שיחה:ועד תלמידי התמימים: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 292: שורה 292:
:::אתאפק לא אוכל, כל משתתפי הדיון הנוכחי מפרשים את ההיסטוריה ממרום גילם? יש פה ויכוח על עובדות שזה פשוט מצחיק. עינינו ראו ולא זר, וההיתממות משכנעת, אבל ניכר מבין הדברים שההסברים מגיעים ממי שלא ראו את המלחמות בעיניהם, ומי שראו - יצחקו מהויכוח, ולא משנה מאיזה צד של המפה הפוליטית (הכביכול התקשרותית) הם. אלו ואלו אומרים: אשרי מי שלא חטא בהשחתת זמנו בויכוחים, ולפני שכותב תגובות ארוכות שכאלו מצייר את פני קודשו של הרבי ומנסה לחשוב האם הרצון של הרבי שיכלה זמנו בתגובה נוספת שתשכנע את המשוכנעים, או בהוספה בהפצת המעיינות (ומה יותר טוב מהרחבת חב"דפדיה...). ולוואי ויפעלו הדברים בי ובהשומעים. לחיים! [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]], 06:22, כ"ד בניסן, ה'תשפ"ב 06:22, 25 באפריל 2022 (UTC)
:::אתאפק לא אוכל, כל משתתפי הדיון הנוכחי מפרשים את ההיסטוריה ממרום גילם? יש פה ויכוח על עובדות שזה פשוט מצחיק. עינינו ראו ולא זר, וההיתממות משכנעת, אבל ניכר מבין הדברים שההסברים מגיעים ממי שלא ראו את המלחמות בעיניהם, ומי שראו - יצחקו מהויכוח, ולא משנה מאיזה צד של המפה הפוליטית (הכביכול התקשרותית) הם. אלו ואלו אומרים: אשרי מי שלא חטא בהשחתת זמנו בויכוחים, ולפני שכותב תגובות ארוכות שכאלו מצייר את פני קודשו של הרבי ומנסה לחשוב האם הרצון של הרבי שיכלה זמנו בתגובה נוספת שתשכנע את המשוכנעים, או בהוספה בהפצת המעיינות (ומה יותר טוב מהרחבת חב"דפדיה...). ולוואי ויפעלו הדברים בי ובהשומעים. לחיים! [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]], 06:22, כ"ד בניסן, ה'תשפ"ב 06:22, 25 באפריל 2022 (UTC)
::::כמו שאומר הרב להתראות שליט"א (אגב אני אנונימי בדיוק כמו כולם פה, כך שלא הבנתי את הכינוי 'אנונימי') - מבזבזים פה זמן ואנרגיה בצורה אדירה. אבל אם כבר באמת מלבנים את הסוגיה - אני שב וחוזר, שכל הדיון כאן מיותר לגמרי, וכל עוד שאין מקור לביקורת (שמועות מהתוועדויות וכנסים זה לא נקרא, כל עוד אין תיעוד נורמלי מכך) - אז חבל על הזמן ועל הדיון המרתק פה. וזה כמובן נוגע לכל ביקורת בכל נושא שהוא, ולא רק כאן. יש כאן כמה ערכים עם ביקורת לגיטמית ומקובלת - אך ישנם גם לעיתים ביקורת (הגם שלעיתים ביקורת מתבקשת או כתובה בצורה סבירה) בלי מקור אליה כלל. תתארו לעצמכם (נכון שההשוואה לא כ"כ דומה, אך ברעיון) שכל משתמש שיש לו (או למשפחתו, או לקהילתו וכו' וכו') בעיה עם אישיות/ארגון וכיו"ב מסוים, ויכתוב ביקורת, הגם שתהיה טובה - אבל בלי שום מקור. בטענותיי פה איני טוען שאין ביקורת, ושיוך האגון לזרם המתון והמרכזי בחב"ד ידוע לכל ואין צורך להסתיר את זה כלל (מי שאוהד את פעולות הועד אמור להתגאות בכך). כמו גם  העובדה שהאתר כאמור משויך לפלג המשיחי  ידועה לכל ואין צורך להסתיר זאת, כך שבוודאי שאם יש ערך על אישיות/מוסד/ארגון כו' מסוים שמתבטא כמתנגד להשקפות הפלג המשיחי - הרי בוודאי שבמקרה כזה יחליט האתר (או רשמית הועדה הרוחנית של האתר) ע"פ האג'נדות של הפלג המשיחי [יבואו חסידים בעלי הרגש חזק (שאגב כולל פעמים רבות נציגים משני צידי המפה ומתוך 'התקשרות' עוצמתית יתחננו להוריד את הביקורת, ע"מ לגרום נח"ר לרבי, אך ניסיון העבר הוכיח פעמים רבות שאין כל היתכנות לדבר כזה]. אין חולק על מציאות פשוטה [וחלק יכנו אותה גם כואבת אולי] זו, ואכן ע"פ חוקי האתר ביקורת כזו מתבקשת. אך ע"פ חוקי האתר עצמו (עיינו בערך הביקורת במדיניות הכתיבה כמדומני) - ביקורת - מתבקשת ככל שתהיה - צריכה לבא עם מקור ענייני ומקובל (על האתר כמובן). אני מאמין שאם היה פעם נאום או דברים שבמהלכם נטענו טענות נגד הארגון בצורה מסודרת, צריך שיהיה תיעוד מכך. אבל כל עוד אין - הדיון מיותר לגמרי. [[משתמש:מתנת הבנים|מתנת הבנים]] - [[שיחת משתמש:מתנת הבנים|שיחה]], 06:44, כ"ד בניסן, ה'תשפ"ב 06:44, 25 באפריל 2022 (UTC)
::::כמו שאומר הרב להתראות שליט"א (אגב אני אנונימי בדיוק כמו כולם פה, כך שלא הבנתי את הכינוי 'אנונימי') - מבזבזים פה זמן ואנרגיה בצורה אדירה. אבל אם כבר באמת מלבנים את הסוגיה - אני שב וחוזר, שכל הדיון כאן מיותר לגמרי, וכל עוד שאין מקור לביקורת (שמועות מהתוועדויות וכנסים זה לא נקרא, כל עוד אין תיעוד נורמלי מכך) - אז חבל על הזמן ועל הדיון המרתק פה. וזה כמובן נוגע לכל ביקורת בכל נושא שהוא, ולא רק כאן. יש כאן כמה ערכים עם ביקורת לגיטמית ומקובלת - אך ישנם גם לעיתים ביקורת (הגם שלעיתים ביקורת מתבקשת או כתובה בצורה סבירה) בלי מקור אליה כלל. תתארו לעצמכם (נכון שההשוואה לא כ"כ דומה, אך ברעיון) שכל משתמש שיש לו (או למשפחתו, או לקהילתו וכו' וכו') בעיה עם אישיות/ארגון וכיו"ב מסוים, ויכתוב ביקורת, הגם שתהיה טובה - אבל בלי שום מקור. בטענותיי פה איני טוען שאין ביקורת, ושיוך האגון לזרם המתון והמרכזי בחב"ד ידוע לכל ואין צורך להסתיר את זה כלל (מי שאוהד את פעולות הועד אמור להתגאות בכך). כמו גם  העובדה שהאתר כאמור משויך לפלג המשיחי  ידועה לכל ואין צורך להסתיר זאת, כך שבוודאי שאם יש ערך על אישיות/מוסד/ארגון כו' מסוים שמתבטא כמתנגד להשקפות הפלג המשיחי - הרי בוודאי שבמקרה כזה יחליט האתר (או רשמית הועדה הרוחנית של האתר) ע"פ האג'נדות של הפלג המשיחי [יבואו חסידים בעלי הרגש חזק (שאגב כולל פעמים רבות נציגים משני צידי המפה ומתוך 'התקשרות' עוצמתית יתחננו להוריד את הביקורת, ע"מ לגרום נח"ר לרבי, אך ניסיון העבר הוכיח פעמים רבות שאין כל היתכנות לדבר כזה]. אין חולק על מציאות פשוטה [וחלק יכנו אותה גם כואבת אולי] זו, ואכן ע"פ חוקי האתר ביקורת כזו מתבקשת. אך ע"פ חוקי האתר עצמו (עיינו בערך הביקורת במדיניות הכתיבה כמדומני) - ביקורת - מתבקשת ככל שתהיה - צריכה לבא עם מקור ענייני ומקובל (על האתר כמובן). אני מאמין שאם היה פעם נאום או דברים שבמהלכם נטענו טענות נגד הארגון בצורה מסודרת, צריך שיהיה תיעוד מכך. אבל כל עוד אין - הדיון מיותר לגמרי. [[משתמש:מתנת הבנים|מתנת הבנים]] - [[שיחת משתמש:מתנת הבנים|שיחה]], 06:44, כ"ד בניסן, ה'תשפ"ב 06:44, 25 באפריל 2022 (UTC)
::::::שלום ולא 'להתראות' לכל הצדיקים שמפריע להם לראות יהודים משוחחים. אז לא, אני לא כותב כאן כדי לחזק או לבטא את ההתקשרות (בשביל זה אני לומד רמב"ם קצת יותר בעיון), וגם לא בשביל זה אשב ממרומי גילי להוסיף כאן ביוגרפיות של חסידים ואנשי מעשה. לחיים. [[משתמש:עשוי לנחת|עשוי לנחת]] - [[שיחת משתמש:עשוי לנחת|שיחה]], 10:09, כ"ד בניסן, ה'תשפ"ב 10:09, 25 באפריל 2022 (UTC)
167

עריכות