אור ושפע: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "== אור ושפע == ==== בהגדרה הבסיסית ==== בכתבי הקבלה, אנחנו מוצאים בדרך כלל שימוש במונח 'אור' כדי...") |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
בכתבי הקבלה, אנחנו מוצאים בדרך כלל שימוש במונח 'אור' כדי לתאר את ה'אנרגיה' והחיות האלוקית שמחיה את העולמות. | בכתבי הקבלה, אנחנו מוצאים בדרך כלל שימוש במונח 'אור' כדי לתאר את ה'אנרגיה' והחיות האלוקית שמחיה את העולמות. | ||
לעומת זאת, בכתבי החוקרים, משתמשים במונח שפע. מה ההבדל? <br> | לעומת זאת, בכתבי החוקרים, משתמשים במונח שפע. מה ההבדל? <br> | ||
אור מבטא דרך שהאדם, למשל, יוצא מעצמו ומתגלה לזולת, באופן שהזולת לא תופס את פנימיותו ומהותו, אלא רק את חיצוניותו. כמו למשל | אור מבטא דרך שהאדם, למשל, יוצא מעצמו ומתגלה לזולת, באופן שהזולת לא תופס את פנימיותו ומהותו, אלא רק את חיצוניותו. כמו למשל [[אור השמש]] שמתפשט [[מהשמש]] | ||
, ע"י האור א"א לתפוס את מהותה של השמש עצמה. <br> | , ע"י האור א"א לתפוס את מהותה של השמש עצמה. <br> | ||
אמנם ע"י האור אפשר לקבל ידיעה בתכונות של המאור. למשל ע"י האור של השמש יודעים שהשמש זה גוף חם ומאיר, וזה כי התכונות החיצוניות של המאור עוברות לאור בגלל שהאור | אמנם ע"י האור אפשר לקבל ידיעה בתכונות של המאור. למשל ע"י האור של השמש יודעים שהשמש זה גוף חם ומאיר, וזה כי התכונות החיצוניות של המאור עוברות לאור בגלל שהאור [[דבוק במאור.]] | ||
==== אצל הקב"ה בבריאת העולם ==== | ==== אצל הקב"ה בבריאת העולם ==== | ||
==== בהבדל בין תורה לנשמות ==== | ==== בהבדל בין תורה לנשמות ==== | ||
==== טקסט הכותרת ==== | ==== טקסט הכותרת ==== |
גרסה מ־12:33, 18 במרץ 2021
אור ושפע
בהגדרה הבסיסית
בכתבי הקבלה, אנחנו מוצאים בדרך כלל שימוש במונח 'אור' כדי לתאר את ה'אנרגיה' והחיות האלוקית שמחיה את העולמות.
לעומת זאת, בכתבי החוקרים, משתמשים במונח שפע. מה ההבדל?
אור מבטא דרך שהאדם, למשל, יוצא מעצמו ומתגלה לזולת, באופן שהזולת לא תופס את פנימיותו ומהותו, אלא רק את חיצוניותו. כמו למשל אור השמש שמתפשט מהשמש
, ע"י האור א"א לתפוס את מהותה של השמש עצמה.
אמנם ע"י האור אפשר לקבל ידיעה בתכונות של המאור. למשל ע"י האור של השמש יודעים שהשמש זה גוף חם ומאיר, וזה כי התכונות החיצוניות של המאור עוברות לאור בגלל שהאור דבוק במאור.