עזרא בנימין שוחט: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:
נולד ב[[שוויץ]] ב[[כ"ה באדר ב']] [[תש"ג]] לרב דב יהודה ומרת שרה שאשא שוחט. אביו היה גאון בתורה, וגם בזמנים הקשים של [[מלחמת העולם השנייה]] בטלטול הדרכים למד בשקידה. בסיום המלחמה עברה משפחתו ל[[האג]] שב[[הולנד]] שם מונה אביו כרבה הזמני של הקהילה היהודית. כעבור תקופה קצרה כשהצליחו לסדר ניירות הגירה, בשנת [[תשי"א]], עברה המשפחה ל[[טורונטו]] ב[[קנדה]], ובעקבות נס פלאי שאירע לאחת מבנות המשפחה בברכת הרבי, התקרבה המשפחה כולה ל[[חסידות חב"ד]], אז עבר ללמוד בישיבת [[תומכי תמימים 770|תומכי תמימים המרכזית]] ב-[[770]].
נולד ב[[שוויץ]] ב[[כ"ה באדר ב']] [[תש"ג]] לרב דב יהודה ומרת שרה שאשא שוחט. אביו היה גאון בתורה, וגם בזמנים הקשים של [[מלחמת העולם השנייה]] בטלטול הדרכים למד בשקידה. בסיום המלחמה עברה משפחתו ל[[האג]] שב[[הולנד]] שם מונה אביו כרבה הזמני של הקהילה היהודית. כעבור תקופה קצרה כשהצליחו לסדר ניירות הגירה, בשנת [[תשי"א]], עברה המשפחה ל[[טורונטו]] ב[[קנדה]], ובעקבות נס פלאי שאירע לאחת מבנות המשפחה בברכת הרבי, התקרבה המשפחה כולה ל[[חסידות חב"ד]], אז עבר ללמוד בישיבת [[תומכי תמימים 770|תומכי תמימים המרכזית]] ב-[[770]].


בבחרותו התחבב מאוד על הרב [[אהרן קוטלר]] ועל הרב [[משולם דוד סולבייציק]], שבישיבותיהם למד בתקופות מסוימות.
בבחרותו התחבב מאוד על ר' [[אהרן קוטלר]] ועל הרב [[משולם דוד סולבייציק]], שבישיבותיהם למד בתקופות מסוימות.


הרבי קירבו במכתבים רבים בהם השיב על שאלותיו בלימוד ובעבודת ה' וב[[יחידויות]] אליהן זכה להיכנס. אחד המכתבים עליהם העיד ששינו את חייו היה במענה לכך שחש מרמור בשמעו על גדולי ישראל האמיתיים בדורות עברו שכתבו חיבורים שהאירו את העולם בהיותם צעירים לימים ואילו לו אין סיכוי להגיע לכך בכזה גיל, ואם כן - מדוע עליו ללמוד תורה. הרבי השיב לו במכתב מיוחד שביאר לו ששאיפת היהודי צריכה להיות 'לשמש את קוני' בכלים, היכולות וההזדמנויות שהקב"ה נתן לו, ולא לחפש להיות 'גדול בישראל'{{הערה|1=[https://anash.org/when-the-rosh-wasnt-sure-if-learning-was-for-him/ הרב שוחט מספר מה שענה לו הרבי].}}.
הרבי קירבו במכתבים רבים בהם השיב על שאלותיו בלימוד ובעבודת ה' וב[[יחידויות]] אליהן זכה להיכנס. אחד המכתבים עליהם העיד ששינו את חייו היה במענה לכך שחש מרמור בשמעו על גדולי ישראל האמיתיים בדורות עברו שכתבו חיבורים שהאירו את העולם בהיותם צעירים לימים ואילו לו אין סיכוי להגיע לכך בכזה גיל, ואם כן - מדוע עליו ללמוד תורה. הרבי השיב לו במכתב מיוחד שביאר לו ששאיפת היהודי צריכה להיות 'לשמש את קוני' בכלים, היכולות וההזדמנויות שהקב"ה נתן לו, ולא לחפש להיות 'גדול בישראל'{{הערה|1=[https://anash.org/when-the-rosh-wasnt-sure-if-learning-was-for-him/ הרב שוחט מספר מה שענה לו הרבי].}}.
שורה 13: שורה 13:
לאחר נישואיו מונה ל[[ר"מ]] בישיבת [[תומכי תמימים כפר חב"ד]]. לצד שיעוריו בישיבה במסכתות הנלמדות מסר מחוץ לישיבה שיעורים מעמיקים בתורת חסידות חב"ד.
לאחר נישואיו מונה ל[[ר"מ]] בישיבת [[תומכי תמימים כפר חב"ד]]. לצד שיעוריו בישיבה במסכתות הנלמדות מסר מחוץ לישיבה שיעורים מעמיקים בתורת חסידות חב"ד.


בשנים שגר בארץ הקודש התעסק בעניני שלימות הארץ, ובהפצת המעיינות{{הערה|1=ימי תמימים.}}.
בשנים שגר בארץ הקודש התעסק בעניני שלימות הארץ ובהפצת המעיינות{{הערה|1=ימי תמימים.}}.


בשנת [[תשל"א]] כשהוקמה שכונת [[נחלת הר חב"ד]] סייע בביסוס הכולל אברכים במקום{{הערה|1=יסודה והתפתחותה של שכונת נחלת הר חב"ד.}}.
בשנת [[תשל"א]] כשהוקמה שכונת [[נחלת הר חב"ד]] סייע בביסוס הכולל אברכים במקום{{הערה|1=יסודה והתפתחותה של שכונת נחלת הר חב"ד.}}.

גרסה מ־10:15, 20 באפריל 2022

הרב שוחט נואם בכינוס 'ירחי כלה' השנתי בלוס אנג'לס

הרב עזרא בנימין שוחט (מכונה הרא"ש; יליד שנת תש"ג) הינו ראש ישיבת 'אור אלחנן - חב"ד' בלוס-אנג'לס בקליפורניה. מגדולי רבני חב"ד בדורנו.

תולדות חיים

נולד בשוויץ בכ"ה באדר ב' תש"ג לרב דב יהודה ומרת שרה שאשא שוחט. אביו היה גאון בתורה, וגם בזמנים הקשים של מלחמת העולם השנייה בטלטול הדרכים למד בשקידה. בסיום המלחמה עברה משפחתו להאג שבהולנד שם מונה אביו כרבה הזמני של הקהילה היהודית. כעבור תקופה קצרה כשהצליחו לסדר ניירות הגירה, בשנת תשי"א, עברה המשפחה לטורונטו בקנדה, ובעקבות נס פלאי שאירע לאחת מבנות המשפחה בברכת הרבי, התקרבה המשפחה כולה לחסידות חב"ד, אז עבר ללמוד בישיבת תומכי תמימים המרכזית ב-770.

בבחרותו התחבב מאוד על ר' אהרן קוטלר ועל הרב משולם דוד סולבייציק, שבישיבותיהם למד בתקופות מסוימות.

הרבי קירבו במכתבים רבים בהם השיב על שאלותיו בלימוד ובעבודת ה' וביחידויות אליהן זכה להיכנס. אחד המכתבים עליהם העיד ששינו את חייו היה במענה לכך שחש מרמור בשמעו על גדולי ישראל האמיתיים בדורות עברו שכתבו חיבורים שהאירו את העולם בהיותם צעירים לימים ואילו לו אין סיכוי להגיע לכך בכזה גיל, ואם כן - מדוע עליו ללמוד תורה. הרבי השיב לו במכתב מיוחד שביאר לו ששאיפת היהודי צריכה להיות 'לשמש את קוני' בכלים, היכולות וההזדמנויות שהקב"ה נתן לו, ולא לחפש להיות 'גדול בישראל'[1].

בשנת תשכ"ו נשא את מרת שרה רחל[2], נכדת האדמו"ר מסלונים. לאחר נישואיהם התגוררו בעיר בני ברק, בהוראת הרבי[3].

לאחר נישואיו מונה לר"מ בישיבת תומכי תמימים כפר חב"ד. לצד שיעוריו בישיבה במסכתות הנלמדות מסר מחוץ לישיבה שיעורים מעמיקים בתורת חסידות חב"ד.

בשנים שגר בארץ הקודש התעסק בעניני שלימות הארץ ובהפצת המעיינות[4].

בשנת תשל"א כשהוקמה שכונת נחלת הר חב"ד סייע בביסוס הכולל אברכים במקום[5].

בשנת תשל"ח כאשר הועברה לליובאוויטש ישיבת אור אלחנן על ידי מייסדה הרב שמחה וסרמן העמיד הרבי את הרב שוחט בראש הישיבה.

במהלך השנים פיתח את הישיבה, והנהיג דרך חינוכית ולימודית יחודית שבגינה נמשכים לישיבה תלמידים רבים והיא הישיבה הגדולה ביותר בחוף המערבי עם מחזור שנתי של 150 תלמידים.

שיטת לימודו

שיטת הלימוד של הרב שוחט היא שיטת הדיוק בפרטים, ולבאר על פי הדיוקים את כללות הסוגיה, וכן עניינים נוספים.

הרב שוחט נוהג לעורר תדיר על התקשרות לרבי, שהיא שער לכל דבר שבקדושה.

אף שמעולם לא הוציא לאור ספר רשמי, רבים מחידושיו ושיעוריו נדפסו קובצי מגדל אור היוצאים על ידי ישיבתו.

הרב שוחט נודע בדרך שסלל לדיוק ועיון בהגדה של פסח עם ליקוטי טעמים ומנהגים שחיבר הרבי.

משפחתו

  • אחיו, הרב עמנואל שוחט, מגדולי רבני חב"ד בקנדה
  • אחיו, הרב דוד שוחט
  • אחיו, הרב גרשון אלישע שוחט, טורונטו, קנדה
  • בנו, ר' מנחם ישראל שוחט, ירושלים
  • בתו, מרת חנה מליה אשת הרב נחמן וילהלם, מיניסוטה
  • בתו, מרת יהודית אשת הרב עמרם פרקש, לוס אנג'לס
  • בתו, מרת הדסה אשת הרב מ"מ שפאלטר, לוס אנג'לס
  • בנו, ר' אברהם שוחט, לוס אנג'לס
  • בנו, ר' דב יהודה שוחט, מנצ'סטר

לקריאה נוספת

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. הרב שוחט מספר מה שענה לו הרבי.
  2. בת הרב מרדכי שלמה ומרת גניה, נפטרה בי"ב אדר תש"ע.
  3. 'אגרות-קודש' כרך כד עמ' קט: "מקום דירתם לאחרי החתונה בשעה טובה ומוצלחת – על פי מכתביו – קדימה לעיר בני-ברק".
  4. ימי תמימים.
  5. יסודה והתפתחותה של שכונת נחלת הר חב"ד.