39,916
עריכות
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 1: | שורה 1: | ||
בעבר היייתה מצוות הקהל, ב[[בית המקדש]]. | בעבר היייתה מצוות הקהל, ב[[בית המקדש]]. | ||
מכיון שה[[תורה]] היא נצחית, לכן על אף שאמנם אין באפשרותנו לקיים את מצוות הקהל במובנה הפשוט | מכיון שה[[תורה]] היא נצחית, לכן על אף שאמנם אין באפשרותנו לקיים את מצוות הקהל במובנה הפשוט בבית המקדש, תוכנה הרוחני, כפי שהוא בא לידי ביטוי בעבודת האדם ב'מקדש' הפרטי שבתוך [[לב|ליבו]], עומד בתוקפו. | ||
עניינה של [[מצוות הקהל]] הוא להקהיל ולחבר יחדיו את כל חלקי עם-ישראל, ולהפנות את כל כוחותיהם ל[[יראת שמים]] ולקיום ה[[מצוות]]. דבר זה נדרש לעשות כל אדם מישראל - להקהיל ולרכז את כל כוחות נפשו ואת מחשבותיו, דיבוריו ומעשיו, ולהכניס אותם לתוך '[[בית המקדש]]' הפנימי. | עניינה של [[מצוות הקהל]] הוא להקהיל ולחבר יחדיו את כל חלקי עם-ישראל, ולהפנות את כל כוחותיהם ל[[יראת שמים]] ולקיום ה[[מצוות]]. דבר זה נדרש לעשות כל אדם מישראל - להקהיל ולרכז את כל כוחות [[נפש|נפשו]] ואת [[מחשבה|מחשבותיו]], [[דיבור|דיבוריו]] [[מעשה|ומעשיו]], ולהכניס אותם לתוך '[[בית המקדש]]' הפנימי. | ||
== על ידי המלך == | == על ידי המלך == | ||
פעולה זו נעשית על-ידי ה[[מלך]]. עניינו של מלך שהוא משליט מרות וקבלת-עול בקרב העם. בעולמו הפנימי של האדם, המלך מסמל את קבלת-העול. | פעולה זו של הקהל, נעשית על-ידי ה[[מלך]]. עניינו של מלך שהוא משליט מרות וקבלת-עול בקרב העם. | ||
בעולמו הפנימי של האדם, המלך מסמל את קבלת-העול. | |||
דבר זה מורה, ש[[יהודי]] נדרש להפנות את כל כוחותיו לעבודת ה' מתוך [[קבלת-עול]] ו[[התבטלות]] גמורה לקב"ה. | דבר זה מורה, ש[[יהודי]] נדרש להפנות את כל כוחותיו לעבודת ה' מתוך [[קבלת-עול]] ו[[התבטלות]] גמורה לקב"ה. | ||
אמנם אפשר וצריך לעבוד את ה' גם באמצעות הבנה [[שכל|שכלית]] ותחושת [[עונג]] בקיום המצוות, אבל היסוד הוא קבלת-העול. | אמנם אפשר וצריך לעבוד את ה' גם באמצעות הבנה [[שכל|שכלית]] ותחושת [[עונג]] בקיום המצוות, אבל היסוד הוא קבלת-העול. | ||
הסיבה לכך היא, מכיון שאם חסר לאדם הבסיס של קבלת-העול והוא עובד את ה' רק על-פי ההכרה השכלית והחשק שלו בקיום המצוות, עלולה להתפתח מזה תחושה של [[גאוה|חשיבות עצמית]], הפך התכלית הרצויה של "ויראו את ה'". | |||
== בימה של עץ == | == בימה של עץ == |
עריכות