37,397
עריכות
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) מ (שוחזר מעריכות של 46.19.86.250 (שיחה) לעריכה האחרונה של חלוקה בוט) תגית: שחזור |
||
שורה 6: | שורה 6: | ||
דירה - משמעותה מקום שבו האדם שדר בדירה מגלה את הפנימיות והעצמיות שלו. כמובן בפשטות - שבהיות האדם בביתו הוא הרבה יותר אמיתי מאשר כשהוא יוצא החוצה. אם כן - משמעות הדירה היא שבה הקב"ה '''מתגלה''' בכל '''עצמיותו''' ומהותו. | דירה - משמעותה מקום שבו האדם שדר בדירה מגלה את הפנימיות והעצמיות שלו. כמובן בפשטות - שבהיות האדם בביתו הוא הרבה יותר אמיתי מאשר כשהוא יוצא החוצה. אם כן - משמעות הדירה היא שבה הקב"ה '''מתגלה''' בכל '''עצמיותו''' ומהותו. | ||
הקב"ה רצה - שיעשו לו דירה פה, ב[[עולם הזה]], התחתון מבחינה רוחנית{{הערה|1=[[תניא]] שם.}}, שבו לא מורגשת במוחש מציאותו של הבורא, ועד שניתן לחשוב שהוא לא קיים (ח"ו), כיוון, שהמציאות ה[[ | הקב"ה רצה - שיעשו לו דירה פה, ב[[עולם הזה]], התחתון מבחינה רוחנית{{הערה|1=[[תניא]] שם.}}, שבו לא מורגשת במוחש מציאותו של הבורא, ועד שניתן לחשוב שהוא לא קיים (ח"ו), כיוון, שהמציאות ה[[אלוקות|אלוקית]] שנמצאת ב[[עולם]] נסתרת, עד שהעולם נראה כמתנהל לבד ללא יד מכוונת. | ||
תפקידו של ה[[יהודי]] לגלות בעולם את האמת ש[[ | תפקידו של ה[[יהודי]] לגלות בעולם את האמת ש[[אלוקים]] נמצא ומנהל את העולם. פעולה זו נעשית על ידי היהודי המביא את אור ה' לעולם החומרי שיאיר את חשכתו{{הערה|1=שם פרק ל"ז.}}, באמצעות ניצול באפשרויות הקיימות בעולם - באופן המותר בשימוש{{הערה|1=[[תניא]] שם.}} - לצורך קיום ה[[תורה]] וה[[מצוות]]. | ||
למשל, מעור ה[[בהמה]] ניתן ליצור נעל או תיק, אך במצב זה העור נשאר מנותק מ[[רוחניות]]. אולם כאשר היהודי יוצר מהעור הזה [[תפילין]] הוא מכניס אור רוחני בעור ועושה אותו קדוש כשהעור עובר מין [[גאולה]] פרטית, שמגלה בו את המשמעות הרוחנית להימצאותו ב[[עולם]] ובכך העור נעשה כעין דירה לה'{{הערה|1=[[תניא]] שם.}}. | למשל, מעור ה[[בהמה]] ניתן ליצור נעל או תיק, אך במצב זה העור נשאר מנותק מ[[רוחניות]]. אולם כאשר היהודי יוצר מהעור הזה [[תפילין]] הוא מכניס אור רוחני בעור ועושה אותו קדוש כשהעור עובר מין [[גאולה]] פרטית, שמגלה בו את המשמעות הרוחנית להימצאותו ב[[עולם]] ובכך העור נעשה כעין דירה לה'{{הערה|1=[[תניא]] שם.}}. |