דבר מלכות אחרי קדושים: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 32: שורה 32:


[כאן טמונה התשובה לכת השניה, כיצד יש להתייחס לגאולה, וכיצד יש לפעול על מנת לזרז אותה. כדלקמן].
[כאן טמונה התשובה לכת השניה, כיצד יש להתייחס לגאולה, וכיצד יש לפעול על מנת לזרז אותה. כדלקמן].
{{ציטוט צף|וכמו"כ בנוגע לכל אחד ואחד מישראל, שלאמיתו של דבר, מקומו האמיתי (דער ריכטיקער אָרט) הוא דוקא בקדש הקדשים! ושם – ואדרבה, דוקא בקדש הקדשים – ישנם כל הענינים הגשמיים, אכילה ושתיה וכו' (אלא שענין זה נתגלה בזמן ההוא).
ולכן כשמאחלים זה לזה שנזכה תיכף ומיד לגאולה השלימה – לא מסתפקים באיחול שנהי' תיכף ומיד בבית המקדש, אלא מוסיפים דוקא בקדש-הקדשים, משום שקה"ק הוא מקומו האמיתי, "בכל עת", דכאו"א מישראל!|שיחת שבת פרשת אחרי קדושים תנש"א. בלתי מוגה}}


;חלק שני. הקשר לזמן (סעיפים ז-י).
;חלק שני. הקשר לזמן (סעיפים ז-י).
בהמשך השיחה מקשר הרבי רעיון זה – שהנקודה המרכזית של הגאולה הוא דוקא לתקן את העולם, [[דירה בתחתונים]] – לזמן בו אנו נמצאים.
בהמשך השיחה מקשר הרבי רעיון זה – שהנקודה המרכזית של הגאולה הוא דוקא לתקן את העולם, [[דירה בתחתונים]] – לזמן בו אנו נמצאים.
כפי שרואים שענינה של [[ספירת העומר]] הוא "יושפע שפע רב בכל העולמות" (ס"ז).
כפי שרואים שענינה של [[ספירת העומר]] הוא "יושפע שפע רב בכל העולמות" (ס"ז).
{{ציטוט צף|וכמו"כ בנוגע לכל אחד ואחד מישראל, שלאמיתו של דבר, מקומו האמיתי (דער ריכטיקער אָרט) הוא דוקא בקדש הקדשים! ושם – ואדרבה, דוקא בקדש הקדשים – ישנם כל הענינים הגשמיים, אכילה ושתיה וכו' (אלא שענין זה נתגלה בזמן ההוא).
 
ולכן כשמאחלים זה לזה שנזכה תיכף ומיד לגאולה השלימה – לא מסתפקים באיחול שנהי' תיכף ומיד בבית המקדש, אלא מוסיפים דוקא בקדש-הקדשים, משום שקה"ק הוא מקומו האמיתי, "בכל עת", דכאו"א מישראל!|שיחת שבת פרשת אחרי קדושים תנש"א. בלתי מוגה}}
גם בפרשת השבוע מבואר שקדושת הכהונה קשורה דוקא במושגים גשמיים של כבוד תפארת ועושר (ס"ח-ט). וכמרומז גם בשמו של בעל היארצייט ד[[י"ג אייר]] – ר' [[ישראל אריה לייב שניאורסון]] – שהשם ישראל מורה על "שרית עם אלקים ואנשים ותוכל", המלחמה והבירור של כחות הטבע ואומות העולם (ס"י).
גם בפרשת השבוע מבואר שקדושת הכהונה קשורה דוקא במושגים גשמיים של כבוד תפארת ועושר (ס"ח-ט). וכמרומז גם בשמו של בעל היארצייט ד[[י"ג אייר]] – ר' [[ישראל אריה לייב שניאורסון]] – שהשם ישראל מורה על "שרית עם אלקים ואנשים ותוכל", המלחמה והבירור של כחות הטבע ואומות העולם (ס"י).
{{ציטוט צף|מזכירים עוד הפעם על מה שדובר כבר, וכבר תלו זאת על הקירות – להוסיף בלימוד התורה, כולל ובמיוחד – בעניני משיח וגאולה, הן בתושבע"פ – בספרא, בסיפרי ובמדרשים, במשנה ובגמרא וכו', והן בתושב"כ, ובלשון הרמב"ם "אבל בדברי הנביאים אין הדבר צריך ראי', שכל הספרים מלאים בדבר זה"|שיחת שבת פרשת אחרי קדושים תנש"א. בלתי מוגה}}


;חלק שלישי. הוראות ומסקנות (סעיפים יא-יד).
;חלק שלישי. הוראות ומסקנות (סעיפים יא-יד).
11,689

עריכות