דבר מלכות צו: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "{{ציטוט צף|בכל זה ניתוסף עוד יותר בשנים האחרונות – שקבעו המנהג לערוך הדלקת נר חנוכה במעמד...")
 
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{ציטוט צף|בכל זה ניתוסף עוד יותר בשנים האחרונות שקבעו המנהג לערוך הדלקת נר חנוכה במעמד של "פרסומי ניסא" בקנה־מידה עולמי ע"י השימוש ב"לווין" ("סאַטעלייט").
{{ציטוט צף|בהשגחה פרטית, יצאה בימים אלו החלטה מספר 104– גימטריא צד"י מבית הנבחרים של מדינה זו (באי-הכח של המדינה כולה), שיש להם הכח דדינא דמלכותא דינא – בקשר לקביעת יום "עשתי עשר יום" לחודש ניסן דשנה זו כיום מיועד במיוחד לחיזוק חינוך הטוב וכיו"ב. – יסודות בישוב העולם עבור כל תושבי המדינה וכל תושבי העולם –
ובהקדמה שכיון ש"כל מה שברא הקב"ה בעולמו לא בראו אלא לכבודו", מובן, שכן הוא גם בנוגע לכל התגליות המדעיות שנתחדשו ומתגלים בשנים האחרונות, שתכליתם ומטרתם להוסיף בכבודו של הקב"ה, עי"ז שמנצלים אותם לעניני קדושה, תורה ומצוותי'.
ולעשות זאת עד באופן ד"צדיק", להגיע גם בחוצה שאין חוצה ממנה.|אות ט"ז}}
ועד"ז בנדו"ד, שמנצלים את ה"לווין" לכבודו של הקב"ה – שעל ידו רואים (בעיני בשר) את פעולת הדלקת נר חנוכה (שנעשית במקום אחד) במקומות שונים ברחבי העולם, באותו רגע ממש, ולא עוד אלא שכל הרוצה (ולא רק מבנ"י, אלא גם מאומות העולם) יכול להפעיל "מכשיר" שעל ידו יראה גם הוא את הדלקת נר חנוכה.|אות ג'}}
'''דבר מלכות צו''' הינה [[שיחה]] שאמר [[הרבי]] בשבת פרשת צו ושבת הגדול, [[ח' ניסן]] [[תנש"א]].
'''דבר מלכות צו''' הינה [[שיחה]] שאמר [[הרבי]] בשבת פרשת צו ושבת הגדול, [[ח' ניסן]] [[תנש"א]].


שורה 10: שורה 9:
השבת שלפני פסח נקראת ״שבת הגדול״ על שם הנס שהיה בו "למכה מצרים בבכוריהם" שהיה התחלת הגאולה והניסים של חודש הגאולה.
השבת שלפני פסח נקראת ״שבת הגדול״ על שם הנס שהיה בו "למכה מצרים בבכוריהם" שהיה התחלת הגאולה והניסים של חודש הגאולה.


התכלית דגאולת מצרים הוא שבני ישראל כפי שנמצאים בעולם, מתוך בחירה חופשית, יכירו את ה׳ ויקבלו על עצמם עול תורה ומצוות, ויפעלו בעבודתם לגלות את האלוקות בתוך העולם כולל להפוך את הצד המתנגד לקדושה ולהביא גאולה ולכן, דווקא הנס הגדול ד״למכה מצרים בבכוריהם״ מסמל את הבירור של תוקף הקליפה, תחתון שאין למטה ממנו, עד שזה מגלה את הכוח הנצחי והבלתי מוגבל של הקב"ה, למעלה משאר הניסים, ועד שנס זה ההתחלה של הגאולה והניסים ונפלאות שנותנים את הכוח לבני ישראל לפעול בעולם עד ל״חוצה שאין חוצה ממנו״הנתינת כוח לזה נפעל על ידי משה רבינו, השליח של הקב"ה, על ידי תפילתו
במזמור צדי״ק בתהילים:
״תפילה למשה איש האלוקים״.. )״אמר להם יהי רצון שתשרה שכינה במעשה
ידיכם״ וסיים..( ״ויהי נועם ה׳ אלוקינו עלינו ומעשה ידינו כוננה עלינו ומעשה
ידינו כוננהו״
פירוש: דווקא ׳משה׳ שהינו איש האלוקים ושייך לעולם, יכול להיות הממוצע
המחבר בין בני ישראל לאלוקות, ולתת את הכוח לבני ישראל לשבור את
הקליפה ולהוריד אלוקות שלמעלה מהעולם באופן שתתלבש בעולם ובאופן
תמידי
)שזוהי תפילת עשיר, הקשורה עם עצמותו ית׳ שלמעלה מהוי׳ ואלוקים,
שבכוחו נמשך אלוקות בכל העולם, עד לתחתון שאין תחתון למטה ממנו(.
וכל זה מתוך חירות, גאולה, ״אראנו נפלאות״, להתעלות ממדרגתו
ומגבלותיו, ושיהיה ניסי ניסים בצורה קבועה וניצחיות, גאולה שאין אחריה
גלות, ששלימותה תהיה בגאולה האמיתית והשלימה
==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==



גרסה מ־17:16, 22 בספטמבר 2022

" בהשגחה פרטית, יצאה בימים אלו החלטה מספר 104– גימטריא צד"י – מבית הנבחרים של מדינה זו (באי-הכח של המדינה כולה), שיש להם הכח דדינא דמלכותא דינא – בקשר לקביעת יום "עשתי עשר יום" לחודש ניסן דשנה זו כיום מיועד במיוחד לחיזוק חינוך הטוב וכיו"ב. – יסודות בישוב העולם עבור כל תושבי המדינה וכל תושבי העולם –

ולעשות זאת עד באופן ד"צדיק", להגיע גם בחוצה שאין חוצה ממנה.

"

– אות ט"ז

דבר מלכות צו הינה שיחה שאמר הרבי בשבת פרשת צו ושבת הגדול, ח' ניסן תנש"א.

שיחה זו היא חלק מהרצף של שיחות הרבי המוגהות שנאמרו במשך השנה האחרונה בה שמענו שיחות על ידי הרבי, המכונות דבר מלכות.

תוכן השיחה

השבת שלפני פסח נקראת ״שבת הגדול״ על שם הנס שהיה בו "למכה מצרים בבכוריהם" שהיה התחלת הגאולה והניסים של חודש הגאולה.

התכלית דגאולת מצרים הוא שבני ישראל כפי שנמצאים בעולם, מתוך בחירה חופשית, יכירו את ה׳ ויקבלו על עצמם עול תורה ומצוות, ויפעלו בעבודתם לגלות את האלוקות בתוך העולם כולל להפוך את הצד המתנגד לקדושה ולהביא גאולה ולכן, דווקא הנס הגדול ד״למכה מצרים בבכוריהם״ מסמל את הבירור של תוקף הקליפה, תחתון שאין למטה ממנו, עד שזה מגלה את הכוח הנצחי והבלתי מוגבל של הקב"ה, למעלה משאר הניסים, ועד שנס זה ההתחלה של הגאולה והניסים ונפלאות שנותנים את הכוח לבני ישראל לפעול בעולם עד ל״חוצה שאין חוצה ממנו״הנתינת כוח לזה נפעל על ידי משה רבינו, השליח של הקב"ה, על ידי תפילתו במזמור צדי״ק בתהילים: ״תפילה למשה איש האלוקים״.. )״אמר להם יהי רצון שתשרה שכינה במעשה ידיכם״ וסיים..( ״ויהי נועם ה׳ אלוקינו עלינו ומעשה ידינו כוננה עלינו ומעשה ידינו כוננהו״ פירוש: דווקא ׳משה׳ שהינו איש האלוקים ושייך לעולם, יכול להיות הממוצע המחבר בין בני ישראל לאלוקות, ולתת את הכוח לבני ישראל לשבור את הקליפה ולהוריד אלוקות שלמעלה מהעולם באופן שתתלבש בעולם ובאופן תמידי )שזוהי תפילת עשיר, הקשורה עם עצמותו ית׳ שלמעלה מהוי׳ ואלוקים, שבכוחו נמשך אלוקות בכל העולם, עד לתחתון שאין תחתון למטה ממנו(. וכל זה מתוך חירות, גאולה, ״אראנו נפלאות״, להתעלות ממדרגתו ומגבלותיו, ושיהיה ניסי ניסים בצורה קבועה וניצחיות, גאולה שאין אחריה גלות, ששלימותה תהיה בגאולה האמיתית והשלימה

קישורים חיצוניים


הערות שוליים