שיחה:ועד תלמידי התמימים: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 297: שורה 297:
::::::::ראשית, צר לי שהר' עשוי לנחת לקח את דבריי בציניות. מאז ומתמיד היו בחב"דפדיה ויש בחב"דפדיה משתמשים שעושים זאת מתוך התקשרות - ע"י כך שהם רואים בחב"דפדי' כלי להפצת המעיינות. ממש לא התכוונתי לזלזל בכך. שנית, אדרבה - אם יש תיעודים מכך אז תוסיפו אותם. אח"כ אולי יש לדון אודות אפקטיביות הביקורת. אך כל-עוד אין שום מקור לכך [כן, בינתיים יש כאן אך ורק שמועות ו/או זכרונות מכנסים כאלו. אם יש - מה הבעי' כ"כ להעלות לערך?] אז הביקורת הזו מיותרת לגמריי. לא יעלה על הדעת שכל מי שיש לו ביקורת (גם אם היא נגיד צודקת) יעלה סתם כך לכל ערך שירצה. אגב, איני מבין למה אתה רואה בכך אמירות ילדותיות. [אולי הזרם ה'מרכזי' מפריע לך? תמנה איזה זרם שתרצה למרכזי מצידי, את המציאות זה לא ישנה ממילא, לכאן ולכאן] הציבור בהחלט רואה בחב"ד שני פלגים. לדעתי זה בכלל לא פלגים ואפילו לא חלקים, כי להגדיר את המצב זו משימה מורכבת וקשה עד בלתי אפשרית אולי. כי בסופו של דבר חב"ד היא חסידות של רבי אחד. וחסיד זהו מי ששומע לרבי שלו. ולקבוע מיהו חסיד ומי לא (יש שיאמרו שיש את המוסדות הרשמיים - אך בעיני אין למי שבעצמו נחשד באי קיום הוראות הרבי לקבוע אפשרות מיהו חסיד). אז בפשטות - השאלה האם הרבי חי וקים, אני חושב שגם רוב המוסדות המשיחיים הרשמיים הולכים לאהל (הזעקות-הרגש לא באמת תופסות מקום. אתה יכול באותה צורה לקחת משפיע שמזוהה לחלוטין עם הזרם המתון ולראות אותו בשמחת-תורה אחרי לחיים זועק שהרבי חי, וכי זה אומר שזה מה שהוא באמת חושב? בסופו של דבר זה רק הרגש שהכי קל לבטא אותו כחסיד. וכמובן איני מתכוון לצעירים שפשוט תפסו להם משפיע שחי באמת הרבי בצורה מיוחדת גם לאחר ג' תמוז, ולתפוס ממנו את השיטה. מי שלא חי את הרבי לפני ג' תמוז ובאמת מרגיש קשור אליו כמו לפני ג' תמוז, לא יכול לקבוע אחרי ג' תמוז שהרבי חי..) והשאלה המרכזית כיום היא האם לפרסם את הרבי כמשיח או לא, צריכה להגיע אחרי השאלה אם הרבי מה"מ - וכאן אתה מגיע למסקנה - מעולם לא נגיע למסקנה מושלמת לחלוטין, ואין לנו על מי להסתמך אלא על אבינו רבינו, שמעולם לא אמר שיש עניין לראות את הרבי כמ"מ ובטח שאין עניין לפרסם כך, וזה לא מה שיביא את המשיח וגם לא יקרב יהודים. חסידים בעבר היו רואים בכך שהרבי שלהם משיח - כדרך, וכיום יש מי שהופך את זה למטרה. זה הבעיה העיקרית.
::::::::ראשית, צר לי שהר' עשוי לנחת לקח את דבריי בציניות. מאז ומתמיד היו בחב"דפדיה ויש בחב"דפדיה משתמשים שעושים זאת מתוך התקשרות - ע"י כך שהם רואים בחב"דפדי' כלי להפצת המעיינות. ממש לא התכוונתי לזלזל בכך. שנית, אדרבה - אם יש תיעודים מכך אז תוסיפו אותם. אח"כ אולי יש לדון אודות אפקטיביות הביקורת. אך כל-עוד אין שום מקור לכך [כן, בינתיים יש כאן אך ורק שמועות ו/או זכרונות מכנסים כאלו. אם יש - מה הבעי' כ"כ להעלות לערך?] אז הביקורת הזו מיותרת לגמריי. לא יעלה על הדעת שכל מי שיש לו ביקורת (גם אם היא נגיד צודקת) יעלה סתם כך לכל ערך שירצה. אגב, איני מבין למה אתה רואה בכך אמירות ילדותיות. [אולי הזרם ה'מרכזי' מפריע לך? תמנה איזה זרם שתרצה למרכזי מצידי, את המציאות זה לא ישנה ממילא, לכאן ולכאן] הציבור בהחלט רואה בחב"ד שני פלגים. לדעתי זה בכלל לא פלגים ואפילו לא חלקים, כי להגדיר את המצב זו משימה מורכבת וקשה עד בלתי אפשרית אולי. כי בסופו של דבר חב"ד היא חסידות של רבי אחד. וחסיד זהו מי ששומע לרבי שלו. ולקבוע מיהו חסיד ומי לא (יש שיאמרו שיש את המוסדות הרשמיים - אך בעיני אין למי שבעצמו נחשד באי קיום הוראות הרבי לקבוע אפשרות מיהו חסיד). אז בפשטות - השאלה האם הרבי חי וקים, אני חושב שגם רוב המוסדות המשיחיים הרשמיים הולכים לאהל (הזעקות-הרגש לא באמת תופסות מקום. אתה יכול באותה צורה לקחת משפיע שמזוהה לחלוטין עם הזרם המתון ולראות אותו בשמחת-תורה אחרי לחיים זועק שהרבי חי, וכי זה אומר שזה מה שהוא באמת חושב? בסופו של דבר זה רק הרגש שהכי קל לבטא אותו כחסיד. וכמובן איני מתכוון לצעירים שפשוט תפסו להם משפיע שחי באמת הרבי בצורה מיוחדת גם לאחר ג' תמוז, ולתפוס ממנו את השיטה. מי שלא חי את הרבי לפני ג' תמוז ובאמת מרגיש קשור אליו כמו לפני ג' תמוז, לא יכול לקבוע אחרי ג' תמוז שהרבי חי..) והשאלה המרכזית כיום היא האם לפרסם את הרבי כמשיח או לא, צריכה להגיע אחרי השאלה אם הרבי מה"מ - וכאן אתה מגיע למסקנה - מעולם לא נגיע למסקנה מושלמת לחלוטין, ואין לנו על מי להסתמך אלא על אבינו רבינו, שמעולם לא אמר שיש עניין לראות את הרבי כמ"מ ובטח שאין עניין לפרסם כך, וזה לא מה שיביא את המשיח וגם לא יקרב יהודים. חסידים בעבר היו רואים בכך שהרבי שלהם משיח - כדרך, וכיום יש מי שהופך את זה למטרה. זה הבעיה העיקרית.
כמובן שדעה (בעיני הכי מתונה ונורמלית) זו תתיפס אצל הקיצונים כ'כפירה רח"ל',  אך הייתי מציע שתקראו כמה וכמה פעמים בהתיישבות השכל, ובעז"ה נפעל על פי מה שהרבי הורה לנו בעצמו ולא מה שחסידים זועקים  בשמחת-תורה וכיו"ב, וע"י נזכה להתגלות כ"ק אדמו"ר תו"מ אמן ואמן.
כמובן שדעה (בעיני הכי מתונה ונורמלית) זו תתיפס אצל הקיצונים כ'כפירה רח"ל',  אך הייתי מציע שתקראו כמה וכמה פעמים בהתיישבות השכל, ובעז"ה נפעל על פי מה שהרבי הורה לנו בעצמו ולא מה שחסידים זועקים  בשמחת-תורה וכיו"ב, וע"י נזכה להתגלות כ"ק אדמו"ר תו"מ אמן ואמן.
אנונימי נכבד, צהריים טובים. אודה ולא אבוש שדבריך הצליחו להוציא אותי משלוות דעתי, אולם אשתדל להתבטאות בעדינות אל מול דבריך הגסים והשטותיים.
קודם אפתח בעובדה מוסכמת. התאריך היום הינו כ"ד ניסן ה'תשפ"ב, ולא שבת בראשית תשמ"ה או אחרון של פסח ה'תשי"ז.
כפועל נגרר מכך עלינו להסתכל על המפה הכוללת ולראות האם יתכן שאכן דברים שהיו ללא חשיבות בעבר כיום הם קריטיים לחיים היהודיים שלנו.
(כמו שלא תיתכן אפשרות להעמד על תאריך מסויים בשנת תש"י שבו נאמר איזשהו מענה חריף כנגד קבלת הנשיאות ועל פיו להכריע שהרבי איננו מנהיג תנועת חב"ד.. וק"ל)
בקונטרס "בית רבינו שבבל" הוסיף הרבי מה"מ בכתב ידו את ההערה הבאה "ולהעיר ש"בית משיח" בגמטריא ופרצת – 770 ודו"ק".
לאחמ"כ בד"מ משפטים כותב הרבי מה"מ "ועל סדר הקרבה אלינו משיח מנחם שמו..".
לאחמ"כ הוא מעודדד כ-450 פעם חסידים ששרים למולו "יחי אדוננו" ומאשר ומברך פעולות להפצת זהותו כמלך המשיח (בין אשר מודעות בעיתונים שיזם ר' איצ'ה שפרינגר וישנו כת"י של ר"ל גרונר בו הוא מאשר שהרבי בירך את המהלך.)
כעת לנו לא נותר אלא לעשות 1+1 ולבדוק האם המסקנא אליה הגענו היא שהרבי מאשר שהוא המלך המשיח?
הרבי גם אף פעם לא אמר מפורשת שהוא נשיא דורנו אולם היותו כזה לא מוטלת בסימן שאלה.
ומכאן להבל הבא אותו טרחת להקליד שאין עניין לפרסם מיהו המשיח.
דבר זה הינו כ"כ שטותי לאור קריאתו של מלכינו שעל העם לקבל את מלכותו של מה"מ, כיצד ניתן לבצע צו זה ללא שהחותם ידע מיהו אותו משיח? דבריך נבובים לחלוטין לאור עשרות המענות החיוביים שיצאו מחדרו הק' לאורך שנת ה'תשנ"ג. ועוד לא נכנסנו לדיוקיים בד"ב חיי"ש וויצא אודות "קבלת פני משיח צדקנו" ו"שכעת נותר לפתוח את העניים ולראות שיש את המה"מ".
דעתך כידוע קיצונית ושולית להפליא, לא יהיה ניתן למצוא יותר מחמש משפיעים בישיבות שסוברים שהרבי אינו המה"מ רח"ל, ועל כן אין לתת לה שום במה בחב"דפדיה וע"כ אבקש ממך במחילה שלא להזכיר את הדעה המופרכת הזו מעל חב"דפדיה.
נ.ב. אשמח לשוחח איתך באופן נורמלי משום שצורם לי ביותר לשמוע שיש עוד את השוליים הללו בתוך חסידות חב"ד, ע"כ כנ"ל אשמח לשוחח איתך ומי יתן אף לשנות במעט את תפיסתך.
מתוך כמייה להתגלות מלכינו שבעז"ה תימנע ותעצצור את כל הבילבולם הרבים --[[משתמש:האמנתי כי אדבר|האמנתי כי אדבר]] - [[שיחת משתמש:האמנתי כי אדבר|שיחה]], 11:40, כ"ד בניסן, ה'תשפ"ב 11:40, 25 באפריל 2022 (UTC)