שיחת תבנית:פולע: הבדלים בין גרסאות בדף
צוברענגען משיח (שיחה | תרומות) (←תשובות ושאלות למשתמש:חיים כ: פסקה חדשה) |
צוברענגען משיח (שיחה | תרומות) |
||
שורה 25: | שורה 25: | ||
== תשובות ושאלות ל[[משתמש:חיים כ]] == | == תשובות ושאלות ל[[משתמש:חיים כ]] == | ||
1: לשאלתך: אני כתבתי שמצד אחד "ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא" ומצד שני שאני מאמין שהרבי חי בגשמיות, וההסבר הוא כך: אכן "ספדו וכו'", ואני מאמין שהרבי (שים לב על ההבדל) כאן איתנו - זה היה כוונתי כשכתבתי שהרבי חי בגשמיות, מכיוון ש"זרעו בחיים אף הוא בחיים", ומשכך | 1: לשאלתך: אני כתבתי שמצד אחד "ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא" ומצד שני שאני מאמין שהרבי חי בגשמיות, וההסבר הוא כך: אכן "ספדו וכו'", ואני מאמין שהרבי (שים לב על ההבדל) כאן איתנו - זה היה כוונתי כשכתבתי שהרבי חי בגשמיות, מכיוון ש"זרעו בחיים אף הוא בחיים", ומשכך "דער רבי לעבט!" והרבי נמצא איתנו ואנחנו נמצאים איתו, וזה מסתדר עם כך ש"ספדו וכו'" כי הכוונה במה שכתבתי ש"אני מאמין שהרבי חי בגשמיות" היא שאכן לצערינו "ספדו וכו'", אך הרבי נמצא איתנו, כאמור, מכיוון ש"מה זרעו וכו'" ואנו מוכרחים ויודעים שאנו צריכים להוציא את עצמינו ממצב של "ונכסה". | ||
2: אתה כתבת ש{{ציטוטון|וכלה בכך שדווקא כאשר הרבי מלך המשיח שליט"א חי בגוף גשמי הרי זה מביא להכרה בכך שההתגלות הינו הדבר המוכרח ביותר}}. עניין זה לא מסתדר לעניות דעתי, כי הרי הרבי מבחינתך חי? נכון? יופי. למה זה "מביא להכרה בכך שההתגלות הינו הדבר המוכרח ביותר?" - כדבריך. מדוע? הרי הרבי חי בגשמיות ממש (לטענתך) ונצפה כל יום ראשון מחלק דולרים ב770, אז איזה התגלות צריכה להיות? אנא חדד את דבריך. | 2: אתה כתבת ש{{ציטוטון|וכלה בכך שדווקא כאשר הרבי מלך המשיח שליט"א חי בגוף גשמי הרי זה מביא להכרה בכך שההתגלות הינו הדבר המוכרח ביותר}}. עניין זה לא מסתדר לעניות דעתי, כי הרי הרבי מבחינתך חי? נכון? יופי. למה זה "מביא להכרה בכך שההתגלות הינו הדבר המוכרח ביותר?" - כדבריך. מדוע? הרי הרבי חי בגשמיות ממש (לטענתך) ונצפה כל יום ראשון מחלק דולרים ב770, אז איזה התגלות צריכה להיות? אנא חדד את דבריך. | ||
3:אני חושב שהשיחה של "ספדו וכו'" דווקא '''כן''' רלוונטית לנידון, שהרי 1: אין שיחה אחרת ש'''נוגדת''' שהעניין הזה נוגע גם לדורינו. 2: ידוע שכשהרבי אמר "דער רעבע דער שווער" התכוון גם לעצמו. 3: אני לא הבנתי מה קטע השיחה שהבאת כאן בא לבטא, ואיך הוא '''"נוגד לגמרי"''' את השיחה ש"ספדו וכו'"? | 3:אני חושב שהשיחה של "ספדו וכו'" דווקא '''כן''' רלוונטית לנידון, שהרי 1: אין שיחה אחרת ש'''נוגדת''' שהעניין הזה נוגע גם לדורינו. 2: ידוע שכשהרבי אמר "דער רעבע דער שווער" התכוון גם לעצמו. 3: אני לא הבנתי מה קטע השיחה שהבאת כאן בא לבטא, ואיך הוא '''"נוגד לגמרי"''' את השיחה ש"ספדו וכו'"? | ||
4: אביא כאן ציטוט מהשיחה שהבאת, ולא, אני לא חתכתי את הקטע כדי שיהיה אסמכתא לטענתי, ואתה יכול לקרוא אחר כך את קטע השיחה השלם ולראות שזה מסתדר גם אם תקרא את כל הקטע: {{ציטוטון|מזה מובן החידוש דדורנו...וכו'...שתיכף מגיע משיח צדקנו וגו'.}} הבנת? כתוב במפורש בשיחה: "'''שתיכף''' מגיע משיח צדקנו. זה לא שבדורינו הוא '''כבר הגיע''', אלא שבדורינו הוא '''יגיע!''' בברכה ובתקווה להבנה ולתשובות, --[[משתמש:חילזון|חילזון]] - [[שיחת משתמש:חילזון|שיחה]], 18:47, כ"א באב, ה'תשפ"ג 18:47, 8 באוגוסט 2023 (UTC) | 4: אביא כאן ציטוט מהשיחה שהבאת, ולא, אני לא חתכתי את הקטע כדי שיהיה אסמכתא לטענתי, ואתה יכול לקרוא אחר כך את קטע השיחה השלם ולראות שזה מסתדר גם אם תקרא את כל הקטע: {{ציטוטון|מזה מובן החידוש דדורנו...וכו'...שתיכף מגיע משיח צדקנו וגו'.}} הבנת? כתוב במפורש בשיחה: "'''שתיכף''' מגיע משיח צדקנו. זה לא שבדורינו הוא '''כבר הגיע''', אלא שבדורינו הוא '''יגיע!''' בברכה ובתקווה להבנה ולתשובות, --[[משתמש:חילזון|חילזון]] - [[שיחת משתמש:חילזון|שיחה]], 18:47, כ"א באב, ה'תשפ"ג 18:47, 8 באוגוסט 2023 (UTC) |
גרסה מ־20:48, 8 באוגוסט 2023
מה זה??? חילזון (שיחה | תרומות) לא חתמ/ה.
- ברוך הבא חילזון! התבנית אינה קיימת. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (17:34, ט"ז באב, ה'תשפ"ג).
- אז למה הערך לא נמחק? חילזון (שיחה | תרומות) לא חתמ/ה.
- חילזון לא מדובר בערך אלא בתבנית שככל הנראה לא תאמה את נהלי חב"דפדיה. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (18:02, ט"ז באב, ה'תשפ"ג).
- מה הפשט? חילזון (שיחה | תרומות) לא חתמ/ה.
- חילזון התבנית נמחקה. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (12:27, י"ז באב, ה'תשפ"ג).
- מעולה חילזון (שיחה | תרומות) לא חתמ/ה.
- חילזון למה זה חשוב לך?. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (12:38, י"ז באב, ה'תשפ"ג).
- "חסיד הוא מסודר". אני מקיים זאת... ועוד רגע אני משחרר את הערך הראשון שלי. שים לב!!! חכה דקה ותראה. חילזון (שיחה | תרומות) לא חתמ/ה.
- חילזון אני מצפה לזה בכליון עיניים. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (12:46, י"ז באב, ה'תשפ"ג).
- לערך הזה אתה לא כל כך תרצה לראות קיים, אבל בסדר. חילזון (שיחה | תרומות) לא חתמ/ה.
- פרסמתי חילזון (שיחה | תרומות) לא חתמ/ה.
- חילזון ביצעתי מעט שינויים בערך. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (12:51, י"ז באב, ה'תשפ"ג).
- שינוי מדהים!! ואגב, אם אתה וחבריך רוצים להתכחש לאמת, אמת שקשה, שכואבת, שמביאה לדמעות, לגלות, וכו' וכו', זהו דבר לא נכון!! הרי אם נשאר באשליות שהכל בסדר, ו"שליט"א", ושום דבר לא קרה, ויש חלוקת דולרים בכל יום ראשון, דבר זה יגרום שנפסיק לפעול! שלא נעבוד קשה, להביא את משיח וההתגלות של הרבי שתהיה בעוד רגע! והרי ידועה השיחה שאיך מסתדר שמצד אחד "יעקב אבינו לא מת" ומצד שני"וכי ספדו ספנדייא וחנטו חנטייא??" אלא מאי - שהעניין של "ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא" הוא רק בגשמיות!! אך בכל שאר העניינים הרבי כאן איתנו!!! וכן, גם אני סובר שהרבי כאן איתנו בגמשיות ממש ממש!! הרבי אמר בעצמו ש"זרעו בחיים אף הוא בחיים"!! וזה לא סותר! כשאנחנו יודעים שיש אמת. אמת כואבת, קשה. אנחנו חייבים להתמודד איתה!!!! הרבי לא רצה שכך נתנהג!!! הרבי רצה שנפעול!! שנזיז את עצמינו, ולא נחיה באשליות מטופשות וחסרי היגיון וטעם!! הרי אם יש לאדם בעיה, הוא לא צריך להתכחש אליה, אלא לנסות לפתור אותה!!! לעבוד קשה בכל דרך שהיא, כדי להביא משיח נאו מיד ממש!!!! ואגמור בצעקה: "עד מתי???" עד מתי???" עד מתי??""חילזון - שיחה, 13:01, י"ז באב, ה'תשפ"ג 13:01, 4 באוגוסט 2023 (UTC)
- לערך הזה אתה לא כל כך תרצה לראות קיים, אבל בסדר. חילזון (שיחה | תרומות) לא חתמ/ה.
- חילזון אני מצפה לזה בכליון עיניים. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (12:46, י"ז באב, ה'תשפ"ג).
- "חסיד הוא מסודר". אני מקיים זאת... ועוד רגע אני משחרר את הערך הראשון שלי. שים לב!!! חכה דקה ותראה. חילזון (שיחה | תרומות) לא חתמ/ה.
- חילזון למה זה חשוב לך?. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (12:38, י"ז באב, ה'תשפ"ג).
- מעולה חילזון (שיחה | תרומות) לא חתמ/ה.
- חילזון לא מדובר בערך אלא בתבנית שככל הנראה לא תאמה את נהלי חב"דפדיה. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (18:02, ט"ז באב, ה'תשפ"ג).
- אז למה הערך לא נמחק? חילזון (שיחה | תרומות) לא חתמ/ה.
חילזון יקר
מכיוון שאי אפשר להשאיר טענות כאלה על האתר ללא מענה אנסה לענות על טענותיך ראשון ראשון ועל אחרון אחרון.
א. "אם אתה וחבריך רוצים להתכחש לאמת, אמת שקשה, שכואבת, שמביאה לדמעות, לגלות, וכו' וכו', זהו דבר לא נכון!! הרי אם נשאר באשליות שהכל בסדר, ו"שליט"א", ושום דבר לא קרה, ויש חלוקת דולרים בכל יום ראשון, דבר זה יגרום שנפסיק לפעול! שלא נעבוד קשה, להביא את משיח וההתגלות של הרבי שתהיה בעוד רגע!" בקשר לזה שכתבת שהמשיחסטים מתכחשים לאמת ועל ידי כך גורמים לכך שהתגלות הרבי מלך המשיח שליט"א לא תהיה אצלם כל כך מוכרחת, הרי טענה זו אם באמת מסתכלים לתוכה אין לה מקום כלל וכלל החל מכך ש:"ןדברך מלכנו אמת וקיים לעד" ומציאות התורה קובעת את מציאות העולם, וכלה בכך שדווקא כאשר הרבי מלך המשיח שליט"א חי בגוף גשמי הרי זה מביא להכרה בכך שההתגלות הינו הדבר המוכרח ביותר, והא ראיה ממשל הצמח צדק על האב שמתחבא מבנו כדי לנסותו שדווקא בגלל שהבן יודע שהאב חי וקיים ולא מתייאש מקביעה זו, הרי זה מביא את הבן לחפש אחריו עד שמוצאו, ומחפשו הרבה הרבה יותר בדחיפות מאשר אילו הבן יודע שאביו הסתלק אבל ע"י שממשיך דרכו הרי יהיה איתו בכל ענייניו (כמו הדור התשיעי ביחס לדור השמיני).
ב. " והרי ידועה השיחה שאיך מסתדר שמצד אחד "יעקב אבינו לא מת" ומצד שני"וכי ספדו ספנדייא וחנטו חנטייא??" אלא מאי - שהעניין של "ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא" הוא רק בגשמיות!! אך בכל שאר העניינים הרבי כאן איתנו!!! וכן, גם אני סובר שהרבי כאן איתנו בגמשיות ממש ממש!! הרבי אמר בעצמו ש"זרעו בחיים אף הוא בחיים"!! וזה לא סותר! כשאנחנו יודעים שיש אמת. אמת כואבת, קשה. אנחנו חייבים להתמודד איתה!!!!" לא ירדתי לסוף דעתך בכך שמצד אחד כתבת "ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא" בגשמיות(?!) ומצד שני כתבת שגם אתה מאמין שהרבי נמצא איתנו בגשמיות, אבל בכל מקרה שיחה זו אינה רלוונטית להנדון (ולפני שתקפוץ בסיסמאות וכו' חכה עד הסוף להסבר), מכיוון ששיחה זו נאמרה על הדור השמיני (הרבי הריי"צ) שבו באמת היתה הסתלקות אבל בדורנו הדור התשיעי " הדור האחרון לגלות ודור ראשון לגאולה " שבו אנו נמצאים כרגע גם לאחר ג' תמוז תשנ"ד (ואני מקווה מאוד שאינך חולק עלי בקבעתי זו שלא עברנו דור), לא היתה הסתלקות, ובטח הינך חושב עכשיו הינה עוד פעם המשיחסטים מתכחשים לאמת וקובעים קביעות חסרות בסיס, אבל קביעה זו שבדורנו לא היתה ולא תהיה הסתלקות, לא בדיתי ממוחי הקודח אלה אלא דבריו המפורשים של מלכנו משיחנו כ"ק אדוננו מורנו ורבנו שליט"א, בש"פ בא ה'תשנ"ב, ובשביל שלא תטען שאני מחלק את הקטעים לרצוני כדי שיגשימו את מטרתי אביא כאן קטע ללא עריכה ותוכל להווכח בקביעה זו בעצמך.
" מזה מובן החידוש דדורנו – הדור התשיעי לגבי כל הדורות שלפני זה, עד גם הדור שלפנ"ז (דור השמיני): מכיון שהגאולה לא באה אז בפועל, ה"בא אל פרעה" (הגילוי ד"אתפריעו כל נהורין" למטה) לא הי' בתכלית השלימות כנשמה בגוף בריא (היתה הסתלקות הנשמה מן הגוף, וגם הנשמה בגוף היתה במצב ש"הדיבור הוא בגלות" וכו'); משא"כ בדורנו זה – הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה – נעשה תומ"י "נתלו המאורות", שלא זו בלבד שלא חסר ח"ו במאורות הגדולים דגילוי תושב"כ ותושבע"פ[118], אלא אדרבה – נוספת בזה שלימות נעלית יותר [לא באופן ד"כבד פה מאורייתא שבע"פ וכבד לשון מאורייתא שבכתב", להיותו למעלה מזה], באופן שכנשמות בגופים מקבלים בפנימיות "אתפריעו כל נהורין" ש"נתלו" עתה, עי"ז שתיכף מגיע משיח צדקנו, "שלח נא ביד תשלח", וילמד תורה את כל העם כולו[119], עד "תורה חדשה מאתי תצא"[120], וזה פועל את השלימות והעלי' דכל הדורות שלפנ"ז, עי"ז ש"הקיצו ורננו שוכני עפר", ובעל ההילולא בראשנו. את החידוש של דורנו לגבי הדורות שלפני זה – רואים בפועל בעבודת הדור: בדורנו זה נוסף עד שלא בערך לגבי הדורות שלפנ"ז בעבודה דהפצת התורה והיהדות והפצת המעינות חוצה, הן בריבוי השפע (הספרים הנדפסים וכו'), והן בעשיית כל העולם, עד לחוצה שאין חוצה ממנו, כלי לקבלת האורות הגדולים, הן בנוגע לבנ"י – ע"י התרי"ג מצוות, והן בנוגע לאוה"ע – ע"י הפצת השבע מצוות בני נח[121], כך שמאירים את כל העולם עם "נר מצוה ותורה אור" באופן ד"אתפריעו כל נהורין", שכל אחד יכול לקבל את האור כנשמה בריאה בגוף בריא, עד שרואים בפועל (כמדובר כמ"פ לאחרונה) שאומות העולם בכו"כ מדינות מסייעים לבנ"י בעבודתם (ע"ד ויותר מכפי שהי' ביציאת מצרים), עד שגם במדינה ההיא שהיתה סגורה ומסוגרת ריבוי שנים, ולא נתנו לבנ"י לצאת ממנה ולא איפשרו להם לקיים תומ"צ בשלימות וכו' – הרי לאחרונה נשתנתה מן הקצה אל הקצה, וכעת לא זו בלבד שמאפשרים לבנ"י להתנהג שם כרצונם, ומאפשרים להם לצאת משם, אלא יתירה מזו – מסייעים להם בכך. עד שרואים כיום בפועל, שנוסף לזה שבנ"י עומדים "הכן כולכם" לגאולה, גם אוה"ע עומדים "הכן כולכם" שבנ"י יצאו כבר מהגלות וילכו לארץ ישראל בגאולה האמיתית והשלימה, ונשמות בגופים בלי שום הפסק כלל, באים מיד לתכלית השלימות ד"בא אל פרעה" בגאולה האמיתית והשלימה, שלימות הגילוי ד"אתפריעו כל נהורין", "והי' לך הוי' לאור עולם"[122]."
--חיים כ - מסמ ציכל - כ"א באב ה'תשפ"ג - 12:48, 8 באוגוסט 2023 (UTC)
תשובות ושאלות למשתמש:חיים כ
1: לשאלתך: אני כתבתי שמצד אחד "ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא" ומצד שני שאני מאמין שהרבי חי בגשמיות, וההסבר הוא כך: אכן "ספדו וכו'", ואני מאמין שהרבי (שים לב על ההבדל) כאן איתנו - זה היה כוונתי כשכתבתי שהרבי חי בגשמיות, מכיוון ש"זרעו בחיים אף הוא בחיים", ומשכך "דער רבי לעבט!" והרבי נמצא איתנו ואנחנו נמצאים איתו, וזה מסתדר עם כך ש"ספדו וכו'" כי הכוונה במה שכתבתי ש"אני מאמין שהרבי חי בגשמיות" היא שאכן לצערינו "ספדו וכו'", אך הרבי נמצא איתנו, כאמור, מכיוון ש"מה זרעו וכו'" ואנו מוכרחים ויודעים שאנו צריכים להוציא את עצמינו ממצב של "ונכסה". 2: אתה כתבת ש"וכלה בכך שדווקא כאשר הרבי מלך המשיח שליט"א חי בגוף גשמי הרי זה מביא להכרה בכך שההתגלות הינו הדבר המוכרח ביותר". עניין זה לא מסתדר לעניות דעתי, כי הרי הרבי מבחינתך חי? נכון? יופי. למה זה "מביא להכרה בכך שההתגלות הינו הדבר המוכרח ביותר?" - כדבריך. מדוע? הרי הרבי חי בגשמיות ממש (לטענתך) ונצפה כל יום ראשון מחלק דולרים ב770, אז איזה התגלות צריכה להיות? אנא חדד את דבריך. 3:אני חושב שהשיחה של "ספדו וכו'" דווקא כן רלוונטית לנידון, שהרי 1: אין שיחה אחרת שנוגדת שהעניין הזה נוגע גם לדורינו. 2: ידוע שכשהרבי אמר "דער רעבע דער שווער" התכוון גם לעצמו. 3: אני לא הבנתי מה קטע השיחה שהבאת כאן בא לבטא, ואיך הוא "נוגד לגמרי" את השיחה ש"ספדו וכו'"? 4: אביא כאן ציטוט מהשיחה שהבאת, ולא, אני לא חתכתי את הקטע כדי שיהיה אסמכתא לטענתי, ואתה יכול לקרוא אחר כך את קטע השיחה השלם ולראות שזה מסתדר גם אם תקרא את כל הקטע: "מזה מובן החידוש דדורנו...וכו'...שתיכף מגיע משיח צדקנו וגו'." הבנת? כתוב במפורש בשיחה: "שתיכף מגיע משיח צדקנו. זה לא שבדורינו הוא כבר הגיע, אלא שבדורינו הוא יגיע! בברכה ובתקווה להבנה ולתשובות, --חילזון - שיחה, 18:47, כ"א באב, ה'תשפ"ג 18:47, 8 באוגוסט 2023 (UTC)