שיחה:יואל כהן: הבדלים בין גרסאות בדף
חייל של המלך (שיחה | תרומות) |
|||
שורה 213: | שורה 213: | ||
:::::א. לא נכניס כל דבר אך דעותיו בתשנ"ג הם פרט חשוב שהשפיע והיה חלק בהוואי החב"די ויש לזה חשיבות להיכנס לערך שלו כי דעותיו אלו היוו אבן דרך בחייו. ב. הוא התבטא בכמה ביטויים, גם בזריקת התפילין.. לגבי "יותר מזריחת השמש" הוא התבטא בכמה הזדמנויות ולא רק בראיון, ראה בספר האמנתי כי אדבר (לדוגמא כנס כ"ז ניסן נ"ד). אגב, חלק אחר באותו ראיון: 'שנינו מסכימים שהרבי הוא בשר ודם. "ודאי". בשר ודם, כמה שזה קשה לך לשמוע, יכול מחר לאבד, ואז מה יהיה? "תגיד לי, מה יהיה אם השמש לא תאיר מחר?"' ● </font> [[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 08:43 • ל' באב ה'תשפ"א | :::::א. לא נכניס כל דבר אך דעותיו בתשנ"ג הם פרט חשוב שהשפיע והיה חלק בהוואי החב"די ויש לזה חשיבות להיכנס לערך שלו כי דעותיו אלו היוו אבן דרך בחייו. ב. הוא התבטא בכמה ביטויים, גם בזריקת התפילין.. לגבי "יותר מזריחת השמש" הוא התבטא בכמה הזדמנויות ולא רק בראיון, ראה בספר האמנתי כי אדבר (לדוגמא כנס כ"ז ניסן נ"ד). אגב, חלק אחר באותו ראיון: 'שנינו מסכימים שהרבי הוא בשר ודם. "ודאי". בשר ודם, כמה שזה קשה לך לשמוע, יכול מחר לאבד, ואז מה יהיה? "תגיד לי, מה יהיה אם השמש לא תאיר מחר?"' ● </font> [[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 08:43 • ל' באב ה'תשפ"א | ||
:::::::ודאי... הרי רק לשיטת "נצחיות חייו" אפשר להמשיך להניח תפילין.. הרי בדיוק למצב הזה התכוון ר' יואל - אלול תשפ"א בלי התגלות משיח.. לפחות כל עוד הרבי ממשיך לחלק קונטרסים בכל מועד.. ה' ירחם [[מיוחד:תרומות/213.151.47.109|213.151.47.109]] 01:34, 10 באוגוסט 2021 (UTC) | :::::::ודאי... הרי רק לשיטת "נצחיות חייו" אפשר להמשיך להניח תפילין.. הרי בדיוק למצב הזה התכוון ר' יואל - אלול תשפ"א בלי התגלות משיח.. לפחות כל עוד הרבי ממשיך לחלק קונטרסים בכל מועד.. ה' ירחם [[מיוחד:תרומות/213.151.47.109|213.151.47.109]] 01:34, 10 באוגוסט 2021 (UTC) | ||
::::::::בדילוג על התייחסות לדברי השטות של האנונימי האחרון אחור לדבריך ר' אנונימי מספר 1 (למה לא תיפתח משתמש באתר? יהיה יותר קל לתקשר): לצפות בנאומיו ובכתביו הנ"ל המפורסמים ביותר וביותר ומודפסים שוב מזמן לזמן וכו' זה לא כזה דבר מסובך והביטוי 'ירחיק עדותו' כאן פשוט לא שייך 'כי קרוב אליך הדבר' וב"ה יש כיום גם כו"כ תוכנות חיפוש וריכוזי מאגרי מידע. גם כבר צויין לעיל שי"ל הספר 'האמנתי כי אדבר' בו נקל לקרוא ולמצוא הדברים שרוכזו יחדיו. | |||
עכ"פ הוא השתמש במשל זה של זריחת השמש על הוודאות שלא יקרה חלילה כו' גם בעת סיום הלכות ברמב"ם י"ב אייר ה'תשנ"ג, ועוד. גם בנאומו בכינוס השלוחים אליו ציינתי בו דיבר בהרחבה בנושא זה השתמש בביטוי זה של 'יותר מזריחת השמש'. | |||
דבריך שכאילו עמדתו אז אינה דבר חשוב לציון בערכו הינם מעוררים תמיהה רבתית ושאלה גדולה האם אתה מודע להיסטוריה החב"דית של שנות הנו"נים.--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 14:07, ב' באלול, ה'תשפ"א 14:07, 10 באוגוסט 2021 (UTC) |
גרסה מ־16:07, 10 באוגוסט 2021
הרה"ח יואל כהן הינו החוזר של הרבי החל מאת קבלת הנשיאות. חיבר בהוראת הרבי את ספר הערכים חב"ד. מראשוני המקושרים אשר חיזקו בקרב חסידי חב"ד את האמונה בנשיא דור השביעי שיוליכנו קוממיות לארצנו. על הזהירות בהתייחסות אל הרב כהן ניתן לראות מהמעשה שלפנינו. כשהרב מרדכי שמואל אשכנזי נכנס ליחידות אצל הרבי בחרותו. שאלו הרבי מיהו משפיעו. משענה 'יואל', השיבו הרבי 'ר' יואל'.
לפנות בוקר?!
מעניין, הרבי אמר בשבועות תשי"ב מאמר לפנות בוקר? עוד יותר מעניין שר' יואל היה אז במקווה. ואולי יש לתווך שהיה זה ה'לפנות בוקר' של ר' יואל.
--חיים נהר (שיחה) 18:35, 22 יוני 2007 (EDT)
- אם אתה לא יודע דברים הפשוטים לכל בחור חב"די מתחיל, אז למה אתה אומר זאת לכולם?
כידוע, הרבי היה אומר מאמר בליל א' דחג השבועות לפנות בוקר (מתן תורה), מסורת זו נמשכה שנים רבות לפ"ע, אינני זוכר בדיוק מתי נפסקה. אינני יודע אם פעם השתתפת בטקס, אבל בקרב חסידי חב"ד נהוג ללכת למקווה לפנות בוקר דחג השבועות, ור' יואל, למרבה הפלא, גם נהג במנהג חסידי זה. (אגב, הוא לא היה עדיין נשוי, ובטח שלא היה דומה לר' יואל של שלושים שנה אח"כ). סיפור זה ידוע ומפורסם בין אלו ש"וואלגערן זיך צווישן חסידים", ומוטב שתבדוק בציציותיך לפני שאתה מראה את בורותך.--מישקפופר 00:01, 24 יוני 2007 (EDT)
- מנהג זה הפסיק לאחר פטירתה של הרבנית נחמה דינה בי' טבת תשל"א, אז החל הרבי לעשות את ארוחות החגים בביתו שברח' פרזידנט ולא בחדר האוכל של אדמו"ר הריי"צ (משם הי'ה יורד לאמירת המאמר לפנות בוקר של שבועות). על המעמד הזה, שהי'ה נחשב בין חסידים כמעמד מתן תורה, כדאי לכתוב ערך נפרד. --chabadnik - שיחה 00:15, 24 יוני 2007 (EDT)
מודה. אוירת הלייצנות שאופפת אותי בכל פעם שאני נכנס לערך הזה הפריחה את המנהג הפשוט מזכרוני. אקווה שלא ישונה.
--חיים נהר (שיחה) 09:01, 24 יוני 2007 (EDT)
משיחה שהייתה לי עם צוות ההנהלה ב- 770 עולה כי היותו של ר' יואל משפיע לא מדוייקת ולכן ביצעתי את השינוי. --חיים נהר (שיחה) 21:44, 26 יולי 2007 (EDT)
נא להסביר. הריהו מוסר שיעורים עד היום ב- 770. נצח 01:20, 13 מרץ 2008 (EDT)
הוא התפטר בתשנ"ה
את מי מהנהלת 770 שאלת? ר' יואל הוא ממשפיעי 770 ללא כל ספק.
הוא בקושי עושה התוועדויות פעם בשבוע והשיעורים שלו לא קבועים כמשפיע בישיבה זה יכול להיות גם פעם בחודש חודשיים, במילא לגבי מה שכתבו שהוא מוסר שיעורים כמשפיע זה לא נכון הוא אם כבר 'מוסר'. וד"ל. חלוקת קונטרסים - שיחה 19:19, 22 ביולי 2018 (IST)
אירוע המצער
זה היה הדרך הכי יעילה לפרסם ולהפיץ את העומדים מאחורי מעשה הטירור ע"מ שיוכלו לקיים בהידור את הדין בשו"ע "אל יבוש" כו'
- ומה הרוויחו מעתיקי הלה"ר לכאן? הרוויחו שאני אדע על עוד אירוע מצער שהתרחש ברגעים אלו ב770, ולא שום דבר אחר.
- אה, וודאי, הם גם הרוויחו פגיעה משולשלת - בי, בהם ובי"ג. חסיד חב"ד* אידישעפדיה* פותחים אלף רביעי!
הסיפור המוזכר בראש הדף.
לעניות דעתי, אין ללמוד מסיפור זה על הוראה מיוחדת של הרבי לששמור על כבודו של ר' יואל. הרבי בסך הכל רצה שבחור או אדם ישמור על כבודו של גדול ממנו בחכמה ובמניין. פעמים רבות ניתן לראות לימודים מיוחדים ומוטעים ממילים של הרבי כשמצד העניין זה הנהגה פשוטה שלא טומנת הוראה מיוחדת.
מדוע לא כותבים על ר' יואל לאחר ג' תמוז? ר'ובן - שיחה 21:28, 20 באוקטובר 2011 (UTC)
- הסיפור לא נכתב כהוראה לשום דבר, רק כאנקדוטה יוצאת דופן שמבטאת יחסו המיוחד והבלעדי של הרבי אליו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ד בתשרי ה'תשע"ב 20:44, 22 באוקטובר 2011 (UTC)
- איני חושב שהסיפור הספציפי הזה מבטא יחס מיוחד של הרבי אליו, לדעתי הרבי פשוט אמר לו שיתייחס קצת יותר בכבוד למשפיע שלו [למרות שאני אישית מעריך ומעריץ אותו וסובר שאכן היה יחס מיוחד מהרבי כלפיו אך מהסיפור הצפציפי הזה אין - לדעתי - ללמוד דבר וחצי דבר].ובנוגע לשאלתי הב' לא זכיתי למענה שאגב באישים אחרים שהם "אנטים" דווקא כן נכתבו פרטים. ר'ובן - שיחה 07:13, 23 באוקטובר 2011 (UTC)
- רק כעת אני תופס שאתה מתכוון לסיפור שבראש הדף הזה, שהוא בעצם דף שיחה. הסיפור, כפי שניתן להיווכח, לא מובא בערך, כך שהדיון עליו מיותר. לגבי ג' תמוז; אם כוונתך לדעותיו, הרי שבערך אין שום יחס לדעותיו, לא לפני ולא אחרי. אתה מוזמן לכתוב ברגישות ובכובד ראש. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בתשרי ה'תשע"ב 20:44, 23 באוקטובר 2011 (UTC)
- האם צריכים הוראה מיוחדת מהרבי כדי לשמור על כבודו של ר' יואל? האם צריכים הוראה מיוחדת מהרבי כדי לשמור על כבודו של ריל"ג? מה זה השטויות האלו? -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
- רק כעת אני תופס שאתה מתכוון לסיפור שבראש הדף הזה, שהוא בעצם דף שיחה. הסיפור, כפי שניתן להיווכח, לא מובא בערך, כך שהדיון עליו מיותר. לגבי ג' תמוז; אם כוונתך לדעותיו, הרי שבערך אין שום יחס לדעותיו, לא לפני ולא אחרי. אתה מוזמן לכתוב ברגישות ובכובד ראש. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בתשרי ה'תשע"ב 20:44, 23 באוקטובר 2011 (UTC)
- איני חושב שהסיפור הספציפי הזה מבטא יחס מיוחד של הרבי אליו, לדעתי הרבי פשוט אמר לו שיתייחס קצת יותר בכבוד למשפיע שלו [למרות שאני אישית מעריך ומעריץ אותו וסובר שאכן היה יחס מיוחד מהרבי כלפיו אך מהסיפור הצפציפי הזה אין - לדעתי - ללמוד דבר וחצי דבר].ובנוגע לשאלתי הב' לא זכיתי למענה שאגב באישים אחרים שהם "אנטים" דווקא כן נכתבו פרטים. ר'ובן - שיחה 07:13, 23 באוקטובר 2011 (UTC)
ושמעתי שהרב הנ"ל פעם שמע שיחה מהרבי ד"גדול מרבן שמו" ולכן אמר בלי ר' אבל הרבי תיקן אותו... כמובן שלא באתי לזלזל בכבודו ח"ו --אמר רבי - שיחה 03:57, 25 במרץ 2016 (UTC)
מעיין בשיחת הגאולה
זה אולי מעניין, אולי מתאים לפורום חב"ד אינפו, אבל נראה לי שעושה ליצנות מעצמנו. • שנוזעל - שיחה • כ"ו בתמוז ה'תשע"ג 04:20, 4 ביולי 2013 (UTC)
- ראו גם שיחת קובץ:יואל כהן מעיין בשיחת הגאולה.jpg • שנוזעל - שיחה • כ"ו בתמוז ה'תשע"ג 04:24, 4 ביולי 2013 (UTC)
הערך נמחק ושוחזר
עד לטיפול בבעיית התמונות שמופיעים בו. ישנו לערך למעלה מ 150 גרסאות ולכן לא שיך לרשום כאן את כל הרשימה. נקוה שהבעיה תטופל. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ט"ז בחשוון ה'תשע"ד, למניינם 03:47, 20 באוקטובר 2013 (UTC)
דעתכם
- מחקתי את המשפט על היבסקציה, שאינו מכבד לא את האיש ולא את הפורום. מי שחושב שהמשפט הנ"ל חשוב במיוחד להבנת דעותיו (לדעתי לא), יואיל לציין לעיתון המדוייק בו נדפס ושם יוכל הקורא לראות אותו. חב"דפדיה לא אמורה להיות הבמה לכך, כפשוט.
- בקשת המקור להתבטאותו שאינו חבר הנהלת הישיבה, חיונית. לדעתי אם לא יימצא מקור הענין אמור להמחק (אינני בקי בענין זה, אבל לא מופרך שזו היתה פליטת פה בהקשר ספציפי למישהו שניסה לחלץ מפיו משהו, כמו שקורה הרבה...). • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 10:55, 14 בפברואר 2016 (UTC)
- לגבי תפקידו בישיבה ראה לעיל בשיחה עדותו של ר' חיים נהר. לענין הצהרתו עצמו הדברים ידועים ואין כאן המקום להאריך בפרשיית יחסיו עם ראש הישיבה המכהן כעת ב770. נוכחותו בהתוועדויות של הישיבה אינה מקור בענין זה מאחר שראש הישיבה לא מפקח בעצמו על ההתוועדויות. על כן כל עוד לא יימצא מקור הפכי (שהוא הצהיר על נכונות לקבלת מרות מראש הישיבה) אינני רואה הצדקה למחיקה שנעשתה כאן ולתועלת הקוראים הנני משחזרה. -- דָּרַךְ כּוֹכָב • שיחה • כ"ז באדר א' ה'תשע"ו, 21:04 • יחי המלך המשיח!
- מריבה בין אנשי הצוות אינה הוכחה לכך שאינו משמש כמשפיע בישיבה, דווקא ידוע אצל כל חסידי חב"ד שחלק מהבחורים שלומדים בישיבה בקבוצה באופן רשמי לומדים אצלו.. אבל מבחנתי תרגיש "מאמין" שלוחם את מלחמת הקודש נגד ה"כופרים" שמצליח לבער הנגע..
- הדיון כאן אינו על תפקידו בישיבה אלא איך הוא רואה את עצמו כחלק מהצוות. אני מאמין שכל ישראל מאמינים בני מאמינים ואיני רואה קשר בין מידת השפעת האמונה על ההנהגה בפועל לבין מריבות שיכולות להיות בכל מקום, ולכן לא ברור לי סיום הקטע הקודם. -- דָּרַךְ כּוֹכָב • שיחה • כ"ח באדר א' ה'תשע"ו, 11:57 • יחי המלך המשיח!
- לדעתי הדיון סוטה לעיסוק בטפלות, הרי פשוט אחד שר' יואל עודנו משמש בפועל כמשפיע בישיבה בכך שהוא מוסר שיעורים לתלמידיה. עוד פשוט שהוא מתפרסם בתואר זה 'משפיע בישיבה, גם בבימות ובכתבות שבהם יש לו היכולות המלאה להגיד שאינו רואה עצמו ככזה, ולסיום מעולם לא נשמעה אמירה פומבית שכזו ממנו. אי אפשר לכתוב אנציקלופדיה על סמך שמועות שמנוגדות למציאות בשטח ולתואר שהוא מעוטר בו באופן שוטף. --שיע • שיחה ו' באדר ב' ה'תשע"ו 00:11, 16 במרץ 2016 (UTC)
- מקור אמין לשמועה אכן נדרש, בודאי. אבל לעניות דעתי אין בכך סתירה למציאות בשטח. זה לא המקרה היחיד שאדם משמש בפועל בתפקיד שאינו ממונה לכך מטעם ההנהלה (או שהוא מעצמו לא רוצה לקבל את מרות ההנהלה, כבנדו"ד) -- דָּרַךְ כּוֹכָב • שיחה • ו' באדר ב' ה'תשע"ו, 13:17 • יחי המלך המשיח!
- מן הסתם שגם על השאלה מיהי ההנהלה יש ויכוח. לדעתי יש לכתוב גם בפתיח וגם בערך שהוא משפיע, ובהערה את הספקות על כך, לפחות עד שיובא מקור ברור.
- אך היות שאיני בקי כלל בעניין, לא אוכל לחתור להכרעה, דבר אחד ברור לא יתכן שבפתיח יכתב "כיהן כמשפיע" - לשון עבר, ובהמשך "משמש כמשפיע " ובסוגריים שבעצם הוא אינו משפיע. , מקוה שעוד משתמשים הבקיאים בפרטים יביעו דעתם ויוכרע על פי הרוב. --שיע • שיחה ו' באדר ב' ה'תשע"ו 22:09, 16 במרץ 2016 (UTC)
- זה סתם התעקשות להיתפס לקטנות. הרי הממסד במקרה הזה משרת את המטרה ולכן נצמדים אליו, ואילו זה היה הפוך והיו מנסים להגיד על XXXXX לדוגמא שאינו שליח כי XXXXX, ידידי הכוכב היה טוען בלהט "מה זה משנה, הרי בפועל הוא משמש כשליח!", וממילא גם אני בעד לכתוב שהוא משפיע, ואפשר לציין בהערה שיחד עם זאת הוא לא רואה את עצמו כנתון למרות ההנהלה ולא מקבל משכורת על עבודתו. להתראות - שיחה 13:30, 17 במרץ 2016 (UTC)
- אז כל הדיון הוא אם לכתוב את זה בסוגריים או בהערת שוליים? או איך לנסח את המשפט? לדעתי הניסוח הנוכחי יותר מכבד מאשר "בעקבות חילוקי דעות פנימיים אינו מוכן להסתכל בפני ראש הישיבה, אינו מקבל את מרותו, ומטיף לתלמידיו שלא להשתתף בשיעורים הכלליים שהוא מוסר"...
- בקשר לויכוח מיהי ההנהלה, יש משני הצדדים טענות נגד ראש הישיבה המכהן, אולם כאן בחבדפדיה מופיעה הגירסא הנפוצה בדבר זהות ראש הישיבה. (ואגב בערך על הישיבה דוקא מופיע נשוא ערך זה כחבר צוות. וי"ל שדוקא בערך זה העוסק בו אישית חשוב שתובע גם דעתו האישית בנושא..) -- דָּרַךְ כּוֹכָב • שיחה • ז' באדר ב' ה'תשע"ו, 15:23 • יחי המלך המשיח!
- אחרי שבפנים הערך כתוב שהוא מכן כמשפיע בפועל מצחיק שבפתיח כתוב "כיהן", ועפ"ז שיניתי, אלא שמשתמש "כוכב" כדרכו כנראה מנסה לסחוב זמן עם דיונים מיותרים. (אז בהחלט אולי יסביר כבוד הרב הכוכב מה טעם השינוי בין הפתיח לגוף הערך ומדוע יש להשאירו בצורתו הבלתי מובנת, כן יסביר מדוע אינו נחשב להכרעה אחרי שבהיסטוריית העריכה מופיע שינוי שבא בעקבות דיון זה רק שנשכח התיקון של הפתיח)--יוצר אור - שיחה 20:11, 9 באוגוסט 2016 (UTC)
- זה סתם התעקשות להיתפס לקטנות. הרי הממסד במקרה הזה משרת את המטרה ולכן נצמדים אליו, ואילו זה היה הפוך והיו מנסים להגיד על XXXXX לדוגמא שאינו שליח כי XXXXX, ידידי הכוכב היה טוען בלהט "מה זה משנה, הרי בפועל הוא משמש כשליח!", וממילא גם אני בעד לכתוב שהוא משפיע, ואפשר לציין בהערה שיחד עם זאת הוא לא רואה את עצמו כנתון למרות ההנהלה ולא מקבל משכורת על עבודתו. להתראות - שיחה 13:30, 17 במרץ 2016 (UTC)
- מקור אמין לשמועה אכן נדרש, בודאי. אבל לעניות דעתי אין בכך סתירה למציאות בשטח. זה לא המקרה היחיד שאדם משמש בפועל בתפקיד שאינו ממונה לכך מטעם ההנהלה (או שהוא מעצמו לא רוצה לקבל את מרות ההנהלה, כבנדו"ד) -- דָּרַךְ כּוֹכָב • שיחה • ו' באדר ב' ה'תשע"ו, 13:17 • יחי המלך המשיח!
- לדעתי הדיון סוטה לעיסוק בטפלות, הרי פשוט אחד שר' יואל עודנו משמש בפועל כמשפיע בישיבה בכך שהוא מוסר שיעורים לתלמידיה. עוד פשוט שהוא מתפרסם בתואר זה 'משפיע בישיבה, גם בבימות ובכתבות שבהם יש לו היכולות המלאה להגיד שאינו רואה עצמו ככזה, ולסיום מעולם לא נשמעה אמירה פומבית שכזו ממנו. אי אפשר לכתוב אנציקלופדיה על סמך שמועות שמנוגדות למציאות בשטח ולתואר שהוא מעוטר בו באופן שוטף. --שיע • שיחה ו' באדר ב' ה'תשע"ו 00:11, 16 במרץ 2016 (UTC)
- הדיון כאן אינו על תפקידו בישיבה אלא איך הוא רואה את עצמו כחלק מהצוות. אני מאמין שכל ישראל מאמינים בני מאמינים ואיני רואה קשר בין מידת השפעת האמונה על ההנהגה בפועל לבין מריבות שיכולות להיות בכל מקום, ולכן לא ברור לי סיום הקטע הקודם. -- דָּרַךְ כּוֹכָב • שיחה • כ"ח באדר א' ה'תשע"ו, 11:57 • יחי המלך המשיח!
- מריבה בין אנשי הצוות אינה הוכחה לכך שאינו משמש כמשפיע בישיבה, דווקא ידוע אצל כל חסידי חב"ד שחלק מהבחורים שלומדים בישיבה בקבוצה באופן רשמי לומדים אצלו.. אבל מבחנתי תרגיש "מאמין" שלוחם את מלחמת הקודש נגד ה"כופרים" שמצליח לבער הנגע..
- לגבי תפקידו בישיבה ראה לעיל בשיחה עדותו של ר' חיים נהר. לענין הצהרתו עצמו הדברים ידועים ואין כאן המקום להאריך בפרשיית יחסיו עם ראש הישיבה המכהן כעת ב770. נוכחותו בהתוועדויות של הישיבה אינה מקור בענין זה מאחר שראש הישיבה לא מפקח בעצמו על ההתוועדויות. על כן כל עוד לא יימצא מקור הפכי (שהוא הצהיר על נכונות לקבלת מרות מראש הישיבה) אינני רואה הצדקה למחיקה שנעשתה כאן ולתועלת הקוראים הנני משחזרה. -- דָּרַךְ כּוֹכָב • שיחה • כ"ז באדר א' ה'תשע"ו, 21:04 • יחי המלך המשיח!
כבוד הרב יוצר אור, אמנם היחס כלפיך אמור להיות סלחני לכאורה, בתור משתמש חדש שאין לו כוונות זדוניות; אך התנהגותך מורה על התמצאות מופרזת בדרכי ההתנהלות כאן ועד לבקיאות בדרכי ההנהגה של כל משתמש ומשתמש, ובמילא עליך להיצמד לכללים אותם אתה כנראה יודע היטב.
לשאלתך, מדוע לדעתי הדיון לעיל לא הוכרע:
א. כפשוט, דיון מתנהל בדף השיחה בלבד, ולא בתקצירי עריכה.
ב. אפילו אם היית מביע את דעתך בדף השיחה, עדיין אין הכרעה שהוסכמה על כלל המשתמשים. מבלי לזלזל חלילה בחשיבות דעתך.
ג. גם אם העריכה שביצעת מוצדקת, וגם אם לבסוף היא תתקבל על דעת רוב המשתמשים, הצורה בה ביצעת אותה היא בלתי הולמת. ועדיף שתימנע מלנהוג בדרך זו.
כנ"ל גם הצבעה נפתחת לאחר דיון, ולא לאחר מעשה. -- דָּרַךְ כּוֹכָב • שיחה • 20:43, ה' באב, הקהל ה'תשע"ו (9 באוג' למניינם), ימות המשיח • יחי המלך המשיח!
דיון
ואם הוא רוצה כבר דיון והצבעות אפשר לפתוח ברגע זה:
- מי בעד שיכתב שר' יואל מכהן כמשפיע ב770 ומי נגד?
- נגד -- דָּרַךְ כּוֹכָב • שיחה • 20:43, ה' באב, הקהל ה'תשע"ו (9 באוג' למניינם), ימות המשיח • יחי המלך המשיח!
- בעד אולי לכתוב שמכהן כמשפיע בצורה לא רשמית. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ה' באב ה'תשע"ו, למניינם 22:46, 9 באוגוסט 2016 (UTC)
- בעד --הנחה - שיחה 09:53, 10 באוגוסט 2016 (UTC)
- נגד --מ. פינחסי - שיחה • ו' באב ה'תשע"ו 14:00, 10 באוגוסט 2016 (UTC) ידוע מכבר שעזב את הנהלת הישיבה, ואין כאן המקום לפרט את כל הסיפור--מ. פינחסי - שיחה • ו' באב ה'תשע"ו 14:00, 10 באוגוסט 2016 (UTC)
- הבהרה: ההצעה היא לכתוב בגוף הערך שהוא מכהן כמשפיע, ובהערת שוליים שהוא אינו כפוף להנהלת הישיבה. -- דָּרַךְ כּוֹכָב • שיחה • 20:48, ה' באב, הקהל ה'תשע"ו (9 באוג' למניינם), ימות המשיח • יחי המלך המשיח!
- שטרן, ההבהרה נכתבה לאחר פתיחת ההצבעה ולכן אין בה משמעות. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ה' באב ה'תשע"ו, למניינם 22:47, 9 באוגוסט 2016 (UTC)
- אני לא חושב שצריך לכתוב הבהרה זו כי זהו דבר הפשוט שכל מידע שאין בו משום לשון הרע ויש בו משום ידע אנציקלופדי - יכול להיכלל בערך, ומכיון שהוא עצמו אינו מתבייש בזה ומסביר דעתו בהרחבה, אינני רואה ריעותא וגריעותא לציין זאת בהערת שוליים בערך. להתראות - שיחה 03:52, 10 באוגוסט 2016 (UTC)
- מתי ייחשב הדיון כמוכרע?--יוצר אור - שיחה 09:19, 10 באוגוסט 2016 (UTC)
- שלום,
- א. ההבהרה שכתבתי היא סיכום מתוך הדיון שקדם להצבעה. ולא חידוש שחידשתי לאחריה.
- ב. גם המשתמשים שהצביעו לפני הצבתה, ידעו שעל כך מדובר: להתראות, הוא זה שהציע זאת בדיון, ויוצר אור - קרא את הדיון הדק היטב, לפי הצהרתו.
- ג. ספק גדול אם להצבעתו של יוצר אור (שהוא היחיד שיכול אולי לטעון שלא ידע מכך) יש חשיבות, היות ש1. כמדומה שצריך ותק כלשהו בכדי להצביע, ו2. הוא פתח את ההצבעה לאחר שהפר מספר פעמים את הכללים ובמילא דעתו בנושא לא יכולה להיחשב כהצבעה חוקית, כאשר כל מטרתה היא להצדיק את המעשה שעשה כבר. -- דָּרַךְ כּוֹכָב • שיחה • 10:42, ו' באב, הקהל ה'תשע"ו (10 באוג' למניינם), ימות המשיח • יחי המלך המשיח!
- החלטתי לעשות הגהה לערך, כדי להמחיש כמה אפשר לטחון מים על מילה אחת בפתיח, בלי לשים לב לסימני הפיסוק השגויים לפניה ואחריה שחשובים לא פחות... חבר'ה עזבו את השטויות... מבטיח לכם שאף אחד לא ישים לב ל"כיהן" או "מכהן", זה לא מעלה ולא מוריד כלום. ומי שאכפת לו מהערך מוזמן להשלים את הפסקה החסרה. לחיים לחיים. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 10:51, ו' באב, הקהל ה'תשע"ו
- מתי ייחשב הדיון כמוכרע?--יוצר אור - שיחה 09:19, 10 באוגוסט 2016 (UTC)
- אני לא חושב שצריך לכתוב הבהרה זו כי זהו דבר הפשוט שכל מידע שאין בו משום לשון הרע ויש בו משום ידע אנציקלופדי - יכול להיכלל בערך, ומכיון שהוא עצמו אינו מתבייש בזה ומסביר דעתו בהרחבה, אינני רואה ריעותא וגריעותא לציין זאת בהערת שוליים בערך. להתראות - שיחה 03:52, 10 באוגוסט 2016 (UTC)
- שטרן, ההבהרה נכתבה לאחר פתיחת ההצבעה ולכן אין בה משמעות. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ה' באב ה'תשע"ו, למניינם 22:47, 9 באוגוסט 2016 (UTC)
- הבהרה: ההצעה היא לכתוב בגוף הערך שהוא מכהן כמשפיע, ובהערת שוליים שהוא אינו כפוף להנהלת הישיבה. -- דָּרַךְ כּוֹכָב • שיחה • 20:48, ה' באב, הקהל ה'תשע"ו (9 באוג' למניינם), ימות המשיח • יחי המלך המשיח!
אני לא יודע על מה הויכוח? כאחד שנמצא ב770 אני יודע כמו כולם שר' יואל לא משפיע בישיבה גם בצורה ה'לא רשמית' הוא בסך הכל עושה התוועדות פעם בשבוע וגם זה לא בישיבה אלא בביתו, שיעורים הוא לא מוסר באופן קבוע - לעיתים פעם בחודש ואין לו שום מושג מה קורה בישיבה בשונה מהמשפיע 'השני' הרב גאלאמב שנמצא כל יום בישיבה בוקר וערב, ומוסר פעמים בשבוע שיעור שני ורביעי ובמילא הויכוח השטותי הזה אם הוא משפיע רשמי או לא רשמי מיותר לגמרי כי אינו משפיע גם לא רשמי. חלוקת קונטרסים - שיחה 19:11, 22 ביולי 2018 (IST)
מקור
'דור השביעי' מאיזה סיבה אתה מוחק את המקור לאמור בערך? וכי דעתך ששם לא מובאת טענתו? המקור לדעתך אינו נכון?--164.138.112.196 14:08, 10 במאי 2016 (UTC)
- אתה מודע לכך שבפעולתך אתה עובר על חוקי הכתיבה בחב"דפדיה? והכוונה לנסיונך העקשני לשנות את הערך ללא סיבה ונימוק שוש ושוב..--164.138.112.196 17:19, 10 במאי 2016 (UTC)
- בהצלחה במלחמות העריכה ... רק להעיר שאריכות הסבר הדעה מסורבלת, ואפשר לתמצת למשפט אחד. לא? • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 08:01, ג' באייר, הקהל ה'תשע"ו
- לא! באמת תלוי איך אתה מפרש את המושג "דעה", מסקנה או שעיקר הדעה הוא הרעיון ולה יש מסקנה..--95.86.79.182 21:21, 11 במאי 2016 (UTC)
- משתמש:ד. שטרן נראה מעריכתך שלא קראת את המקור לדיעותיו, (וזו שלא באשמתך שהרי היה דחוף למישהו כאן להתעקש ולמחוק אותו משום מה..) הוא לא כתב זאת כביאור לאחרי ג' תמוז. כמו כן אין מטרתו לבאר איך יתכן שלאחרי ג' תמוז הוא עדיין מלך וכיו"ב (למרות שמתייחס לעניין במאמר (ושולל דעת רשדב"ל, לדוגמא) אבל לא זו ליבת העניין) עיקר עניינו הוא לבאר את 'יסוד' האמונה בכך שהרבי הוא מלך המשיח ומייסד זאת (עפ"י המבואר בשיחות) על הידוע שהחסידות עניינה "יחידה" שמתגלה על ידי הנשיא שעניינו "יחידה" ועיקר הגילוי הוא אצל הרבי משום שבו נתגלתה באופן הכי שלם עניין היחידה הכללית. (ורק שמדגיש, שבזה גופא אין זה באופן של ראוי להיות משיח אלא באופן נעלה יותר) ולאחרי זה מסיק שעפי"ז א"א לבוא ולהכריח יהודי אחר שיאמין בכך לפי שהגדרת הרבי כמלך המשיח (עכ"פ לשיטתו) אינה על פי הלכה אלא עפ"י חסידות, ועפי"ז אני מתקן.--95.86.79.182 21:48, 12 במאי 2016 (UTC)
- האמת שחסר עדיין קצת ביאור שמסגנון הלשון משמע כאילו הוא ח"ו מפקפק בתוקפה ובאמינותה של תורת החסידות, בעוד שתוכן כוונתו היא שכל זמן שהעניין אינו פסק הלכה הוא אינו "מחייב" הנהגה ואמונה בפועל עפי"ז, ולא שח"ו חסר באמיתות העניין. וכשאי היה להוסיף את הביאור.--95.86.79.182 21:57, 12 במאי 2016 (UTC)
- מה פירוש המילה המרשימה פינומינלי (סליחה על הבורות).חיילי משיח - שיחה 05:18, 8 באוגוסט 2016 (UTC)
- האמת שחסר עדיין קצת ביאור שמסגנון הלשון משמע כאילו הוא ח"ו מפקפק בתוקפה ובאמינותה של תורת החסידות, בעוד שתוכן כוונתו היא שכל זמן שהעניין אינו פסק הלכה הוא אינו "מחייב" הנהגה ואמונה בפועל עפי"ז, ולא שח"ו חסר באמיתות העניין. וכשאי היה להוסיף את הביאור.--95.86.79.182 21:57, 12 במאי 2016 (UTC)
- משתמש:ד. שטרן נראה מעריכתך שלא קראת את המקור לדיעותיו, (וזו שלא באשמתך שהרי היה דחוף למישהו כאן להתעקש ולמחוק אותו משום מה..) הוא לא כתב זאת כביאור לאחרי ג' תמוז. כמו כן אין מטרתו לבאר איך יתכן שלאחרי ג' תמוז הוא עדיין מלך וכיו"ב (למרות שמתייחס לעניין במאמר (ושולל דעת רשדב"ל, לדוגמא) אבל לא זו ליבת העניין) עיקר עניינו הוא לבאר את 'יסוד' האמונה בכך שהרבי הוא מלך המשיח ומייסד זאת (עפ"י המבואר בשיחות) על הידוע שהחסידות עניינה "יחידה" שמתגלה על ידי הנשיא שעניינו "יחידה" ועיקר הגילוי הוא אצל הרבי משום שבו נתגלתה באופן הכי שלם עניין היחידה הכללית. (ורק שמדגיש, שבזה גופא אין זה באופן של ראוי להיות משיח אלא באופן נעלה יותר) ולאחרי זה מסיק שעפי"ז א"א לבוא ולהכריח יהודי אחר שיאמין בכך לפי שהגדרת הרבי כמלך המשיח (עכ"פ לשיטתו) אינה על פי הלכה אלא עפ"י חסידות, ועפי"ז אני מתקן.--95.86.79.182 21:48, 12 במאי 2016 (UTC)
- לא! באמת תלוי איך אתה מפרש את המושג "דעה", מסקנה או שעיקר הדעה הוא הרעיון ולה יש מסקנה..--95.86.79.182 21:21, 11 במאי 2016 (UTC)
- בהצלחה במלחמות העריכה ... רק להעיר שאריכות הסבר הדעה מסורבלת, ואפשר לתמצת למשפט אחד. לא? • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 08:01, ג' באייר, הקהל ה'תשע"ו
עריכות שנמחקו בעבר
אשמח להבין מדוע ומצד איזה טעם נמחקו הדברים שהובאו בנוגע עסקנותו הציבורית של ר יואל. אביא בכאן את תורף הדברים שנכתבו עי "אלמוני" הכותב: הרב כהן מתוקף מעמדו הנכבד והבלתי מעורער בשכונה נוהג להביע את דעתו בין השאר גם בעניני עסקנות והנהגת הקהילה הקראונהיטסית. כך לדוגמא את געשה השכונה וסערה בפרשייה הידועה עם עסקן פלוני היה אז ר יואל מראשי המוקיעים וממובילי המאבק כנגד אותו עסקן. עד כאן כמדומני דברים ברורים ומוסכמים שאינם נתונים במחלוקת כלל. ופלאני על עובדת השמטתם ומחיקתם. לאחר מכן הוסיף הכותב שורה - שאף היא נקודה נכונה בתכלית, ועל אף שיכולני להבין את הקושי אולי וחוסר הנעימות של אחדים מבין הכותבים באתר קדוש זה למישמע או יותר נכון למיקרא דברים אלו עדין מסופקני האם יש באי נעימות זו עילה מספקת לצנזר את הקטע דלקמן: כ"כ בתקופה שלאחר ג בתמוז תשנ"ד ניהל/מנהל מאבק איתנים כנגד כמה מעסקני השכונה לחיזוק וביצור מעמד ועד אגו"ח והמרכז לעניני חינוך בהתאם לדעתו הקדושה ורצונו של כ"ק אדמו"ר.. הלא כך?
- באנציקלופדיה כותבים עובדות בצורה ברורה, 'הקראונהיטסית', 'עסקן פלוני' הם התבטאויות לא ברורות למי שאינו מונח בנושא. מפאת כבודו של בעל הערך אין צורך להכניס את הקטע שהוא מתעסק בפוליטיקה. לגבי הקטע השני, לא כאן הבמה לכתוב את זה אבל לא הוא נלחם לטובת אגוח אלא אגוח נלחם דרכו, וד"ל. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • ח' בניסן ה'תש"ף • 00:01, 2 באפריל 2020 (IST)
- מה ההתעקשות לכתוב שהוא 'היה'? בפועל ההנהלה מודיעה רשמית על שיעורים והתועדויות שלו. הרב לבקובסקי יושב איתו באסיפות וגם בהתודעויות של ההנהלה. למה לשחק בנדמה לי?? לא מוסיף כבוד לאנצק'.
- מתי הפעם האחרונה שהיה שיעור או ההתוועדות שלו מטעם הישיבה? - לא בשנה האחרונה... ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • ט' בניסן ה'תש"ף • 18:57, 3 באפריל 2020 (IST)
- אח שלי, אתה חי בלה-לה-לנד? ביקרת ב770 לאחרונה? יש כל ערב שבת, וכל מאמר חדש שהוא מתחיל ללמד.
- אני נמצא ב770 ולאחרונה ודאי שאין כלום, אפילו התוועדויות בליל שבת הוא כבר לא עושה, הוא לא יוצא מהבית וגם ההתוועדות שהוא היה עושה בביתו כל שבת היא לא מטעם הישיבה. בשנים עברו הוא היה עושה התוועדויות מפעם לפעם בזאל הקטן ומוסר שיעורים מטעם הישיבה, בזמן האחרון (יותר מחצי שנה) הוא כבר לא ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • י"א בניסן ה'תש"ף • 07:00, 5 באפריל 2020 (IST)
- כאמור, זה קשקוש שהחוש מכחישו. מיד אחרי תשרי היו מודעות - זה אני זוכר בבירור. וגם אם נניח שכבר כמה חודשים אין (לא שזה כך, אבל נניח. זה שהוא לא יוצא מהבית זה בגלל הקורונה, כמובן) - ב15 שנים האחרונות היה, ולא השתנה שום דבר מאז, זה לא שהוא פוטר או משהו.. מצחיק שצריך להתווכח על זה.
- אני נמצא ב770 ולאחרונה ודאי שאין כלום, אפילו התוועדויות בליל שבת הוא כבר לא עושה, הוא לא יוצא מהבית וגם ההתוועדות שהוא היה עושה בביתו כל שבת היא לא מטעם הישיבה. בשנים עברו הוא היה עושה התוועדויות מפעם לפעם בזאל הקטן ומוסר שיעורים מטעם הישיבה, בזמן האחרון (יותר מחצי שנה) הוא כבר לא ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • י"א בניסן ה'תש"ף • 07:00, 5 באפריל 2020 (IST)
- אח שלי, אתה חי בלה-לה-לנד? ביקרת ב770 לאחרונה? יש כל ערב שבת, וכל מאמר חדש שהוא מתחיל ללמד.
- מתי הפעם האחרונה שהיה שיעור או ההתוועדות שלו מטעם הישיבה? - לא בשנה האחרונה... ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • ט' בניסן ה'תש"ף • 18:57, 3 באפריל 2020 (IST)
- מה ההתעקשות לכתוב שהוא 'היה'? בפועל ההנהלה מודיעה רשמית על שיעורים והתועדויות שלו. הרב לבקובסקי יושב איתו באסיפות וגם בהתודעויות של ההנהלה. למה לשחק בנדמה לי?? לא מוסיף כבוד לאנצק'.
ובכן ידידי איני יודע באיזה 770 אתה חי ושוהה. בשנה האחרונה ר יואל מסר לנו הבוחרים שיעורים לכל הפחות פעמיים בשבוע (ולרוב - שלושה שיעורים) ! (החל מחודש אלול). למעט זמנים בהם בלאו הכי אין סדרים ושיעורים כחודש תשרי ויומי דפגרא וכד. - ושיעורים אלו כוונתי לשיעורים בימי החול בהם מוסר שיעורים על מאמרי רבינו. בנוסף להנל מסר לנו ר יואל שיעור בכל ליל שבת בשנה האחרונה בלקוטי שיחות, למעט אולי שבועיים שלש שמפאת סיבות שונות כחולשה וכד (וצריך לזכור את עובדת זקנותו וגילו המופלג כו) לא יכל לצאת ולמסור. כל זה הוא בנוסף להתוועדויות הקבועות בתאריכים הקבועים שבהם נהג כל השנים להתוועד וכמו כן גם השנה זכינו שיצא ויתוועד עימנו. ויש לזכור את ההפלאה שבעניין וההתמסרות הגדולה שלו שבמרומי גילו המופלג - 90 בלעהר עדיין יוצא תוך התמסרות גדולה ומוסר דיעורים וכו. לגבי מה שכתבת שבתקופה האחרונה הפסיק לצאת למסירת שיעורים - אז כך: השיעור האחרון שמסר היה בשבוע האחרון לפני פורים!.. מאז הפסיק אמנם למסור אך הסיבה לכך פשוטה - מחמת התפשטות הקורונה וחשש לבריאותו הוחלט עי המשבקים שלו לשומרו ושישב בביתו ולר יסתובב עוד בחוץ.. ואגב בפורים האחרון הוא עוד יצא להתוועד, בביתו אמנם אבל להעיר שכן הוא הסדר בכל השנים שהיה עורך את ההתוועדות פורים - הרשמית מטעם הישיבנ בביתו וק"ל. כז נכתב עי בחור קבוצה דהשתא..
כמובן כל זה מבלי להזכיר ולהתייחס לסעודות שבת - פארבריינגנס - שעורך מידי שבת בשבתו לתמידי הקבוצה..
כמו כן - מסירת שיעורים לפוילישערס בבורו פארק - שיעורים שמסר עד לתקופה האחרונה, קרי עד לפני חודש וחצי..
האם אתם מכירים עוד יהודי כמוהו שבמרומי גילו המופלג וחרף חולשתו הגדולה מתמסר כל כך למסירת שיעורים והפצת חסידות.. למותר לציין שמות של יהודים חסידיים ותלמידי חכמים משפיעים וראשי ישיבות שעבדו במוסדות החינוך והישיבות ויצאו לפנסייה בגיל צעיר ממנו בהרבה.. ואכמ.
רשימב (חלקית - מהזיכרון) של המאמרים שהספיק ללמד השנה: אלול - שתי מאמרים על ר"ה (מאחר ואין כעת ספר תחת ידי איני זוכר בדיוק הדיבור המתחיל. כמדומני שהיה: דה יבחר לנו את נחלתינו (לא זוכר השנה), ועוד אחד המשך פדה בשלום תשכו - דה פדה בשלום ודה להבין ענין נרות חנוכה מרגלא בפומיה דרבא המשך ברוך שעשה ניסים תשטו - שתי המאמרים על כן קראו תשיג על כל מאמר מסר לערך חמישה ששה שיעורים (על מאמרים מסויימים יותר).
מסר גם על עוד מאמרים שאיני זוכר כעת..
כל זה בנוסף לשיעורים בלקוטי שיחות של ליל שבת שבהם הספיק לעבור איתנו על כמות מכובדת של שיחות (בעיקר מהחלקים של ה-ט) כולל הדרן מ"ו הידוע.
התוועדויות רשמיות מטעם הישיבה שהתוועד: התוועד לכהפ 4 5 פעמים במהלך השנה - לא כולל התועדויות בשבתות שהתוועד כל שבת כמעט.
היוצא מכל האמור הוא ידידי היקר שככל הנראה כבר תקופה ארוכה אינך שוהה ב770.. איני יודע מתי יצאת לאחרונה ממיטתך בסבן פורטין ניין.. אך ב770 לוודאי לא ביקרת כבר זמן רב.. מתעדכן הינך כנראה משמועות וכד.. ואולי ל770 בכפח התכוונת בדבריך?
- מה שכתבתי הוא שאינו מוסר שיעורים מטעם הישיבה - התוועדויות בביתו, שיעורים בליקוטי שיחות או בבורו פארק למשל אינם מטעם הישיבה.. לא זכור לי שנתלתה מודעה בחודשים האחרונים מטעם הישיבה על התוועדות עם הרב בזאל הקטן (כבעבר). אם לך ברור שהיה משהו מטעם הישיבה בחודשים האחרונים אתה מוזמן להביא מקור ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • י"א בניסן ה'תש"ף • 22:05, 5 באפריל 2020 (IST)
- בי' שבט הוא התוועד בהתוועדות המרכזית של ההנהלה ביחד עם כל חברי' בחדר האוכל הרשמי של הישיבה (עם שלט יחי גדול לידו....).
ובכן גם בתגובתך זו האחרונה מגלה הינך בורות נדירה ומפתיעה בכל הקשור לסדרי הישיבה לא רק בשנה האחרונה כי אם כבר כמה וכמה שנים טובות.. ולמודעי: ההתוועדויות של ר יואל בשנתיים שלש שנים האחרונות כבר לא נערכות בזאל הקטן כי אם בגעצל שול!.. או לחילופין כאשר מדובר ביומי דפגרא כגון יט כסלו וי שבט אז נערכות ההתוועדויות בחדר האוכל דפורטין!! כמדומני שאין ראיה טובה מזו לכך שהתוועדויות אלו אינם פרטיזניות כלל כי אם נערכים מטעם הנהלת הישיבה..
ואגב גם חשוב להעיר שבאותם ההתוועדויות הגדולות דיומי דפגרא שעורך בחדר אוכל משתתפים ברך כלל כל חברי הנהלת הישיבה, דהיינו - שלמה זרחי, קליין, קותי פלדמן, בלונינג ועוד - איני אומר זאת משמועה כי מישיהה ברורה, שם נכחתי ובעיני ראיתי כו..
אגב הטעם לכך שההתוועדויות איתו אינם נערכות בזאל הקטן הם בפשטות מצד הציבור הגדול שמגיע להשתתף בהם - לא רק תמימים, כי אף קבוצה גדולה מאנש וכן מחסידי פולין..
העובדה אותה כתבת בתגובתך שאין כל פרסום מטעם הנהלת הישיבה על התוועדויות אלו הינה שקר מוחלט!! הנהלת הישיבה מפרסמת על כל התוועדות איתו מראש ובבלאנק רשמי של ההנהלה ובאמת פלאני עליך.. זכות אחת יכולני ללמד עליך שמן הסתם נובעת בורות זו מטיוס ותלישות.. ולא חיליה מרצון לעוות את המציאות..
בנןגע להוכחות שביקשת - אתה מוזמן להיכנס ליוטיוב שם נמצאים כל ההתוועדויות איתו שהתוועד בשנה האחרונה בישיבה , בנוסף להתוועדויות שלו בשנים קודמות. אתה מוזמן להיכנס ולבדוק
וזאת מבלי להתייחס לשיעןרים הקבועים שמוסר פעמים בשבוע לכהפ.. וכי גם הם אינם חלק מסדרי הישיבה לשיטתך??
וכפי שכבר כתבתי בעבר, איני מכיר אף לא איש צוות אחד בישיבה - וכוונתי גם לישיבה זו ד770 - שמתמסר כל כך לסדרי הישיבה ולמסירת שיעורים וחינוך צעירי הצאן..
הן מבחינה כמותית: היינו הזמן והשעות שמשקיע במסירת שיעורים, והן באיכות כו'. ובהתייחס לגילו המופלג - 90 - הרי שהדבר מכפיל את עצמו כפליים..
- אז כנראה שאתה טועה כי אני השתתפתי פעמיים בהתוועדויות שהתוועד בזאל הקטן בשנתיים האחרונות... אתה צודק שהיה מלא אנשים אבל היה. מכאן והלאה חזרת על מה שכבר כתבת ואתה יכול לראות את מה שעניתי - בחודשים האחרונים לא היה לפני כן היה. בסוף הודעתך כתבת על התמסרות נשוא הערך לישיבה ועל זה אין חולק - מקומו אולי בגוף הערך.. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • י"ד בניסן ה'תש"ף • 04:53, 8 באפריל 2020 (IST)
במקום להתווכח וויכוחי סרק אתה מוזמן להיכנס ליוטיוב שם נמצאים כמה וכמה התוועדויוצ שלו עם בחורי הקבוצה החל משנת תשעז והלאה (ובתשעז גופא יש יותר מאחד שתיים)..
אשר כל כולם של התיעודים מביהכנ געצל שול..
- אני לא יחזור על מה שכבר כתבתי ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • י"ח בניסן ה'תש"ף • 06:19, 12 באפריל 2020 (IST)
הקישור ל"מנחם מענדל קפלן" המופיע בעריכת ספר סוגיות בחסידות, אינו קשור כלל ועיקר לפרסונה המדוברת. ואולי זה מכוון...אויפעפענען - שיחה, 22:41, י' באייר, ה'תש"ף 22:41, 4 במאי 2020 (IST)
משפיע בישיבה
גם לדעתי, כל עוד הנהלת הישיבה מגדירה אותו כמשפיע הישיבה, הוא אכן נושא בתואר ובתפקיד. --שיע • שיחה י"א באייר ה'תש"ף 01:13, 5 במאי 2020 (IST)
- תודה לך. ותיאורטית, עכשיו אתה פשוט יכול להסיר את ההגנה... 62.0.85.33 15:12, 5 במאי 2020 (IST)
בנוגע לזה שלא רה לשמוע על לעבור לפונוביץ' זה אביו שלא רצה ולא הוא בעצמו
חובה לשנות
ר יואל נפטר ביום ה' ו' מנחם-אב ה'תשפ"א 15/07/2021
תיקונים
בפסקא דעותיו: א.יש להחליף בשורה האחרונה בקטע השלישי מ"מחזיק" ל"החזיק". ב.דבריו ש... יותר וודאי מזרחת השמש - נאמרו בראיון ההוא לגבי ביאת המשיח בכללות ולאו דווקא על התגלות הרבי גופא כמשיח.
- אתה טועה. נאמר על ביאת משיח בימינו אלו בכלל כולל על התגלות הרבי כמלך המשיח ללא הסתלקות. תקרא שוב את הראיון ההוא ותקרא ותאזין לדבריו בהזדמנויות נוספות באותם שנים--חייל של המלך - שיחה, 11:48, כ"ז באב, ה'תשפ"א 11:48, 5 באוגוסט 2021 (UTC)
- "אגיד לך למה זה לא אותו הדבר. האמונה שלי בביאת המשיח יותר חזקה מהביטחון שלי בזריחת השמש מחר. כל המציאות שאנחנו רואים היא לא דבר ודאי. הדבר הוודאי והמוחלט היחיד זו התורה". -לא ודאי שהשמש תזרח מחר, אבל כן ודאי שהרבי לא ימות לעולם? -"שהמשיח יבוא. זה יותר ודאי מהביטחון שהשמש תזרח מחר"."
- זה מה שנאמר בראיון. תקרא שוב. הדברים מובאים בהקשר לשאלה מה יקרה לאמונת החסידים אם משיח לא יבוא ויקרה כך וכך, והתשובה היא שמשיח יבוא קודם לכך וכך, ומה הערבון לזה שמשיח יבוא קודם לזה? כי הוא בטוח שמשיח יבוא יותר מזריחת השמש. זה מה שנאמר שם בקשר לביטוי זה.
- "להאזין לדבריו מאותן השנים" זה בבחינת "...ירחיק עדותו" - כי היו לו הרבה מאוד נאומים באותן השנים. אם יש לך הקלטה ספציפית חתוכה של השורה מתוך הנאום בה הוא משתמש בביטוי הזה - צרף אותה. וודאי שהוא האמין בזה וזו הייתה דעתו [ובנושא זה באמת היא לא השתנתה, אלא בנושא הפרסום והחיים בגוף גשמי] - אבל זה לעשות סלט אחד גדול מכל הדברים שאמר באותה התקופה בלי קידמה ואיחור.
- יצויין גם שלא מובן מה בדיוק הצורך לציין שהרבי התנגד תחילה למאמר שפרסם ולאחר מכן אישר אותו בפסקא על דעותיו. רק מוסיף סרבול לפסקא המבולבלת בין כה-- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
- מהסוף להתחלה: זה אכן לא קשור דווקא לפיסקא זו אך זה פרט חשוב ומשמעותי שכדאי לציין עליו באינצקלופדיה החב"דית. אם יש לך כוח ואתה מאוד מתעניין בנשוא הערך אתה מוזמן לערוך את הערך כדבעי להוסיף בו מכל המידע שנדפס אחר לכתו ורבה העבודה. לנאומיו באותם השנים אתה יכול להיחשף במגוון דרכים מתחיל בוידיאו'ס המרוזכים באתר רבי דרייב וכלה בתכנים הכתובים ב'יומני 770 בית משיח'ועיתון כפ"ח. אני רק שולך לך מהזיכרון על עוד נאום שלו בנושא הזה ספציפית - האמונה המוכרחת בנצחיות חייו הגשמיום בגופו הק' של מלכנו משיחנו שליט"א בר"ח כסלו תשנ"ד אז אמר שלולי זאת זו אמירה על חסידות שהיא כנהרות המאכזבין, הופכים את ליובאוויטש למוזיאון וכו' וכו'.--חייל של המלך - שיחה, 05:09, כ"ח באב, ה'תשפ"א 05:09, 6 באוגוסט 2021 (UTC)
- א."חשוב לציין באנציקלופדיה חב"דית" - נתחיל מכך שזה לא שאם נמצא פרט שחשוב לציין אז נדחוף אותו לאחד הערכים לא משנה לאיזה - אלא שאם יש ערך בנושא מסויים נכניס איליו מידע שקשור אל הערך הזה שאותו חשוב להכניס (ראה דברי בשיחה על בי"ד קראון הייטס). אשר על כן גם אם חשוב לך הכניס את זה - תכניס את זה בערך שקשור לזה (כמו הרבי כמלך המשיח וכיו"ב) - כי זה לא קשור ולא השפיע על דעותיו. ב.אחזור שנית: הביטוי הזה לא נאמר בראיון בהקשר בו הוא מובא בערך. אז ראשית כל יש להשמיטו או להעמידו על דיוקו [לא שזו לא הייתה דעתו - אבל הוא לא אמר את זה ואין לזה מקור. גם המקור שמסומן בערך (לציטוט המשובש) לא ברור בכלל]. הערתי לך ש"חפש בנאומיו" זה "ירחיק עדותו" ובתגובתך פשוט הסברת עד כמה - כי אם משהו יחליט שהוא אמר כך וכך ואני ארצה לבדוק זאת - אצטרך לצפות בשעות של נאוים, לדפדף בעשרות עיתונים שונים ומפוזרים כאן וכאן, ואין לדבר סוף. בדיוק לכן לא "שולפים מהזיכרון" - אלא רואים מה כן כתוב ואותו מצטטים במדוייק בערך.
- דרך אגב: היו לו התבטאויות יותר חריפות מהציטוטים שלך ומ"זריחת השמש מחר". הוא אמר שאם יראו את מה שראו בג' תמוז אז מת תורה לא היה נכון [אחרי זה הא חזר בו מהר מאוד, אבל אם אתה מחפש ביטוי חריף אין חריף מזה לתאר את הביטחון שהיה לו באותו הזמן]. (רק שעכשיו אל תרוץ להכניס את זה לערך לפני שיהיה לך מקור...-- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
- א. לא נכניס כל דבר אך דעותיו בתשנ"ג הם פרט חשוב שהשפיע והיה חלק בהוואי החב"די ויש לזה חשיבות להיכנס לערך שלו כי דעותיו אלו היוו אבן דרך בחייו. ב. הוא התבטא בכמה ביטויים, גם בזריקת התפילין.. לגבי "יותר מזריחת השמש" הוא התבטא בכמה הזדמנויות ולא רק בראיון, ראה בספר האמנתי כי אדבר (לדוגמא כנס כ"ז ניסן נ"ד). אגב, חלק אחר באותו ראיון: 'שנינו מסכימים שהרבי הוא בשר ודם. "ודאי". בשר ודם, כמה שזה קשה לך לשמוע, יכול מחר לאבד, ואז מה יהיה? "תגיד לי, מה יהיה אם השמש לא תאיר מחר?"' ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 08:43 • ל' באב ה'תשפ"א
- ודאי... הרי רק לשיטת "נצחיות חייו" אפשר להמשיך להניח תפילין.. הרי בדיוק למצב הזה התכוון ר' יואל - אלול תשפ"א בלי התגלות משיח.. לפחות כל עוד הרבי ממשיך לחלק קונטרסים בכל מועד.. ה' ירחם 213.151.47.109 01:34, 10 באוגוסט 2021 (UTC)
- בדילוג על התייחסות לדברי השטות של האנונימי האחרון אחור לדבריך ר' אנונימי מספר 1 (למה לא תיפתח משתמש באתר? יהיה יותר קל לתקשר): לצפות בנאומיו ובכתביו הנ"ל המפורסמים ביותר וביותר ומודפסים שוב מזמן לזמן וכו' זה לא כזה דבר מסובך והביטוי 'ירחיק עדותו' כאן פשוט לא שייך 'כי קרוב אליך הדבר' וב"ה יש כיום גם כו"כ תוכנות חיפוש וריכוזי מאגרי מידע. גם כבר צויין לעיל שי"ל הספר 'האמנתי כי אדבר' בו נקל לקרוא ולמצוא הדברים שרוכזו יחדיו.
- ודאי... הרי רק לשיטת "נצחיות חייו" אפשר להמשיך להניח תפילין.. הרי בדיוק למצב הזה התכוון ר' יואל - אלול תשפ"א בלי התגלות משיח.. לפחות כל עוד הרבי ממשיך לחלק קונטרסים בכל מועד.. ה' ירחם 213.151.47.109 01:34, 10 באוגוסט 2021 (UTC)
- א. לא נכניס כל דבר אך דעותיו בתשנ"ג הם פרט חשוב שהשפיע והיה חלק בהוואי החב"די ויש לזה חשיבות להיכנס לערך שלו כי דעותיו אלו היוו אבן דרך בחייו. ב. הוא התבטא בכמה ביטויים, גם בזריקת התפילין.. לגבי "יותר מזריחת השמש" הוא התבטא בכמה הזדמנויות ולא רק בראיון, ראה בספר האמנתי כי אדבר (לדוגמא כנס כ"ז ניסן נ"ד). אגב, חלק אחר באותו ראיון: 'שנינו מסכימים שהרבי הוא בשר ודם. "ודאי". בשר ודם, כמה שזה קשה לך לשמוע, יכול מחר לאבד, ואז מה יהיה? "תגיד לי, מה יהיה אם השמש לא תאיר מחר?"' ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 08:43 • ל' באב ה'תשפ"א
- מהסוף להתחלה: זה אכן לא קשור דווקא לפיסקא זו אך זה פרט חשוב ומשמעותי שכדאי לציין עליו באינצקלופדיה החב"דית. אם יש לך כוח ואתה מאוד מתעניין בנשוא הערך אתה מוזמן לערוך את הערך כדבעי להוסיף בו מכל המידע שנדפס אחר לכתו ורבה העבודה. לנאומיו באותם השנים אתה יכול להיחשף במגוון דרכים מתחיל בוידיאו'ס המרוזכים באתר רבי דרייב וכלה בתכנים הכתובים ב'יומני 770 בית משיח'ועיתון כפ"ח. אני רק שולך לך מהזיכרון על עוד נאום שלו בנושא הזה ספציפית - האמונה המוכרחת בנצחיות חייו הגשמיום בגופו הק' של מלכנו משיחנו שליט"א בר"ח כסלו תשנ"ד אז אמר שלולי זאת זו אמירה על חסידות שהיא כנהרות המאכזבין, הופכים את ליובאוויטש למוזיאון וכו' וכו'.--חייל של המלך - שיחה, 05:09, כ"ח באב, ה'תשפ"א 05:09, 6 באוגוסט 2021 (UTC)
עכ"פ הוא השתמש במשל זה של זריחת השמש על הוודאות שלא יקרה חלילה כו' גם בעת סיום הלכות ברמב"ם י"ב אייר ה'תשנ"ג, ועוד. גם בנאומו בכינוס השלוחים אליו ציינתי בו דיבר בהרחבה בנושא זה השתמש בביטוי זה של 'יותר מזריחת השמש'. דבריך שכאילו עמדתו אז אינה דבר חשוב לציון בערכו הינם מעוררים תמיהה רבתית ושאלה גדולה האם אתה מודע להיסטוריה החב"דית של שנות הנו"נים.--חייל של המלך - שיחה, 14:07, ב' באלול, ה'תשפ"א 14:07, 10 באוגוסט 2021 (UTC)