראשית (התוועדות ב') ה'תשמ"ה) | ||
בשנת תנש"א שאל אהרן דב הלפרין את הרבי בקשר לפרסום מאמר של ר' יואל כהן בעיתון כפר חב"ד, שנועד להסביר כי החסידים יכולים לחשוב על רבם שהוא המשיח. על כך ענה הרבי: "באם רחמנא ליצלן יעשה מעין דמעין דהנ"ל - קדימה שיסגור המכתב עת לגמרי." (חשבונו של עולם ע' 185) | בשנת תנש"א שאל אהרן דב הלפרין את הרבי בקשר לפרסום מאמר של ר' יואל כהן בעיתון כפר חב"ד, שנועד להסביר כי החסידים יכולים לחשוב על רבם שהוא המשיח. על כך ענה הרבי: '''"באם רחמנא ליצלן יעשה מעין דמעין דהנ"ל - קדימה שיסגור המכתב עת לגמרי."''' (חשבונו של עולם ע' 185) | ||
בהמשך השנה שאל דוד נחשון את הרבי האם הגיע הזמן לפרסם בעולם שהרבי הוא משיח, כתב הרבי: "כפשוט מופרך לגמרי" (יומן הרב פסח צבי שמערלינג, תנש"א) | בהמשך השנה שאל דוד נחשון את הרבי האם הגיע הזמן לפרסם בעולם שהרבי הוא משיח, כתב הרבי: '''"כפשוט מופרך לגמרי"''' (יומן הרב פסח צבי שמערלינג, תנש"א) |
גרסה מ־14:41, 11 באוגוסט 2023
דעת רבינו
"כאן המקום להזכיר אודות ענין בלתי רצוי הדורש תיקון..: ישנם "שפיץ-חב"ד" החושבים שהם אלו שיודעים מה צריכים לעשות וכיצד צריכים להתנהג, וכל אלו שמסביבם, שמנסים להעיר להם לפעמים שעושים דבר בלתי רצוי – אין הדבר מועיל להם כלל, בחשבם מי הם אלו שיכולים להעיר להם, בה בשעה שאף אחד מהם אינו מגיע לדרגתם, שהרי הם "שפיץ-חב"ד!"...
כוונת דברים - לאלו שכתוצאה מדיבורים שלהם, עניני דפוס שהדפיסו, או ניגונים וכו' [הערה: הכוונה כנראה להניגון "חיילי אדונינו" שהתחילו לנגן], גרמו לרחק עשרות יהודים מתורת הבעש"ט, לימוד החסידות והנהגה בדרכי החסידות... לא רק שפעולות אלו אינם מביאות לקירוב רחוקים, אלא אדרבה, עי"ז מרחקים את אלו שכבר התחילו להתקרב!...
רצונך לנגן ניגון חסידי – ישנם ניגונים רבים! רצונך לדבר דברי חסידות, להפיץ דברי חסידות – ישנו ריבוי עצום של דברי חסידות! לך בדרך שסללו רבותינו נשיאינו! אף אחד אינו זקוק ל"חידושים" שלך, שהתועלת היחידה שבהם היא – מחלוקת חדשה נגד הבעש"ט ואדמו"ר הזקן, רחמנא ליצלן!... ולכן, להוי ידוע שכל מי שממשיך בפעולות אלו – הרי הוא מנגד ולוחם נגד חסידות חב"ד, נגד נשיא דורנו, הבעש"ט, עד מלכא משיחא... שרוצה וחפץ לבוא, אלא שממתין עד שיוסיפו בהפצת המעיינות חוצה, ואילו הוא – מרחק יהודים מתורת החסידות, רחמנא ליצלן!..."
(משיחת ש"פ בראשית (התוועדות ב') ה'תשמ"ה)
בשנת תנש"א שאל אהרן דב הלפרין את הרבי בקשר לפרסום מאמר של ר' יואל כהן בעיתון כפר חב"ד, שנועד להסביר כי החסידים יכולים לחשוב על רבם שהוא המשיח. על כך ענה הרבי: "באם רחמנא ליצלן יעשה מעין דמעין דהנ"ל - קדימה שיסגור המכתב עת לגמרי." (חשבונו של עולם ע' 185)
בהמשך השנה שאל דוד נחשון את הרבי האם הגיע הזמן לפרסם בעולם שהרבי הוא משיח, כתב הרבי: "כפשוט מופרך לגמרי" (יומן הרב פסח צבי שמערלינג, תנש"א)