עקודים נקודים ברודים: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
ספירת המלכות (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{סדר ההשתלשלות}} | {{סדר ההשתלשלות}} | ||
'''עקודים נקודים ברודים''' הם הכינוי לשלושת ה[[עולמות]] המשתלשלים החל מן [[אדם קדמון]] ועד [[עולם האצילות]]. עולמות אלו חלוקים ביניהם במעמד ומצב ה[[ספירות]] בעולמות אלו. ב[[עולם העקודים]] כלולים ועקודים כל הספירות בכלי אחד, בלי כל חילוק ביניהם. ב[[עולם הנקודים]] מתפרטים הספירות לבחינות נפרדות שאינם כלולות זה מזה. ב[[עולם הברודים]] הספירות הם בבחינת נפרדות, אבל כל אחת כלולה גם מהשניה. | '''עקודים נקודים ברודים''' הם הכינוי לשלושת ה[[עולמות]] המשתלשלים החל מן [[אדם קדמון]] ועד [[עולם האצילות]]. עולמות אלו חלוקים ביניהם במעמד ומצב ה[[ספירות]] בעולמות אלו. ב[[עולם העקודים]] כלולים ועקודים כל הספירות בכלי אחד, בלי כל חילוק ביניהם. ב[[עולם הנקודים]] מתפרטים הספירות לבחינות נפרדות שאינם כלולות זה מזה. ב[[עולם הברודים]] הספירות הם בבחינת נפרדות, אבל כל אחת כלולה גם מהשניה. | ||
בחסידות מבואר כי עולם הנקודים הוא [[עולם התוהו]], ועולם הברודים הוא [[עולם האצילות]]. | |||
==ראו גם== | ==ראו גם== |
גרסה מ־05:15, 23 באוקטובר 2022
סדר השתלשלות |
---|
לפני הצמצום |
עצמות ומהות · מאור · אור אין סוף · עשר ספירות הגנוזות · יחיד · אחד ויחיד · קדמון · טהירו עילאה |
הצמצום והקו |
צמצום הראשון · טהירו תתאה · מקום פנוי · רשימו · נקודה קו שטח · קו וחוט · עגולים ויושר · אור מקיף · אור פנימי · ראש תוך סוף |
בי"ע דכללות |
אבי"ע (השתלשלות כללית)
אדם קדמון · עולם העקודים · עולם התוהו · אור ישר · אור חוזר · שם ע"ב · שם ס"ג · שם מ"ה · שם ב"ן |
אבי"ע דפרטות |
עולמות אצילות בריאה יצירה עשיה
עולם האצילות · עולם הבריאה · עולם היצירה · עולם העשייה · בי"ע · פרסא |
סוגי השתלשלות |
יש מאין · עילה ועלול · קפיצה ודילוג · אין ערוך |
עקודים נקודים ברודים הם הכינוי לשלושת העולמות המשתלשלים החל מן אדם קדמון ועד עולם האצילות. עולמות אלו חלוקים ביניהם במעמד ומצב הספירות בעולמות אלו. בעולם העקודים כלולים ועקודים כל הספירות בכלי אחד, בלי כל חילוק ביניהם. בעולם הנקודים מתפרטים הספירות לבחינות נפרדות שאינם כלולות זה מזה. בעולם הברודים הספירות הם בבחינת נפרדות, אבל כל אחת כלולה גם מהשניה.
בחסידות מבואר כי עולם הנקודים הוא עולם התוהו, ועולם הברודים הוא עולם האצילות.