דבר מלכות שופטים: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(הרחבה)
(←‏בעקבות השיחה: הגהה, הסרת פרטים שלא קשורים ישירות לער)
שורה 13: שורה 13:


==בעקבות השיחה==
==בעקבות השיחה==
===הרבי כנביא===
{{ערך מורחב|נבואות הרבי}}
[[קובץ:נביא יש.jpg|ממוזער|כותרת העיתון "יש נביא בישראל"]]
[[קובץ:נביא יש.jpg|ממוזער|כותרת העיתון "יש נביא בישראל"]]
אחרי ה[[שיחה]] הבינו החסידים ש[[הרבי]] הוא ה[[נביא]], בעיתון "[[הגאולה (עלון)|הגאולה]]" הופיע כמה ימים לאחר השיחה תמונתו של [[הרבי]] ומעליה כותרת "יש נביא בישראל" {{כתב קטן|(ראה תמונה)}},[[הרבי]] הגיב לכך בעידוד ובברכה "ברכה וצלחה". בעיתון [[שיחת השבוע]] פורסם לאחר שיחה מאמר מקיף מ[[מנחם ברוד]] בו הוא מסביר כיצד [[הרבי]] מוגדר כ[[נביא]], [[הרבי]] שקרא את המאמר הגיב:{{ציטוטון|מה הם כותבים?! וכי דיברתי על עצמי?! והלא דיברתי על חותני!}},{{הערה|עיתון כפר חב"ד 1296}} בהמשך היו כאילו שעררו על אמינות הסיפור{{הערה|[http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=40518 באינפו]}}. הרב [[מרדכי שמואל אשכנזי]] הוציא מכתב בו הוא פוסק של{{ה|רבי}} יש דין של [[נביא]]{{הערה|[lh3.googleusercontent.com/-Zn2qKzGnpLQ/X-XayjuFrSI/AAAAAAAAAqA/lsYaA9zT-6gRktbdll9YXnkT_YlLoa23QCK8BGAsYHg/s0/2020-12-25.png המכתב]}}.
בעיתון "[[הגאולה האמיתית והשלימה (עיתון)|הגאולה]]" שהופיע כמה ימים לאחר השיחה{{הערה|גיליון מס' 7.}}, נראתה תמונתו של [[הרבי]] ומעליה נכתב הכותרת "יש נביא בישראל" {{כתב קטן|(ראה תמונה)}},[[הרבי]] הגיב לכך בברכת "ברכה והצלחה". בעיתון [[שיחת השבוע]] פורסם לאחר השיחה מאמר מקיף מ[[מנחם ברוד]] בו הוא מסביר כיצד [[הרבי]] מוגדר כ[[נביא]]{{הערה|על פי טענת הרב ברוד [[הרבי]] הגיב למאמר זה: {{ציטוטון|מה הם כותבים? וכי דיברתי על עצמי? והלא דיברתי על חותני!}} (כפר חב"ד גיליון 1296), [http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=40518 אך היו שערערו על טענה זו]}}. הרב [[מרדכי שמואל אשכנזי]] הוציא מכתב בו הוא פוסק של{{ה|רבי}} יש דין של [[נביא]]{{הערה|[lh3.googleusercontent.com/-Zn2qKzGnpLQ/X-XayjuFrSI/AAAAAAAAAqA/lsYaA9zT-6gRktbdll9YXnkT_YlLoa23QCK8BGAsYHg/s0/2020-12-25.png המכתב]}}.


שיחה זו נחשבת את משיחות ה[[דבר מלכות]] הידועות והמפורסמות.
===הרבי כנביא===
{{ערך מורחב|נבואות הרבי}}
[[קובץ:הפסק דין.JPG|ממוזער|פסק הדין שהרבי הוא נביא]]
[[קובץ:הפסק דין.JPG|ממוזער|פסק הדין שהרבי הוא נביא]]
[[הרמב"ם]] מגדיר בספרו את ה"[[נביא]]", אדם שהוא שלם בצדקותו ב[[מחשבה]], [[דיבור]] ו[[מעשה|מעשה שלו]], ושיש לו [[רוח הקודש]]{{הערה|הלכות יסודי התורה, פרק ז' הלכה א'}}.כמו כן על פי ספרי הלכה רבים ה[[נבואה]] יכולה, ואף תשרה דווקא בחו"ל{{הערה|מכתב ה' תמוז תשכ"ה – נדפס בליקו"ש חלק ח' עמ' 733}}.[[הרבי]] גם הדגיש פעמים רבות כך שנביא זה יהיה אחד מ[[רבותינו נשיאנו]], כל אחד בדורו{{הערה|ש"פ שלח תשט"ז ליקוש המתורגם חלק ב' עמ' 772}}.
בשנת [[תשנ"ח]] נחתם פסק דין ש[[הרבי]] הוא [[נביא]] ישראל, שנחתם ע"י מאות רבנים ואדמו"רים, את נוסח פסק הדין כתב הרב [[גדליה אקסלרוד]]:
 
בעקבות כך [[הרבי מליובאוויטש]] הינו [[נביא]] ישראל, שיש לשמוע בקולו.
 
במשך השנים נראה במוחש איך מתקיימים נבואות [[הרבי]], אודות הנבואה על הניצחון ב[[מלחמת ששת הימים]], [[מלחמת יום כיפור]], [[התפרקות ברית המועצות]] ו[[מלחמת המפרץ]] שהתקיימה באותה שנה [[תנש"א]] - שנת אראנו נפלאות. במשך השנים חתמו רבנים רבים אודות פסק דין ש[[הרבי]] הוא נביא. בשנת [[תשנ"ח]] נחתם פסק דין ש[[הרבי]] הוא [[נביא]] ישראל, שנחתם ע"י מאות רבנים ואדמו"רים,:
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=[[הרבי|כבוד קדושת אדמו"ר מליובאוויטש]] בשיחת קודש פרשת שופטים ה'[[תנש"א]] קובע קביעה הלכה למעשה שיש לדורנו זה [[נביא]] וחייבים לשמוע בקולו וכפי שנפסק ב[[רמב"ם]] הלכות יסודי התורה פרק ז....הרינו קובעים בזה פסק הלכה על-פי דין תורתנו הקדושה - מבוסס על ההלכה שברמב"ם פרק ז' הלכות יסודי התורה הלכה א', פרק ט' הלכה ב' ופרק י' הלכה א' - שכבוד קדושת אדמו"ר מלך המשיח יש לו דין [[נביא]] ומפורש [[שיחה|בשיחותיו]] הקדושות שמרמז על עצמו שהוא נביא ומובן משיחותיו הקדושות שהוא הוא המלך המשיח, וכן עודד שירת "[[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד]]", וכבר אמר לעיני כל ישראל ולעיני כל העולם דברים העתידים להיות ובאו דבריו ונתקיימו במילואם ב'[[מלחמת ששת הימים]]' וב'[[מלחמת המפרץ]]' ועוד ועוד....ועל כן מחויבים אנו לשמוע לכל אשר יאמר לנו מגדר החיוב לשמוע לדברי הנביא, ובכלל זה - שהוא המלך המשיח ויתגלה אלינו מיד ממש|מקור=פסק הדין}}
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=[[הרבי|כבוד קדושת אדמו"ר מליובאוויטש]] בשיחת קודש פרשת שופטים ה'[[תנש"א]] קובע קביעה הלכה למעשה שיש לדורנו זה [[נביא]] וחייבים לשמוע בקולו וכפי שנפסק ב[[רמב"ם]] הלכות יסודי התורה פרק ז....הרינו קובעים בזה פסק הלכה על-פי דין תורתנו הקדושה - מבוסס על ההלכה שברמב"ם פרק ז' הלכות יסודי התורה הלכה א', פרק ט' הלכה ב' ופרק י' הלכה א' - שכבוד קדושת אדמו"ר מלך המשיח יש לו דין [[נביא]] ומפורש [[שיחה|בשיחותיו]] הקדושות שמרמז על עצמו שהוא נביא ומובן משיחותיו הקדושות שהוא הוא המלך המשיח, וכן עודד שירת "[[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד]]", וכבר אמר לעיני כל ישראל ולעיני כל העולם דברים העתידים להיות ובאו דבריו ונתקיימו במילואם ב'[[מלחמת ששת הימים]]' וב'[[מלחמת המפרץ]]' ועוד ועוד....ועל כן מחויבים אנו לשמוע לכל אשר יאמר לנו מגדר החיוב לשמוע לדברי הנביא, ובכלל זה - שהוא המלך המשיח ויתגלה אלינו מיד ממש|מקור=פסק הדין}}


את פסק הדין כתב הרב [[גדליה אקסלרוד]], והחתימות נאספו ע"י הרב [[יצחק ליפש]].
החתימות על פסק הדין נאספו במשך השנים על ידי הרב [[יצחק ליפש]].


בשנת [[תשע"ז]] יצאה משלחת של 12 רבנים מ[[מכון הלכה חב"ד]] למסע ב[[אוקראינה]], והגיעו להקריא בציוני [[רבותינו נשיאנו]] את פסק הדין שהרבי הוא נביא.{{הערה|[https://chabad.info/magazine/242933/ מסע הרבנים] ב{{אינפו}}}}
בשנת [[תשע"ז]] יצאה משלחת של 12 רבנים מ[[מכון הלכה חב"ד]] למסע ב[[אוקראינה]], והגיעו להקריא בציוני [[רבותינו נשיאנו]] את פסק הדין שהרבי הוא נביא.{{הערה|[https://chabad.info/magazine/242933/ מסע הרבנים] ב{{אינפו}}}}


===פרסום משיח===
===פרסום משיח===
{{ערך מורחב|פרסום גאולה ומשיח}}
{{פסקה חסרה}}
ב[[שיחה]] הדגיש [[הרבי]] אודות כך שיש לפרסם את נבואות הנביא לכל אחד ואחד:{{הערה|ראה גם שיחות [[דבר מלכות]] ש"פ תצא [[תנש"א]] סעיף ט"ו, ש"פ חיי שרה [[תשנ"ב]]. ועוד.}}:
{{ציטוט|מרכאות=כן|
|מקור=דבר מלכות שיחת שבת פרשת שופטים תנש"א סעיף י"א
|תוכן=
צריכים לפרסם לכל אנשי הדור,
שזכינו ש[[הקב"ה]] בחר ומינה בעל בחירה, שמצד עצמו הוא שלא בערך נעלה מאנשי הדור, שיהיה ה"שופטיך" ו"יועציך" ונביא הדור..
:עד - הנבואה העיקרית - הנבואה ש"לאלתר לגאולה" ותיכף ומיד ממש "הנה זה (משיח) בא"}}
 
הנבואה העיקרית אותה הדגיש וחזר [[הרבי]] פעמים רבות היא: {{הערה|דבר מלכות שיחת שבת פרשת נצבים תנש"א, יום ב' דר"ה וש"פ וילך [[תשנ"ב]] סעיף י"ב}}{{ציטוטון|"'''הנה זה (המלך המשיח) בא'''", ותיכף - '''כבר בא''' - בפועל ממש}}.
 
[[הרבי]] גם אמר בשיחה שאין לחשוש מתגובות אומות העולם, שהפוך הם אף יעזרו לנו בכך.{{הערה|[[דבר מלכות קורח (א)|שיחות הדבר מלכות ש"פ קרח תנש"א סעיף י"ב]], [[דבר מלכות שופטים|ש"פ שופטים תנש"א סעיף י"א]], [[דבר מלכות ויגש|ש"פ ויגש תשנ"ב סעיף י"ב]] .}}.
 
ב[[אייר]] [[תשנ"ב]] במענה לשאלת אחד השלוחים{{הערה|ר' דוד אליעזרי מפלורידה}} אישר הרבי כי רצונו שיפרסמו בכל ה[[עולם]] אשר תקופתנו היא תקופת [[ביאת המשיח]] ויעשו זאת כסיסמא. בהזדמנות זו, הורה הרבי גם שעיקר דגש הפעולות של ה[[בית חב"ד|בתי חב"ד]] יהיה בענייני גאולה ומשיח ושלא יהיה כחלק משאר המבצעים ולאידך שלל את הסברא שהעיסוק הנרחב בהסברת ופרסום עניני משיח צריכה לכלול גם עיסוק בזהותו של מלך המשיח, ואישר כי אין ברצונו שיעסקו כלל בענין זה{{הערה|1=נמסר על ידי המזכיר הרב [[יהודה לייב גרונר]] - ראה [https://drive.google.com/file/d/1Nc2TkjvHRuUDpaXpX7GL5lbll15o387A/view?usp=drivesdk ליקוט מענות קודש תשנ"ב - תשנ"ד ע' 15].}}{{הערה|1=אמנם חסידים מסבירים שהסיבה למענה היא כי ענין זה צריך להגיע מהחסידים ומאחר והוא שאל זו התשובה שקיבל - [https://chabad.info/magazine/496613/ ראיון עם הרב שלום דובער וולפא]. וראה את מענה הרבי לרב שפרינגר אודות פרסום זהותו, [http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=81925 הרבי מאשר פרסום זהותו כמשיח בעיתונות] {{אינפו}}}}.


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

גרסה מ־02:40, 28 ביוני 2021

" ישנה ההוראה כנ"ל, שצריכים לפרסם לכל אנשי הדור, שזכינו שהקב"ה בחר ומינה בעל-בחירה, שמצד עצמו הוא שלא בערך נעלה מאנשי הדור, שיהי' ה"שופטיך" ו"יועציך" ונביא הדור, שיורה הוראות ויתן עצות בנוגע לעבודת כל בנ"י וכל האנשים דדור זה, בכל עניני תורה ומצוות, ובנוגע לחיי והנהגת היום יום הכללית, גם ב"בכל דרכיך (דעהו)" ו"כל מעשיך (יהיו לשם שמים)",עד – הנבואה העיקרית – הנבואה ש"לאלתר לגאולה" ותיכף ומיד ממש "הנה זה (משיח) בא "

דבר מלכות שופטים זהו אחד משיחות הדבר מלכות הידועות שאמר הרבי, השיחה נאמרה בשבת פרשת שופטים תנש"א.

בשיחה מסביר הרבי את החילוק שבין "יועצים" "שוטרים" ו"שופטים" בזמן הגלות ובזמן הגאולה, וכן בשיחה מצביע הרבי שהוא שופט יועץ ונביא דורינו, מה שהפך את השיחה לאחת השיחות הידועות ביותר.

יומן מההתוועדות

בשעה 1 וחצי יצא הרבי להתוועדות, הרבי טעם מה"מזונות" והחל לעודד את שירת "זאל שוין זיין די גאולה", לאחר מכן אמר הרבי את השיחה הראשונה. לאחר שיחה זו החל הקהל לשיר "יחי אדונינו" תוך כדי שהרבי מעודד את השירה, באמצע הגיע הרב שניאור זלמן גוראריה לבקש ברכה והרבי ענה לו "חירות אמיתי, גם בשביל החתן".

לאחר שיחה ב' החל הקהל לשיר "שובה ה'", באמצע סימן הרבי לחזן משה טלישבסקי לשיר "יהיה רצון" ואחרי החל הרבי לשיר בעצמו את הניגון "נייט נייט ניקאוו". אחרי זה אמר הרבי את שיחה ג', ולאחריה החל הרבי בחלוקת כוס של ברכה תוך כדי שהוא מעודד את "ניגון ההקפות לרבי לוי יצחק". ההתוועדות הסתיימה ב3:32[1].

תוכן השיחה

הרבי הסביר בשיחה את החילוק בין "שוטרים" שמצווה למנות אותם בגלות[2], לבין ה"יועצים" - שיהיו בגאולה[3], היא שה"שוטרים" עבודתם היא לכפות על העם לקיים את התורה והמצוות, אולם מכיוון שבגאולה לא יהיה צורך בכך יהיה רק "יועצים" - שתפקידם הוא לייעץ לעם איך לנהוג במה שפסקו "השופטים". הרבי הוסיף שההבדל בין "יועצים" ו"שופטים", הוא ההבדל בין תורה - לנבואה, ולכן מכיוון שאנחנו כבר בדור הגאולה יש לנו בדורנו "יועץ" - נביא הדור[4], שיש לקבל את נבואותיו ולפרסם אותם.

בעקבות השיחה

הרבי כנביא

ערך מורחב – נבואות הרבי
כותרת העיתון "יש נביא בישראל"

בעיתון "הגאולה" שהופיע כמה ימים לאחר השיחה[5], נראתה תמונתו של הרבי ומעליה נכתב הכותרת "יש נביא בישראל" (ראה תמונה),הרבי הגיב לכך בברכת "ברכה והצלחה". בעיתון שיחת השבוע פורסם לאחר השיחה מאמר מקיף ממנחם ברוד בו הוא מסביר כיצד הרבי מוגדר כנביא[6]. הרב מרדכי שמואל אשכנזי הוציא מכתב בו הוא פוסק שלרבי יש דין של נביא[7].

פסק הדין שהרבי הוא נביא

בשנת תשנ"ח נחתם פסק דין שהרבי הוא נביא ישראל, שנחתם ע"י מאות רבנים ואדמו"רים, את נוסח פסק הדין כתב הרב גדליה אקסלרוד:

כבוד קדושת אדמו"ר מליובאוויטש בשיחת קודש פרשת שופטים ה'תנש"א קובע קביעה הלכה למעשה שיש לדורנו זה נביא וחייבים לשמוע בקולו וכפי שנפסק ברמב"ם הלכות יסודי התורה פרק ז....הרינו קובעים בזה פסק הלכה על-פי דין תורתנו הקדושה - מבוסס על ההלכה שברמב"ם פרק ז' הלכות יסודי התורה הלכה א', פרק ט' הלכה ב' ופרק י' הלכה א' - שכבוד קדושת אדמו"ר מלך המשיח יש לו דין נביא ומפורש בשיחותיו הקדושות שמרמז על עצמו שהוא נביא ומובן משיחותיו הקדושות שהוא הוא המלך המשיח, וכן עודד שירת "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד", וכבר אמר לעיני כל ישראל ולעיני כל העולם דברים העתידים להיות ובאו דבריו ונתקיימו במילואם ב'מלחמת ששת הימים' וב'מלחמת המפרץ' ועוד ועוד....ועל כן מחויבים אנו לשמוע לכל אשר יאמר לנו מגדר החיוב לשמוע לדברי הנביא, ובכלל זה - שהוא המלך המשיח ויתגלה אלינו מיד ממש

פסק הדין

החתימות על פסק הדין נאספו במשך השנים על ידי הרב יצחק ליפש.

בשנת תשע"ז יצאה משלחת של 12 רבנים ממכון הלכה חב"ד למסע באוקראינה, והגיעו להקריא בציוני רבותינו נשיאנו את פסק הדין שהרבי הוא נביא.[8]

פרסום משיח

פרק זה לוקה בחסר. אנא תרמו לחב"דפדיה והשלימו אותו. יתכן שיש על כך פירוט בדף השיחה.

קישורים חיצוניים


הערות שוליים

  1. דברי משיח, נ"א, ח"ד
  2. "שופטים ושוטרים תתן לך בכל שעריך" - פרשת שופטים.
  3. "ואשיבה שופטייך כבראשונה ויועצייך כבתחילה" - ישעיה, א, כ"ו.
  4. הרבי ציין בשיחה שנביא הדור הוא חמיו אדמו"ר הריי"צ, אם כי אצל חסידים מקובל שהרבי מתכוון אליו, על פי דברי הרבי שאדמו"ר הריי"צ היה רוצה לדבר על עצמו הוא היה אומר את הדברים על אביו אדמו"ר הרש"ב[דרוש מקור].
  5. גיליון מס' 7.
  6. על פי טענת הרב ברוד הרבי הגיב למאמר זה: "מה הם כותבים? וכי דיברתי על עצמי? והלא דיברתי על חותני!" (כפר חב"ד גיליון 1296), אך היו שערערו על טענה זו
  7. [lh3.googleusercontent.com/-Zn2qKzGnpLQ/X-XayjuFrSI/AAAAAAAAAqA/lsYaA9zT-6gRktbdll9YXnkT_YlLoa23QCK8BGAsYHg/s0/2020-12-25.png המכתב]
  8. מסע הרבנים ב